بازدید 4955

کنفرانس‌خبری‌درباره‌توافق‌ایران‌و‌آژانس‌به‌دوشنبه‌موکول‌شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که کنفرانس خبری مدیر کل آژانس درباره توافق با ایران به روز دوشنبه موکول شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۹ 24 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که رایزنی‌های «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تهران درباره تفاهمنامه فنی میان آژانس و ایران ادامه داشته و کنفرانس خبری گروسی که قرار بود امروز برگزار شود به فردا موکول شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه عنوان کرد که زمان دقیق این کنفرانس خبری متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال رایزنی با ایران در خصوص تمدید توافق با آژانس هستند و طی روز‌های آینده در این خصوص به شورای حکام اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

طبق توافق ایران و آژانس، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت‌های مهم هسته‌ای ایران را حفظ خواهند کرد، اما پس از منقضی شدن این توافق، در صورت عدم لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، مقام‌های ایران بر اساس ضرب‌الاجل تعیین کرده، دسترسی بازرسان به سایت‌های مهم هسته‌ای را قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین‌های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه درباره احتمال تمدید توافق ایران و آژانس به شبکه «ان اچ کی» ژاپن گفته بود که دولت ایران بعداً در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز امروز (یکشنبه) گفت که با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احتمال تمدید مشروط تفاهم قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

این منبع مطلع به نورنیوز افزود: بررسی این موضوع ناشی از حسن نیت ایران برای فرصت دادن به روند مذاکرات جاری در وین است و در صورت قطعی شدن این تصمیم انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره کننده از فرصت مجددی که ایران در اختیارشان قرار خواهد داد استفاده کنند و با پذیرش مطالبات قانونی ایران روند دستیابی به توافق را تسهیل کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان