بازدید 25791
پیمانه اقتصادی

مرز جدید ترس در بورس تهران/ بیت‌ کوین باز هم سقوط کرد/ هشدار فیچ نسبت به تبعات عرضه ارزهای مجازی توسط بانک‌های مرکزی/ تاکید رئیس‌جمهور بر حمایت از خودروسازی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ راه‌های بهبود معاملات بورس کدامند؟ واکنش سازمان بورس به اظهارات رئیس جمهور، پیش‌بینی کارشناسی از آینده بورس، افزایش قیمت طلای سیاه در اولین روز معاملاتی هفته، زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و بهترین کشور‌ها برای مهاجران شغلی در اروپا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸ 24 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ راه‌های بهبود معاملات بورس کدامند؟ واکنش سازمان بورس به اظهارات رئیس جمهور، پیش‌بینی کارشناسی از آینده بورس، افزایش قیمت طلای سیاه در اولین روز معاملاتی هفته، زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و بهترین کشور‌ها برای مهاجران شغلی در اروپا را در بر دارد.

مرز جدید ترس در بورس تهران

شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه ۸/ ۱درصد دیگر افت کرد تا فاصله این نماگر تا سقوط به ابرکانال ۱/ ۱میلیون واحد به کمتر از ۷/ ۰درصد برسد. مرزی که درصورت شکسته‌شدن می‌تواند موج جدیدی از فشار فروش‌ را در این بازار ایجاد کند. درحالی‌که بیش از یک هفته از تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار سرمایه گذشته، اثری در تغییر روند بازار ایجاد نشده است. از نگاه کارشناسان، این سیاست علاوه‌ بر اینکه نتوانسته است هدف خود را محقق کند، باعث اختلال روند بازار سرمایه و افزایش تورم خواهد شد. /دنیای اقتصاد

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۳۲ تومان رسید که نسبت به دیروز ۲.۱ درصد معادل ۱۵۸ هزار و ۹۸۱ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۱۹ تومان رسیده است.

آخرین صورتحساب ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲ خردادماه ۱۴۰۰ چقدر شد؟

راه‌های بهبود معاملات بورس کدامند؟

یک کارشناس بازار سرمایه به عوامل تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ بهره بالای بانکی، بی‌ثباتی نرخ ارز، قیمت‌گذاری دستوری و انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله عوامل هستند که با تعیین تکلیف آنها روند بازار رو به بهبود می‌رود. /بیشتر بخوانید

واکنش سازمان بورس به اظهارات رئیس جمهور

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره این سخن رئیس جمهور که دولت بورس را به اوج رساند، گفت: شاید منظور رئیس جمهور این بوده که بازار سرمایه جایگاه متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده است. 

پیش‌بینی کارشناسی از آینده بورس

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی پارامترهای مختلف از جمله نرخ ارز، وضعیت تورم و همچنین وضعیت بازارهای جهانی، اعلام کرد که هرچند آینده بازار سرمایه به سودآوری شرکت‌ها و انتظارات تورمی بستگی دارد اما به طور کلی وضعیت این بازار در ماه های آتی سال ۱۴۰۰ از طیف منفی تا طیف رشدی خواهد بود. /جزئیات بیشتر

افزایش قیمت طلای سیاه در اولین روز معاملاتی هفته

قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، با امید به بالا رفتن تقاضا در آمریکا، اروپا و چین جهش کرد. برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه‌ای در اروپا و آمریکا و واکسیناسیون گسترده این امید را به وجود آورده است که با افزایش مسافرت افراد، تقاضای سوخت بالا برود. تا ساعت ۷:۲۹ به وقت تهران قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۰.۹۰ درصد رشد کرد و به ۶۷.۰۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا ۰۸۵ درصد رشد کرد و به ۶۴.۱۲ دلار رسید. قیمت نفت خام در هفته گذشته تحت تأثیر اخبار حاکی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران و امکان بازگشت این کشور به بازارهای جهانی سقوط کرده بود. به نوشته سی ان بی سی، تولید و صادرات نفت خام ایران در ماه‌های اخیر حتی با وجود تحریم‌های آمریکا، به شدت افزایش یافته است.

بیت‌ کوین بازهم سقوط کرد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت بیت‌کوین در معاملات امروز، دوشنبه، روند سقوط خود از هفته گذشته را ادامه داد و به زیر ۳۲ هزار دلار سقوط کرد. طبق داده‌های کوین‌متریکس قیمت بیت کوین ۱۶ درصد سقوط کرده و به ۳۱٫۷۷۲.۴۳ دلار رسیده است. البته قیمت بیت‌کوین در معاملات روز چهارشنبه بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده بود و به ۳۰ هزار دلار نزدیک شده بود، اما در ادامه بخشی از این سقوط جبران شده بود. آنچه باعث سقوط سنگین ارزش ارزهای مجازی شده اخبار هفته گذشته است. هفته گذشته مقامات چینی و مقامات خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌های جداگانه‌ای بر لزوم وضع محدودیت‌ها و مقررات سختگیرانه‌تر برای کنترل تجارت ارزهای دیجیتال و مالیات‌پذیری آنها تاکید کردند.

زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم،  موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) خرداد ماه خواهد بود.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۶.۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۶ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

هشدار فیچ نسبت به تبعات عرضه ارزهای مجازی توسط بانک‌های مرکزی

موسسه بین المللی رتبه بندی فیچ اعلام کرد که گسترش روند عرضه ارزهای مجازی توسط بانک‌های مرکزی کشورها فرصت‌ها و تهدیدهایی را ایجاد خواهد کرد. کارشناسان این موسسه اعلام کردند که باز شدن فضا برای عرضه ارزهای دیجیتال از سوی بانک‌های مرکزی در صورتی که مخاطرات آن مدیریت نشود، می‌تواند به اختلال در نظام‌های مالی بین‌المللی منجر شود. مشکلات مربوط به امنیت سایبری و تهدیدات آن از جمله مخاطراتی هستند که به اختلال در نظام‌های مالی منجر می‌شوند، چون به گسترش اتصال‌های الکترونیک‌ بین بانک‌های مرکزی و اقتصادها منجر خواهد شد. البته این موسسه گفته عرضه ارزهای مجازی برای بانک‌های مرکزی مزایایی هم خواهد داشت که از جمله آنها افزایش معاملات بدون اسکناس و آوردن پول‌های سرگردان به اقتصادها هستند. 

از طرف دیگر عرضه این پول‌های دیجیتال حریم خصوصی ضعیف‌تری را برای کاربران در پی خواهد داشت و ممکن است از آن طرف دولت‌ها هم میزان دارایی کیف پول دیجیتال افراد را هم محدود کنند که این مسائل ممکن است باعث شود، علاقه مردم به استفاده از ارزهای مجازی کمتر شود. برخی بانک‌های مرکزی کشورهای جهان اعلام کردند که در حال توسعه بستر عرضه ارزهای دیجیتال خود هستند؛ برای نمونه، چین اعلام کرده که قرار است استفاده از یوآن دیجیتال رسما در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که در این کشور برگزار خواهد شد، رسماً آغاز شود. 

ضرورت مدیریت پدیده رمز ارزها در اقتصاد کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رمزارزها ظرفیتی برای اقتصاد کشور به شمار می‌آیند چراکه می‌توانند در شرایط تحریمی به کمک ما بیایند؛ البته در کنار این مزیت‌ها می‌توانند تهدیدهایی نیز برای کشور داشته باشند.

تاکید رئیس‌جمهور بر حمایت از خودروسازی

رئیس‌جمهوری در دویست و بیست و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: به‌رغم همه فشار‌های جنگ تحمیلی اقتصادی و عوارض اقتصادی ناشی از کرونا، صنعت خودرو در سال ۱۳۹۹ توانسته به رشد تولید دست یابد. حسن روحانی تصریح کرد: صنعت خودرو که در سخت‌ترین شرایط، توانسته مقاومت کند و تولید خود را افزایش دهد، قطعا با تغییر شرایط و گشایش در دسترسی به بازار‌های خارجی و کاهش هزینه مبادله، فضای مساعدتری را تجربه خواهد کرد و رشد و توسعه خود را در محیط اقتصادی متعادل‌تر ادامه خواهد داد. سیاست دولت نیز حمایت از این صنعت و تقویت توان رقابتی خودروساز‌های داخلی خواهد بود.

بهترین کشورها برای مهاجران شغلی در اروپا

مرکز آمار اروپا در گزارشی اعلام کرد، در سال ۲۰۲۰ متوسط نرخ اشتغال در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۷۲.۴ درصد بوده که این نرخ برای اتباع مهاجر خارج از اتحادیه اروپا به طور متوسط ۶۱.۹ درصد و برای شهروندان اروپایی ساکن در دگیر کشورهای عضو اتحادیه ۷۳.۵ درصد بوده است. در بین تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نرخ بیکاری برای اتباع اروپایی از اتباع سایر کشورها پایین تر بوده است اما قبرس و لیتوانی دو استثنا در این زمینه بوده اند، به گونه ای که نرخ بیکاری مهاجرین به این کشورها کمتر از نرخ بیکاری شهروندان این کشورها بوده است. تا پایان سال ۲۰۲۰ و در بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، بالاترین نرخ اشتغال مهاجرین غیراروپایی مربوط به جمهوری چک با ۸۲.۵ درصد بوده است. لهستان با ۷۸.۴ درصد، پرتغال با ۷۵.۳ درصد و مالت با ۷۴.۹ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

از طرف دیگر بلژیک بدترین مقصد انتخابی مهاجرت شغلی برای اتباع غیراروپایی بوده است به گونه ای که نرخ اشتغال این اتباع ۵۲.۳ درصد بوده است. یونان با ۵۴.۵ درصد، فرانسه با ۵۷.۴ درصد، اسپانیا با ۵۸.۹ درصد و بلغارستان با ۶۰.۴ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند. همچنین نرخ اشتغال در بین مهاجرینی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را داشته اما در یکی دیگر از کشورهای عضو زندگی می کنند، در مالت با ۸۹.۸ درصد از همه بیشتر بوده و لهستان با ۸۴.۱ درصد  آلمان با ۸۲.۵ درصد در رده های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر، کمترین نرخ اشتغال این گروه، مربوط به یونان با ۵۶.۷ درصد، ایتالیا با ۶۱.۳ درصد و اسپانیا با ۶۴.۷ درصد بوده است.

 

 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
باید در نظرداشته باشند که سقوط بورس که نماد تولیدواقتصاد یک کشور است یعنی فرو پاشی اقتصاد ایران و بعدا قابل جبران نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
دقیقا، این اتفاقات عادی نیست، حکایت از فروپاشی اقتصادی کامل رو داره. تا دیر نشده از ایران باید رفت.
هی گفتیم نروید توی بورس کشش این بورس این قدر ها نیست هی گفتیم این بورس دام است هی متهم کردید ما را به لجن پراکنی
ما دلسوز شما بودیم ولی شما فکر کردید دشمنیم
حالا هم غر نزنید تاوانش رو خودتون باید بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
دونفررومیشناسم که تنها خانه و باغشان را فروختند وتوی بورس سرمایه گذاری کردند حالا ارزش سهامشان نصف وقیمت املاکشان دوبرابرشده یعنی دوطرفه ضررکردند این نتیجه طمع ورزی هست هردونابودشدند
آن موقع که شاخص روی دو میلیون و صد و پنجاه بود با خودتان فکر نکردید در کشوری که تمام کارخانه ها در حال زیان دادن هستن یا در حال ورشکستگی چرا باید سهامشان رشد کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



حالا هم عرض می کنم خدمتتان بعد از انتخابات 1400شاخص کل بورس به مقدار واقعی خود یعنی بین ششصد تا هفتصد هزار بر می گردد. تا دیر نشده خودتان را نجات بدهید
تاکید رئیس‌جمهور بر حمایت از خودروسازی !!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخ
8 سال حمایت کردی این شد نتیجه اش
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
خب اگه روحانی می خواد از خودروسازی حمایت کنه تا چند روز دیگه شاهد فروپاشی صنعت خودرو هم خواهیم بود
باز هم حمایت منفعت طلبان از خودروسازی و داغ دل مردم از این صنعت .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
من یک ماه هست کانادا هستم اینجا انواع تسهیلات و امتیازها را به خریدارمیدن تا بلکه خریدارراضی بشه از کمپانی انها خرید کنه توایران مردم مظلوم مجبورند خودروهای بی کیفیت وناامن راچندبرابرقیمت جهانی بخرند وتازه اگر درقرعه کشی برنده بشن !!!!!
غمگینم مثل اون دوست عزیزی که شش ماهه منتظر نشسته که بورس صعودی بشه خودش رو از این باتلاق بکشه بیرون
چطوری اسطوره مقااااااااااااااااومت
با کمترین دانش و بررسی و تحلیل اقتصای به وضوح پیداست که شاخص کل تا زیر 500000 خواهد آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
در مورد ارز و سکه نظری نداری؟!
واقعا خودرو سازها اگر رشد داشته اند چرا قیمتهایشان اینقدر افزایش پیدا کرده است وقتی قیمت ارز 5 برابر شود و قیمت خودرو داخلی هم 5 برابر شود ( حتی خودروهای ملی از پراید گرفته تا دنا رشد معادل ارز داشته اند ) تولید داخلی خودرو انهم با ان اشکالات اساسی چه مزیتی را برای مردم دارد ؟ کاملا مشخص است که به خاطر یک عده بخصوص این دو خودرو سازی هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند اگر دولت فقط یکسال واردات خودرو را ازاد کند البته نه به این صورت که فقط خودرو مدل از 2 سال قبل را می توان وارد کرد انوقت به شما می گفتم که خودروسازها چطور قیمتهایشان را پایین می اوردند و البته باز هم سود ده بودند . شما فکر کنید به دانشجوها و مقیم خارج ها گفته می شود که هنگام مراجعت یکبار حق دارند هر وسایلی که در خارج دارند بدون گمرک وارد کشور کنند بجز خودرو ! خوب این نشان می دهد که خودرو در این مملکت انحصاری شده است در حالی که حتی زمان شاه هم این محدودیت برای دانشجویان خارج از کشور و مقیم خارج از کشور که به وطن برمی گشتند بود و برخی در ان زمان خودرو را می خریدند و چون گمرک نمی دادند بسیار به صرفه بود و یا خودشان تا مدتها یک خودرو خوب زیر پایشان بود یا انرا می فروختند و پول اولیه شروع زندگی را داشتند . همه قوانین درا یران به نفع پولدارها و رانتی شده است . انوقت توقع دارند ملت همیشه در صحنه از انها حمایت کنند... متاسفانه هیچکس هم اهمیت نمی دهد و نخبگان و نمایندگان ملت هم هیچ به فکر تصویب قوانین به نفع عامه مردم نیستند
ظاهرا به بهانه اشتغال تعدادی کارگر ، شما اینچنین به خودروسازان فشل ایران کمک می کنید! اگر این بهانه واقعیت دارد و هدف شما کمک به مردم است پس چرا سهامداران بورس را به خاک سیاه مینشانید!
هر کسی باید مسئولیت کارهای خودش رو برعهده بگیره، در مورد بورس هم کسی دعوت نامه ارسال نکرد برای ما
در کشوری که اقتصادش بدین شکل است باید با خودتان حساب کتاب میکردید که آیا این سرمایه گذاری ریسک دارد یا نه؟
تاکید رئیس‌جمهور بر حمایت از خودروسازی

وقتی بالاترین مقام اجرایی کشور از خودروسازی بعنوان یک صنعت فاقد قابلیت محوری در کشور ایران، انحصاری و مافیایی حمایت میکند، دیگه من نمیدونم حجت بر ملت چجوری باید تمام شود ...
بهانه آنها هم حمایت از تولید و استغال است که یکی از هزاران مغلطه هایی است که با آن ملت را فریب داده اند.
حمایت از خودرو سازی دولتی و انحصاری یعنی کاهش اشتغال، هدر دادن منابع، ایجاد انحصار و مافیا و چپاول ملت با ابزار سازمان تنظیم و رقابت !
دایه های مهربانتر از مادر، اساتید محترم زمانی که قیمت جهانی مس ، فولاد و روی در حال افزایش است ایا این ظلم نیست که سهامداران این شرکتها بجای افزایش ارزش سهامشان روز به روز سرمایشان کاهش پیدا کند، پس شما هم در ظلم و بی انصافی مسببان اونهایی که مردم را به بورس دعوت کردند و بعد سرمایشان را نابود کردند ، شریک هستید.
پاسخ ها
عجب!!!!!!!!!!!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
دوست عزیز اینها یا همونهایی هستند که با رانتی که داشتن تو اوج قیمتها خروج زدن و یا هم دلال های دلار و سکه و مسکن هستند که دارن به ریزش ساختگی و عمدی بازار دامن میزنن تا از آب گل آلود ماهی های خودشونو بگیرن ولی من متضرر شده تا 5 شش سال پولمو با ضرر خارج نخواهم کرد ایکاش همه اینکارو بکنند و کافیه تو صفهای فروش ساختگی قرار نگیرند بورس راه خودشو بره همه چی خوب خواهد شد انشاله
حمایت از خودروسازی؟؟ فکر کنم آخرش هر ایرانی باید یک کلیه بفروشد و پولش را به خودرو سازی اهدا کند تا مورد حمایت قرار بگیرد
از لحاظ اقتصادی میانگین سود در بورس باید از سود بانکی بیشتر باشد یعنی سود بانکی باید 30 درصد کمتر از سود میانگین بورس باشد و اگر چنین اتفاقی نیفتد یعنی به فضای دلالی کمک شده است و شعار حمایت و پشتیبانی از تولید داخل را باید حذف کرد و یعنی ضربه به تولید و از لحاظ شرعی هم یعنی بانک ها در حال عملیات ربوی هستند
کجا هستند افرادی که می گفتند بورس نورچشمی!
من متوجه نمی شوم چطور امکان دارد قیمت خودرو ۱۰ برتر شده اما قیمت قطعات ماشین در بورس ۷۵ درصد کاهش داشته است ؟
لطفا عاقلی به این پرسش جواب بدهد
باز سهام می فروشید کیه بخره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل