بازدید 5939

هشدار رئیس‌سابق شاباک درباره جنگ‌داخلی در اسرائیل

رئیس سابق شاباک هشدار داد تنفر موجود میان ساکنان سرزمین های اشغالی می‌تواند به یک جنگ داخلی منجر شود که نتایج ویرانگری برای اسرائیل خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 23 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) ضمن اذعان به شکست این رژیم و ابراز نگرانی از آینده آن گفت جنگ اخیر ثابت کرد با وجود آنکه حماس مهار شده بود، اما مقادیر زیادی موشک در طول روز‌های جنگ شلیک کرد که بیشترین تعداد موشک شلیک شده از زمان وقوع منازعه اسرائیلی-عربی است.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم در گزارشی به قلم زهیر أندراوس از ناصره واقع در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی نوشت پس از پایان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه حالا کارشناسان و فرماندهان امنیتی کنونی و سابق اسرائیلی در حال خارج شدن از لانه هایشان هستند و اظهار نظر می‌کنند و آشکارا بر خلاف آنچه که قومیت صهیونیستی درباره آن اتفاق نظر دارد و بر عرصه سیاسی و امنیتی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر اسرائیل حاکم است، سخن می‌گویند و این را هم می‌دانیم که رسانه‌های اسرائیلی عادت کرده اند میزبان آن دسته از کارشناسان نظامی باشند که به افزایش بمباران نوار غزه تحریک و دعوت کردند تا جنبش حماس را به زانو در آورند.

در همین خصوص کانال دوازده تلویزیون اسرائیل یک مصاحبه نادر با یورام کوهن رئیس سابق سازمان امنیت عمومی اسرائیل، انجام داد در حالیکه او تأکید کرد پیروزی حماس، پیروزی آگاه سازی است که همین هم نابود کننده اسرائیل است. بنیامین نتانیاهو صلاحیت سمتش را ندارد و باید به سرعت فرد دیگری به جای او بیاید تا اسرائیل دوباره بهبود یابد.

رئیس سابق شاباک خاطر نشان کرد جنگ اخیر ثابت کرد با وجود آنکه حماس مهار شده بود، اما مقادیر زیادی موشک در طول روز‌های جنگ شلیک کرد که بیشترین تعداد موشک شلیک شده از زمان وقوع منازعه اسرائیلی-عربی است.

کوهن هشدار داد معضل اصلی اسرائیل که پس از پایان این جنگ با آن روبروست آن چیزی است که وی آن را گرایش جدایی طلبانه اعراب ۱۹۴۸ میلادی نامید که در طول روز‌های جنگ اخیر تأکید کردند در کنار حماس هستند.

کوهن تصریح کرد دولت اسرائیل باید اعراب اسرائیل را وارد نهادهایش از جمله دولت کند تا خشم آنان را مهار کند و به حماس اجازه کنترل بر آنان و کشاندن آن‌ها به یک جنگ فرسایشی علیه دولت اسرائیل را ندهد.

رئیس سابق شاباک در پاسخ به پرسشی گفت جامعه اسرائیل از چند دستگی‌ها و شکاف‌ها رنج می‌برد که حل آن‌ها و بازگرداندن اوضاع به روال طبیعی اگر غیر ممکن نباشد، اما دشوار است.

وی افزود تنفر موجود میان طبقات ملت اسرائیل می‌تواند به یک جنگ داخلی منجر شود که نتایج ویرانگری برای اسرائیل خواهد داشت.

کوهن تلاش کرد درباره آینده پیش بینی کند و گفت نبرد فعلی با حماس پایان یافته است، اما جنگ (دراز مدت) علیه آن آغاز شده است و با وجود آنکه حماس مهار شده، اما همچنان قادر است بیش از ۷۵ درصد از اسرائیل را با موشک‌های دارای برد‌های مختلف موشکباران کند و همین به خودی خود یک تهدید راهبردی خطرناک برای امنیت ملی اسرائیل است.

ژنرال عمیران لفین فرمانده سابق جبهه شمالی در ارتش اشغالگر اسرائیل و معاون رئیس موساد به تلویزیون اسرائیل گفت جنگ اخیر به هر کسی که دو چشم در سر دارد نشان داد حماس بسیار نزدیک است که از هر لحاظ به حزب الله لبنان دیگری تبدیل شود و آنان باید برای از بین بردن این خطر تلاش کنند و راهکار نیز سیاسی است و نظامی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها