بازدید 8050
۴
فرمانده کل ارتش:

ناگفته‌های زیادی درباره آزادسازی خرمشهر وجود دارد

فرمانده کل ارتش با تاکید براینکه جایگاه و موفقیت امروز ارتش مدیون انقلاب اسلامی و نعمت بی بدیل ولایت است، گفت: یوم الله آزادسازی خرمشهر از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت و درس آموز است و از این عملیات هم مثل خود دفاع مقدس هنوز حرف های فراوان ناگفته وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 22 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشست ماهانه هم‌اندیشی فرمانده کل ارتش به میزبانی دانشگاه خاتم الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی ارتش و با حضور امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم ساعدی فرمانده دانشگاه خاتم الانبیا(ص) پدافند هوایی و مشاوران جوان شامل تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های افسری، دانش آموزان و هنرآموزان مراکز آموزشی تخصصی ارتش برگزار شد.

در ابتدای این نشست دانشجویان و دانش‌آموزان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداخته و بحث و تبادل نظر کردند.

در این هم اندیشی، مشاوران جوان درخصوص پرداختن بیشتر رسانه‌ها به اقدامات انقلابی ارتش در حوزه‌های مقابله با کرونا و مردم یاری، ارتقای توان رزمی و ابتکارات و اقدامات متعدد خوداتکایی تاکید و پیشنهاد هایی را ارایه کردند.

در ادامه، فرمانده کل ارتش ضمن تاکید بر ارتقای بنیه علمی بصیرت دینی، سیاسی و تقویت آمادگی جسمانی و گرامی داشت عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: درباره این عملیات می‌شود برای آن فیلم ها و کتاب های متعددی تهیه و تدوین کرد که تا سال ها مورد بهره‌برداری اقشار و نسل های متفاوت باشد.

وی در مورد ارتش انقلابی گفت: به برکت رهبری حضرت امام خمینی(ره)، ارتش انقلابی شد و به انقلاب پیوست و چهره انقلابی خود را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب در دفاع از انقلاب اسلامی، در عمل و رفتار اثبات کرد و همچنان انقلابی ماند و امروز به شکر خدا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) متدین تر و کارآمد تر از همیشه است.

فرمانده کل ارتش گفت: دوران دفاع مقدس یک فرصت بی بدیل برای کشور و از جمله برای ارتش بود که چهره انقلابی و فداکار خود را به نمایش بگذارد، ارتش در دفاع مقدس با دفاع از کشور و انقلاب، انقلابی بودن خود را هم به مردم، هم به دشمن و هم به خودش اثبات کرد.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در ادامه، شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن را برای بخش بهداشت و درمان ارتش مثل تحمیل جنگ و دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: در این واقعه، ایثارگران بخش بهداشت و درمان ارتش با اقدامات جهادی و فداکارانه و عالمانه خود جوهر اصلی و روحیه ایثارگرانه خود را به نمایش گذاشتند و یک پرچم افتخار دیگر برای ارتش و مردم در کشور به اهتزاز درآوردند.

وی جایگاه و موفقیت امروز ارتش را مدیون انقلاب اسلامی و نعمت بی بدیل ولایت دانست و افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که نعمت پوشیدن لباس مقدس سربازی در نظام جمهوری اسلامی را به ما عطا کرد تا این فرصت را داشته باشیم از ارزش‌های اسلامی و انسانی و ناموس ملت، دفاع کنیم و حافظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. نتیجه این نعمت خداوند این است که فردای قیامت در پیشگاه او روسفید خواهیم بود و نسل های آینده ما به اینکه پدرانشان، سربازان مدافع و پیشمرگ این ملت بودند افتخار خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: دانشجویان و دانش آموزان علاوه بر انس و تدبر در مفاهیم قرآن کریم، با نهج البلاغه بویژه جزئیات عهدنامه مالک اشتر و نیز حکمت شاهنامه فردوسی مانوس باشند، به نحوی که فراز به فراز عهدنامه را از حفظ در ذهن خود داشته باشند و به آن عمل کنند.

در این نشست امیر سرتیپ دوم بیژن ساعدی فرمانده دانشگاه خاتم الانبیاء پدافند هوایی ارتش نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه، گفت: قدردان میزبانی دومین جلسه هم اندیشی و هم افزایی امیر فرماندهی محترم کل ارتش با نمایندگان دانشجویان و هنرآموزان مراکز دانشگاهی و آموزشی ارتش هستیم و به زودی مصوبات این جلسه در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه شبیه ساز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی در دانشگاه خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه خاتم الانبیا (ص) با هدف تحقق منویات و اوامر فرماندهی معظم کل قوا در عنایت به اهمیت و جایگاه پدافند، این سامانه را به صورت خودجوش طراحی و ساخته اند و در این سامانه تمامی ماموریت‌های پدافند هوایی تعریف و نمایش داده می شود.

این جلسه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و همزمان به صورت وبیناری با تعدای از مراکز آموزشی و دانشگاههای افسری ارتش برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نگهدار واسه خودت!
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
در آستانه سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر بد نیست یادی نمائیم از دلاور مردان بی ادعایی که از جان و مال خود گذاشتن تا امروزه ماها حداقل در امینت جانی
باشیم


براستی کجایند اون مردان بی ادعا و مخصوصا اون چند خواص شهید سرافراز؟


روح همه شهدای وطن شاد


سبوس برنج شمال.جمشید حسینی
بعد از گذشت این همه سال ؟

خرمشهر آزاد شد ولی آباد نشد
در کل این عملیات حدود 6000 کیلومتر مربع از مناطق باز پس گیری شدو نزدیک به 19000 اسیر از دشمن گرفته شد .و اقعا کار بزرگی شده
درود بر رزمندگان و فرماندهان مخلص این عملیات کجایند مردان بی ادعا البته آنها اجرشان نزد خدا محفوظ است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل