بازدید 12062

قاتل خاموش جان پدر و پسر را گرفت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در پی گازگرفتگی ناشی از نشت گاز دی اکسید کربن، یک نوجوان ۱۳ ساله و یک مرد ۴۰ ساله جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲ 30 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، اصغر جعفری روحی اظهار کرد: در پی مسمومیت دو آقای ۱۳ و ۴۰ ساله با مونواکسید کربن در منزل در شهر سهرورد، امدادگران اورژانس به محل اعزام شدند، اما متاسفانه در زمان رسیدن اورژانس هیچگونه علائم حیاتی نداشتند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: نیرو‌های اورژانس پس از انجام اقدامت پیش بیمارستانی و انجام احیای قلبی و ریوی به درمانگاه کرسف انتقال پیدا کردند و فوت هر دو توسط پزشک تایید شد.

وی با بیان اینکه حادثه امروز ساعت ۱۱ و ۳۹ دقیقه رخ داده بود، گفت: نیرو‌های اورژانس در قالب دو کد شماره یک و ۲ خدابنده به محل حادثه اعزام شدند.

جعفری ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی تصریح کرد: مسمومیت با مونوکسیدکربن به دلیل تنفس گاز خطرناک ایجاد می‌شود و این مسمومیت به وسیله انواع وسایل گاز سوز اعم از بخاری، آبگرمکن، اجاق گاز پیک‌نیک و حتی ذغال ایجاد می‌شود.

گفتنی است، سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند، از جمله علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

بررسی مسیر دودکش، استفاده از دودکش به شکل H، سرد بودن لوله بخاری و شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد ناصحیح بخاری بوده و پرهیز از ایجاد پیچ‌وخم‌های زیاد در نصب دودکش، از جمله راه‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان