بازدید 7163

آهن آلات به چند دسته تقسیم می شوند؟

آهن آلات از جمله بیشترین استفاده‌ را در صنایع مختلف دارد ، همانطور که می‌دانید آهن به شکل‌های فولاد و چدن وجود دارد ، در حال حاضر نیز از این‌گونه آهن آلات در مواردی مانند صنعتی ، ساختمانی و تجاری استفاده خواهد شد که ما در ادامه به پر مصرف‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد .
کد خبر: ۱۰۵۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 24 May 2021

آهن آلات از جمله بیشترین استفاده‌ را در صنایع مختلف دارد. از زمانی که بشر توانسته است فلزات را کشف کند، کلیه‌ی محصولات آهنی در تیررس بکارگیری بوده‌اند. همانطور که می‌دانید آهن به شکل‌های فولاد و چدن وجود دارد که با در نظر گرفتن آلیاژهای مختلف به انواع آهن آلات دسته‌بندی می‌شوند. در حال حاضر نیز از این‌گونه آهن آلات در مواردی مانند صنعتی، ساختمانی و تجاری استفاده خواهد شد که ما در ادامه به پر مصرف‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر از قیمت ها و فروشنده ها اینجا کلیک کنید .

آهن آلات به چند دسته تقسیم می شوند؟

میلگرد

یکی از پرمصرف‌ترین آهن آلاتی که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود میلگرد است. این محصول که در دو نوع ساده و آجدار وجود دارد برای افزایش استقامت بتن‌ها بکارگیری خواهد شد. به طور کلی میلگردها در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند که ضخامت‌های مختلفی نیز دارند. تولید میلگردها توسط کارخانه‌های زیادی در ایران انجام می‌شود که از جمله می‌توان به کارخانه ذوب آهن، سیرجان حدید و راد همدان اشاره کرد.

تیرآهن

از دیگر آهن آلاتی که در ساختما‌ن‌سازی به کرات از آن استفاده می‌شود، تیرآهن است که معمولاً به دو شکل H و I وجود دارند. نقش اصلی این محصول برای مدیریت و کنترل بار وارده به کلیت ساختمان‌هاست. تیرآهن‌ها که در انواع و اقسام تولید می‌شوند با توجه به نیاز بکارگیری خواهند شد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به تیرآهن‌های IPE، لانه زنبوری و یا تیرآهن‌های بال پهن اشاره کرد.

لوله

همانطور که می‌دانید لوله‌ها یکی از گسترده‌ترین محصولاتی هستند که می‌توان آنها را در موارد مختلفی استفاده کرد. لوله‌های مانیسمان، لوله‌های اسپیرال، لوله‌های روکار و یا حتی لوله‌های گالوانیزه از جمله لوله‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارند. گفتنی است که اندازه، قطر و کیفیت هر یک از لوله‌های آهنی متفاوت بوده و بنا به نیاز از هر یک از آنها در موارد مختلف بکارگیری خواهد شد. گفتنی است که برای استعلام قیمت انواع لوله می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

شمش فولادی

شمش فولادی از جمله محصولاتی است که توسط انواع آهن آلات مانند میلگرد یا تیرآهن تهیه می‌شود. از مشخصه‌های این محصول می‌توان به سطح مقطع کوچک آن اشاره کرد که حداقل 230 سانتی‌متر مربع خواهد بود. بیشتری مصرف شمش فولادی یا همان شمشال در کارخانه‌های صنعتی بوده و این محصول کاربرد ساختمانی نخواهد داشت. قیمت‌ شمش فولادی به صورت لحظه‌ای در سایت‌های معتبر قابل بررسی است.

آهن آلات به چند دسته تقسیم می شوند؟

نبشی

از مقاطع فولادی می‌توان به نبشی‌ها اشاره کرد که به دو روش رایج نورد سرد یا گرم تولید می‌شوند. این نوع محصول در دو نوع ضلع مساوی و ضلع نامساوی تهیه شده و نوع اول آن معمولاً در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نوع دیگر نیز کاربرد صنعتی دارد که یکی از معمول‌ترین استفاده‌های آن تهیه دکل‌های برق است. همانطور که می‌دانید این نوع محصول نیز در ابعاد و وزن‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود که بنا به نیاز بکارگیری خواهند شد.

ناودانی

این نوع از آهن آلات که مقاطع فولادی هستند مانند نبشی‌ها با شکل و شمایل خاصی تولید شده و معمولاً نیز به صورت U انگلیسی خواهند بود، البته با این تفاوت که سطح مقطع پایین آن صاف در نظر گرفته می‌شود. گفتنی است که ناودانی‌ها هم می‌توانند دیواره‌های صاف و هم شیب‌دار داشته باشند. از این محصول آهنی در مواردی مانند آسانسورها، پله‌های اضطراری و قسمت‌های مختلف بعضی سازه‌های فولادی استفاده خواهد شد. همچنین نادوانی‌ها نیز همانند نبشی در اندازه و وزن‌های مختلفی وجود دارند که بنا به نیاز انتخاب و بکارگیری می‌شوند.

ورق فولادی

ورق‌های فولادی به دو شکل نورد گرم یا سرد تولید شده که از هر دو روش، محصولات مختلفی تهیه می‌شود که ورق سیاه نتیجه عملکرد نورد گرم و ورق روغنی نیز نتیجه روش نورد سرد است. گفتنی است که ورق‌های روغنی ضخامت حداقل 3 دهم میلی‌متر دارند و از آنها در سینک‌های ظرف‌شویی یا بدنه لوازم خانگی استفاده می‌شود. از طرف دیگر ورق سیاه نیز در صنایعی بکار می‌رود که رنگ سطح از اهمیت چندانی برخوردار نیست که از جمله می‌توان به تولید انواع و اقسام پروفیل یا تجهیزات کشاورزی اشاره کرد.

قوطی

از دیگر محصولاتی که از جنس آهن آلات است قوطی‌های فولادی هستند که طبیعتاً سطح مقطع آنها مربعی یا مستطیلی است. این محصول به روش‌های مختلف و با کیفیت‌های گوناگون تولید شده و با توجه به نوع جنس‌شان، کاربردهای مختلفی دارند. به طور کلی از قوطی بعنوان ستون در برخی سازه‌های فولادی بکارگیری می‌شود و از انواع کوچکتر آن نیز در تهیه میزهای غذاخوری یا پنجره‌های فولادی استفاده خواهد شد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست