بازدید 12173
۱
کیوسک بین الملل تابناک

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن / رزمایش آمریکا و عربستان / هشدار تند چین به آمریکا و تایوان / برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن، رزمایش هوایی آمریکا و عربستان، هشدار تند چین به آمریکا و تایوان، برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی، محاکمه جاسوس امارات در ترکیه از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 26 May 2021

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن| رزمایش آمریکا و عربستان| هشدار تند چین به آمریکا و تایوان| برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی

کیوسک بین الملل تابناک: تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن، رزمایش هوایی آمریکا و عربستان، هشدار تند چین به آمریکا و تایوان، برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی، محاکمه جاسوس امارات در ترکیه از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن

آمریکا و سازمان ملل تلاش‌ها با هدف پایان دادن به جنگ شش ساله در یمن از سر گرفتند.

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن| رزمایش آمریکا و عربستان| هشدار تند چین به آمریکا و تایوان| برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی

به نقل از العربی الجدید، در راستای این تلاش‌ها تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا و مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن دور جدیدی از سفرها را به ریاض برای دیدار با مسئولان یمنی و سعودی آغاز کرده‌اند.

این مقامات سپس برای دیدار با میانجیگران عمانی و هیئت مذاکره کننده انصارالله در روند صلح به مسقط می‌روند.

گریفیث و لیندرکینگ در این سفر سلسله دیدارهایی با "علی محسن الاحمر"، معاون رئیس جمهور مستعفی یمن، "معین عبدالمالک"، نخست وزیر دولت مستعفی، "محمد آل جابر"، سفیر عربستان در یمن و "نایف الحجرف"، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برگزار کردند.

محسن الاحمر در این دیدار انصارالله را به "بی‌توجهی به درد و رنج ملت یمن ناشی از کودتا علیه دولت مشروع" متهم کرد و مدعی شد که دولت مستعفی با همه ابتکار عمل‌های بین المللی برخورد مثبتی دارد!

وی در ادامه گفت: در حالی که درخواست‌های بین المللی برای آتش بس رو به فزونی است، حوثی‌ها به مارب حمله می‌کنند.

محسن الاحمر اعلام کرد، دولت مستعفی از طرح عربستان و تمامی تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی مسالمت آمیز جامع حمایت می‌کند.

در دیداری دیگر نخست وزیر دولت مستعفی با لیندرکینگ تلاش‌های بین المللی برای برقراری صلح در یمن و دیدگاه‌ها درباره آخرین تحولات وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر عربستان در یمن هم اعلام کرد، با نماینده آمریکا و سازمان ملل دیدار کرده است و در توییتی مدعی شد، در این دیدار بر اهمیت آتش بس در یمن تاکید شد و اینکه انصارالله پاسخی به آتش بس نداده و برای افزایش درد و رنج انسانی ملت یمن به جنگ ادامه می‌دهد.

هنوز مشخص نیست این دو نماینده چه زمانی از ریاض به مسقط می‌روند و اینکه آیا امروز چهارشنبه با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن دیدار می‌کنند یا خیر.

پس از اینکه مذاکرات میان انصارالله و دولت مستعفی یمن با میانجیگری مسقط ابتدای ماه مه متوقف شد، این نخستین تلاش واشنگتن و سازمان ملل است.

رزمایش هوایی آمریکا و عربستان

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصاویر ماهواره‌ای از رزمایش‌های نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی عربستان در پایگاه شاهزاده سلطان منتشر کرد.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصاویر ماهواره‌ای از رزمایش‌های نیروی هوایی این کشور و عربستان در پایگاه شاهزاده سلطان عربستان در توییتر منتشر کرد و نوشت: هفته گذشته رزمایش‌های مشترک "سراب الصحراء۳" به پایان رسید.

ایوان پتوس، فرمانده آمریکایی گفت: ما شراکت ثابتی با نیروی هوایی عربستان در پایگاه شاهزاده سلطان داریم و بیشتر مواقع برای ایجاد گزینه‌هایی که سامانه دفاعی ما را علیه تهدیدات تقویت می‌کند به هماهنگی می‌پردازیم.

وزارت دفاع عربستان هفته گذشته تصاویری از رزمایش‌های هوایی را در صفحه خود در توییتر منتشر کرد.

هشدار تند چین به آمریکا و تایوان

یک مقام ارشد چین روز چهارشنبه (امروز) مخالفت شدید پکن با مواضع واشنگتن را اعلام کرد و درباره عواقب اقدامات تحریک‌آمیز نظامی حزب حاکم تایوان هشدار داد.

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن / رزمایش آمریکا و عربستان / هشدار تند چین به آمریکا و تایوان / برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اقدام اخیر تایوان در اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ خود به آمریکا برای انجام یک ماموریت آموزشی، هشدار تند پکن به تایوانی‌ها را به دنبال داشت.

سخنگوی «دفتر امور تایوان» در دولت چین به حزب حاکم تایوان و همچنین آمریکا درباره مداخله در امور داخلی چین هشدار داد.

«ژو فنگ لیان» امروز چهارشنبه گفت: «چین قاطعانه با هر گونه مراودات رسمی بین ایالات متحده و منطقه تایوان چین مخالف است.»

سخنگوی «دفتر امور تایوان» در دولت چین تصریح کرد: «سرزمین اصلی چین (دولت مرکزی چین) از حزب دموکراتیک مترقی (حزب حاکم تایوان) می‌خواهد به تلاش‌های خود برای تقابل نظامی پایان دهد.»

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند؛ اما تایوانی‌ها بر این موضوع تاکید دارند که آنها از سال ۱۹۴۹ یک کشور مستقل شده‌اند.

ژو فنگ لیان خطاب به واشنگتن هم گفت: «چین از ایالات متحده می‌خواهد صادقانه به اصل (سیاست) چین واحد و سه اعلامیه رسمی مشترک (امضا شده) ایالات متحده-چین پایبند باشد و مسائل مرتبط با تایوان را به درستی و با احتیاط مدیریت کند.»

تایوان روز سه شنبه (دیروز) برای انجام ماموریت آموزشی، جنگنده‌های اف-16 خود را به آمریکا اعزام کرد و این جنگنده‌ها در یکی از فرودگاه‌های ایالت هاوایی مستقر شدند.

ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد.

به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.

مقام‌های پکن همواره به واشنگتن و «جدایی طلبان» در تایوان درباره نقض حاکمیت چین هشدار داده‌ و چندی قبل یک مقام چین به احتمال اقدام نظامی چین تهدید کرده بود.

برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی

رسانه های روسی از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند که کشتی ماهیگیری روسی «آمور» بامداد امروز با کشتی ژاپنی «هوکو مارو-۸» در دریای آخوتسک برخورد کرد.

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن / رزمایش آمریکا و عربستان / هشدار تند چین به آمریکا و تایوان / برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی

بر اثر این برخورد کشتی ژاپنی واژگون شده و خدمه آن به آب پریدند که سه تن از آنها کشته و دو تن نیز مصدوم شدند.

براساس اطلاعات شبکه تلویزیونی روسی ار. ب.کا، سیستم ارسال پیام و هشداردهی کشتی ژاپنی در هنگام برخورد با کشتی روسی کار نمی کرد و این مساله باعث شد در تاریکی هوا، خدمه کشتی روسی متوجه نزدیک شدن کشتی ژاپنی نشده است.  

خدمه کشتی روسی پس از برخورد با کشتی ژاپنی، به امدادرسانی پرداخته و چند نفر از این افراد را نجات دادند.  

دریای آخوتسک در خاور دور روسیه واقع شده است و آبهای مرزی بین این کشور و ژاپن را تشکیل می دهد.  

محاکمه جاسوس امارات در ترکیه

دادگاه ترکیه امروز (چهارشنبه) موعد جلسه محاکمه شهروند اردنی متهم به جاسوسی برای امارات را تعیین کرد.

تلاش مشترک آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن| رزمایش آمریکا و عربستان| هشدار تند چین به آمریکا و تایوان| برخورد مرگبار دو کشتی روسی و ژاپنی

به نقل از الخلیج آنلاین، دادگاهی در مصر ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) را موعد تشکیل دادگاه محاکمه أحمد محمود عایش الأسطل شهروند اردنی متهم به جاسوسی برای امارات تعیین کرد.

دادگاه کیفری دوم ترکیه؛ کیفرخواست ۱۵۹ صفحه‌ای را که توسط دادستانی کل ایالت سقاریه علیه احمد محمود تهیه شده بود، صادر کرد.

دادستانی سقاریه در این کیفرخواست، خواستار صدور حکم حبس ابد برای الاسطل به اتهام افشای اطلاعات با اهداف سیاسی و نظامی شده است.

دادگاه استان سقاریه در مرکز ترکیه سی ام مهر گذشته، دستور حبس احمد محمود عایش الاسطل را به اتهام جمع‌آوری اطلاعات محرمانه امنیتی و مربوط به سیاست داخلی و خارجی با منظور جاسوسی سیاسی و نظامی و افشای آنها صادر کرد.

الاسطل با هویت خبرنگار مخالف رژیم امارات در موسسات ایدئولوژیکی وابسته به اخوان المسلمین با هدف جمع‌آوری اطلاعات و اسناد نفوذ کرده بود.

او اطلاعاتی درباره تحولات سیاسی داخلی و خارجی ترکیه و روابطش با جهان را به امارات می‌داد و همچنین گزارشی از تلاش‌های کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ تهیه کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برخورد کشتی روسی با ژاپنی مشکوک است و ممکن است عمدی باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار