بازدید 5462

خسارت ۴۰ میلیاردی کرونا به گردشگری ایران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع صنایع دستی گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان خسارت بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ به گردشگری کشور خسارت وارد شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 27 May 2021



به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، "ولی تیموری" روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری لرستان افزود: بخشی از این خسارت‌ها مربوط به عدم تحقق عملکرد‌ها و خسارات وارده به هتل‌ها و اماکن گردشگری است.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از سرمایه گذاران این حوزه گفت: تاکنون ۲ بسته حمایتی در اختیار سرمایه گذاران حوزه گردشگری قرار گرفته است و در هفته آینده نیز بسته سوم تصویب و پرداخت می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: جایگاه تاریخی و فرهنگی لرستان ریشه در تاریخی غنی این استان دارد و به همین دلیل این استان دارای آثار و ابنیه تاریخی ارزشمندی است.

تیموری با بیان اینکه اقلیم متمایز و چهار فصل لرستان جایگاه گردشگری طبیعت گردی استان را متمایز کرده است اظهار داشت: آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌های لرستان زبانزد گردشگران است.

وی افزود: گردشگری در مواجهه با کرونا متحمل خسارت سنگین شده است و فعالیت‌های گردشگری تبلیغات محدود است.

بهره برداری از ۵۲۶ طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان امروز پنجشنبه با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل