بازدید 18992
کمیته انضباطی رای نهایی جنجال دو بازی بزرگ لیگ بیستم را اعلام کرد

یک میلیارد تومان جریمه و چند بازیکن محروم برای پرسپولیس، سپاهان و استقلال

خبر روز فوتبال ایران صدور حکم جریمه نزدیک به یک میلیارد تومان علیه این سه تیم و محرومیت چندین بازیکن سه باشگاه مدعی و بالانشین فوتبال کشور است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 20 May 2021

فدراسیون فوتبال سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان را نقره داغ کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، حاصل رسیدگی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به پرونده جنجال های دو بازی تیم پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال در هفته های اخیر لیگ برتر بیستم، صدور حکم جریمه نزدیک به یک میلیارد تومان علیه این سه تیم و محرومیت چندین بازیکن سه باشگاه مدعی و بالانشین فوتبال کشور است.

یک میلیارد تومان جریمه و چند بازیکن محروم برای پرسپولیس، سپاهان و استقلال

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رای دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال تهران به شرح زیر است:
در خصوص تخلفات انتسابی به باشگاههای پرسپولیس تهران و استقلال تهران و بهزاد غلامپور ، محمد نادری ، مهدی ترابی ، فرشاد فرجی و سید احمد موسوی مبنی بر مداخله اشخاص حقیقی منتسب به هر دو باشگاه در نزاع جمعی ، ورود به زمین مسابقه از سوی بهزاد غلامپور و سید احمد موسوی ، بدرفتاری بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی نسبت به یکدیگر و انجام رفتار تهاجمی از سوی مهدی ترابی و محمد نادری در بازی بین دو تیم در تاریخ 24 اردیبهشت ماه و همچنین دیگر تخلفات باشگاه پرسپولیس تهران مبنی بر سوء رفتار تیمی ناشی از دریافت 6 کارت بازیکنان این تیم و نقض پروتکل های بهداشتی از طریق عدم جلوگیری از حضور تعدادی مازاد بر میزان مجاز افراد در ورزشگاه با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده از جمله گزارش مقامات رسمی، تصاویر موجود از صحنه درگیری بازیکنان دو تیم با یکدیگر ، دفاعیات ارسالی از سوی هر دو باشگاه، اظهارات و دفاعیات بهزاد غلامپور، محمد نادری، مهدی ترابی و فرشاد فرجی در جلسه کمیته انضباطی و سایر قراین و امارات موجود در پرونده تخلفات انتسابی محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد 51 ، 56 ، 58 ، 64 و 117 مقررات انضباطی مصوب 1397 و بالحاظ فقدان سابقه تخلفاتی از سوی نامبردگان و همچنین ابراز ندامت از سوی بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی که از مصادیق ماده 94 مقررات موصوف و جهات تخفیف در میزان مجازات محسوب می شود بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی هر کدام به دو جلسه محرومیت قطعی در مسابقات رسمی و یک جلسه محرومیت تعلیقی و مهدی ترابی و محمد نادری هر کدام به یک جلسه محرومیت تعلیقی و تمامی این افراد و همچنین سید احمد موسوی هر یک به پرداخت مبلغ 750 میلیون ريال و باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ  یک میلیارد و پانصد میلیون ريال و باشگاه استقلال نیز به پرداخت مبلغ  یک میلیارد ريال جریمه نقدی محکوم شدند.
لازم به ذکر است مدت تعلیق تا ابتدای شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر ادامه خواهد داشت و چنانچه در طی این مدت مشارالیهم مرتکب هر گونه تخلفی در این مسابقات شوند مجازات تعلیق شده به همراه مجازات مربوط به تخلف جدید توامان اجرا خواهد شد.
رأی صادره قابل اجرا و از حیث محرومیتهای یک جلسه تعلیقی قطعی و نسبت به سایر موارد ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته محترم استیناف می باشد و باشگاههای یاد شده نیز دارای مسئولیت تضامنی در خصوص پرداخت محکومیت نقدی عوامل خود می باشند .
ضمناً از رفتار جوانمردانه کریم باقری در دو بازی اخیر تیم پرسپولیس که مانع از بروز حوادث تلخ تری گردید تقدیر و تشکر بعمل می آید.
*اعلام رای دیدار پرسپولیس و سپاهان
در خصوص تخلفات انتسابی به باشگاه های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران و عزت اله پور قاز، محمد رضا حسینی، یاسر جمال بافقی، سید جلال حسینی، حسین کنعانی زادگان، سعید آقایی و احسان کوراهیه مبنی بر تعرض بازیکنان و عوامل منتسب به هر دو تیم مذکور به یکدیگر، بدرفتاری عزت اله پور قاز ، محمد رضا حسینی و حسین کنعانی زادگان و سید جلال حسینی در قبال یکدیگر، رفتار غیرورزشی از سوی سعید آقایی و همچنین سید جلال حسینی در زمان اخذ تست دوپینگ از ایشان، انجام رفتار تحریک آمیز به خشونت از سوی یاسر جمال بافقی ( عکاس باشگاه سپاهان) و احسان کوراهیه ( از عوامل منتسب به باشگاه پرسپولیس) با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده از جمله گزارش مقامات رسمی مسابقه، تصاویر و فیلمهای منتشره مربوط به صحنه خروج بازیکنان دو تیم از زمین مسابقه و ورود به رختکن ورزشگاه، دفاعیات ارسالی از سوی دو باشگاه موصوف و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده تخلفات انتسابی را محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد 54 ، 58 ، 64 و 117 از مقررات انضباطی مصوب 1397 بالحاظ مفاد ماده 94 مقررات موصوف هر یک از سید جلال حسینی و عزت اله پورقاز به یک جلسه محرومیت قطعی از همراهی تیمهای خود در مسابقات رسمی و سعید آقایی و محمد رضا حسینی به یک جلسه محرومیت تعلیقی که مدت تعلیق تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت و تمام این افراد و همچنین محمد حسین کنعانی زادگان نیز هر یک به پرداخت مبلغ 750 میلیون ريال جریمه نقدی و باشگاههای سپاهان و پرسپولیس نیز هر کدام به پرداخت مبلغ یک میلیارد ريال جریمه نقدی محکوم می  شوند. همچین احسان کوراهیه و یاسر جمال بافقی نیز هر یک به ترتیب به شش ماه و سه ماه محرومیت از ورود به ورزشگاههای فوتبال کشور و نیز پرداخت مبلغ 200 میلیون ريال و یکصد میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می شوند.
ضمناً با توجه به وقوع حوادث تلخ در چند بازی متعدد در مسابقات گذشته دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مقابل یکدیگر و از باب تکمیل مجازات حکم بر برگزاری مسابقات دو تیم یاد شده در فصل آتی لیگ برتر اعم از رفت و برگشت در خارج از ورزشگاههای خانگی این دو تیم و در شهر و استان بی طرف به تشخیص سازمان لیگ مستند به ماده 118 از مقررات انضباطی موصوف صادر می گردد.
رأی صادره قابل اجرا بوده و نسبت به موضوع یک جلسه محرومیت ( اعم از قطعی و یا تعلیقی) قطعی و نسبت به سایر موارد ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می باشد و باشگاهها نیز در خصوص پرداخت محکومیت نقدی عوامل خود دارای مسئولیت تضامنی می باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
خیلی جالبه خوبه پرسپولیس از قبل هشدار داده بود اما اینکه بازی پرسپولیس رو در شهر بیطرف قرار دادن هم خیلی مضحک هست. نقطه ننگ دیگری بر فدراسیون و کمیته بی انظباطی که در چهل سال گذشته بر علیه پرسپولیس رای داده و بازیکن فولاد ایمیدرو محبی که با دو دست به سینه کمال کمیابی نیا زد اصلا دعوت نشد به کمیته انظباطی و مطابق با فیلم ها بازیکن های فولاد مبارکه تونل رو دور زدن تا جلوی بازیکن های پرسپولیس بیان و دعوا راه بندازن و این تیم میزبان بوده و رفتار تماشگرها و شعار های زشتشون توی ورزشگاه اصلا دیده نشده بعد میان پرسپولیس رو محروم می کنن و جریمه نقدی برای پرسپولیس وضع می کنن . واقعا خجالت آوره. ننگ بر این کمیته بی انظباطی. فقط می شه همین رو گفت. همه میدونن که نیمکت استقلال دستور زدن بازیکن ها رو می دادن و این چنین خطای بی محابانه ای روی بازیکن پرسپولیس از عمد و با دونستن این مورد بوده که همیشه اینها هیچ وقت محکوم نمی شن و بعد از به جنجال کشیدن بازی و کتک زدن بازیکن پرسپولیس بازیکن پرسپولیس محروم می شه و پرسپولیس مقدار بیشتری محکوم شده خجالت آوره
پاسخ ها
خانی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
این بار بازیکنان تیمهای دیگر خواستن تکل کنند حتما از شما .و باشگاه پرسپولیس اجازه میگیرن.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
دقیقا چی زدی داداش؟؟؟
برداشت آزاد: بازیکنان و باشگاه های محترم لطفا بی انضباطی کنید و کتک کاری بفرمایید تا فدراسیون درآمدزایی کند!!!... بقول دوستمون علی برکت الله
پس حرگت زشت ال کثیر بعداز گل زدن در بازی دربی نادیده گرفته شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
به عنوان یک استقلالی میگم که آل‌کثیر تخلفی انجام نداد توی اون بازی. خوشحالیش مشکلی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
همینطور حرکات تحریک آمیز مغانلو و فحاشی پیروانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
سریع ایمیل بزن علی جان
چقدر جالبه, سپاهانی ها دائما.و هر سال تو اصفهان شر درست میکنند, پرسپولیس از دیدار خانگی محروم میشه!!!!!
همچنین طبق 50 سال گذشته و دربی معروفی که امیر قلعه نوعی تو استادیوم آزادی چاقو کشید, بازیکنان تیم التاج شانتاژ کننده و شروع کننده درگیری هستند و پرپولیسی ها محروم و جریمه میشن, نکته شگفت انگیز: اون دفاع بی تربیت تیم استقلال "سیاوش یزدانی" فامیل کدوم مسئولیه که چه تو سپاهان چه تو استقلال دائما فحش میده و درگیر میشه اما حتی کارت قرمز هم بهش نمیدن؟؟!!!
* پیشنهاد: میخواین کلا پرسپولیس بدون خط دفاعی بازی کنه شاید سپاهان یا استقلال بتونن قهرمان بشن؟
اعتراض آرام: تو بازی که زورتون نمیرسه, مگر با این بی عدالتی ها بتونین جلوی قهرمانی مجدد تیم مورد علاقه اکثر مردم جنوب شهر تهران رو بگیرین که انشاله با عدالت خدا نخواهید تونست!!!
پرسپولیس نیازی به دعوا و حاشیه نداره این تیم هایی که با تجمع جلوی هتل و فرودگاه و شعار دادن در ورزشگاه دنبال ایجاد حاشیه و لطمه زدن به تیم پرسپولیس هستن و از قبل هم قابل پیش بینی بوده و طی نامه ای باشگاه فرهنگی پرسپولیس رفتارهای زشت این تیم فولاد مبارکه رو گوشزد کرده بود. پس باید نگاه کرد کی دنبال حاشیه بوده و جالبه که بازیکنی که توی فیلم ها با دست به سینه کمال کامیابی نیا می زنه اصلا خوانده نشده. چند نفر از بازیکن های این تیم ننگین تونل رو دور زدن تا بیان و درگیری ایجاد کنن با بازیکنهای پرسپولیس لعنت بر شما کمیته بی انظباطی ننگ بر شما
احتمالا پرسپولیس میزبان بوده و تجمع افراد معلوم الحالی که مستقیما توسط باشگاه فولاد مبارکه تغذیه می شن جلوی هتل و فرودگاه و مزاحمت برای بازیکن ها کار پرسپولیس بوده احتمالا پخش شعارهای زشت در ورزشگاه از طرف تیم پرسپولیس انجام شده. احتمالا بازیکن های پرسپولیس بودن که تونل ورزشگاه رو دور زدن به طور وحشیانه و با سرعت که جلوی بازیکن های فولاد مبارکه در بیان و دعوا کنن. همه اینکارها رو پرسپولیس انجام داده باید هم جریمه نقدی بشه و از بازی خونگی محروم بشه. چه مملکتی هست که ما داریم؟!! باشگاه فولاد مبارکه هم می خواست حکم بده اینجوری حکم نمی داد اره دیگه ما میزبان بودیم و انواع و اقسام خلاف ها انجام دادیم و الان باید جریمه نقدی بشیم و از بازی های خونگی محروم بشیم. شرم بر شما
فکر کنم قراره پول ویلموتس را در بیارن... جالبه واسه جریمه پول میگیرین ولی واسه تشویق فقط از کریم باقری تقدیر تشکر خشک و خالی میکنن تو این مملکت کلا از چاله در اومدیم و افتادیم تو چاه.
پرسپولیس بی اخلاق ترین تیم. واقعا متأسفم. توی همه درگیری ها همیشه سید جلال حسینی دیده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
عدالت طلب عزیز، اگر بدون تعصب دنبال عدالت باشی دقیق متوجه میشی که خیلی از طرف های دعوا اصلا دعوت نشدن چه برسه به جریمه...
دریافت این مقدار جریمه
کریم را ۵۰ میلیون تشویق می کردید.
خسیس ها
تیمها به بازیکنان و مربیان بایت بدرفتاری و پرخاش و درگیری در زمین پول نمیدهند و باید تمام عوامل غیر حرفه ای و اخلاقی مجازات شود تا باز هم مثل بازی با ژاپن همه بسمت داور نروند و تیم ببازد.

متاسفانه بازیکنان بسیار خشن شده اند و این خشونت ادامه دارد. بازکنان و مربیان خشن باید با محروومیت های چند ماهه کنار گذاشته شوند. فوتبال ورزشی برای رقابت سالم و انسانی است نه دعوا و بی اخلاقی.
اینجوری بنویسید نقره داغ پرسپولیس و هدیه به دو تیم دیگر توسط کمیته بی انظباطی
سال هاست که فدراسیون دست اصفهانی هاست
حواس مردم را پرت میکنن و کار خودشون را انجام میدن، میگن پرسپولیس تیم حکومته!
دو سال از چهار سال قهرمانی پرسپولیس، اگر سپاهان میتونست بازی آخر را برنده بشه قهرمان میشد. مثلاً اگر پنالتی وقت های تلف شده را گل میکردن دیگه پرسپولیس جکومتی نبود!
هر سال توی اصفهان کلی شر درست میکنن و با آمادگی قبلی و با کمک خبرنگارهایی که توجیه شده اند مستند می کنند.
اینقدر پولدار هستند که از دلار های صادرات فولاد بازیکن خارجی را میخرند و هیچ وقت هم برای پرداخت پول مشکلی ندارند. اما استقلال و پرسپولیس همیشه پرونده مالی دارند!
کسی جرات نداره بپرسه مس چطور 5 تا خورد تا تفاضل گل جبران بشه؟ و کلی سوال دیگه که کسی با سپاهان کاری نداره و جرات نداره بپرسه و اینم از این حکم مسخره
پرسپولیس را ضعیف میکنند تا به هر قیمتی قهرمان بشن، اگر استقلال یا هر تیم دیگه رقیب قهرمانی سپاهان بود شک نکنید همین بلا را سر بازیکن هاش می آوردن
استقلال بی جنبه
گفتن مار تخم می گذاره یا میزاد گفتن از این دم بریده هر چی بگی بر میاد. اگه رای بغیر از این بود باید تعجب می کردیم. هدیه کمیته بی انظباطی به تیم های ناجوانمرد آبی و زرد. به نظرم تشویق کرده این حاشیه سازها رو که به کارشون ادامه بدن
چقدر مظلومی پرسپولیس.فکر کنم گل آل کثیر برای استقلالی ها و فدراسیون خیلی سوزش داشت.
همه حتی فدراسیون فوتبال هم از کیسه و شعله زرد حمایت میکنند
پرسپولیس تیمی هست که تو ۳ سال اخیر ۲ بار فینال اسیا رفته ۱ بار فینال جام حذفی
اقا ماپرسپولیسیم هر محرومیتی که اجرا بکنید ماقهرمانیم النصر پارسال باآلکثیر شب قبل بازی رو باشکایتهاش یادتون هس ایناکه خادم کیسه کشه وجوجه تیغیهای اصفهانی
عشق است سپاهان
چرا همیشه طرفدارای پرسپولیس فکر میکنن حق با اوناست چون که ۴ ساله تیمتون افتاده دست بالا سریا آقای مهدی ترابی شروع به حمله سمت بازیکن استقلال کرده چیزی نگن سکوت کنن سید جلالتون دوپینگ کرده چیزی نگن سکوت کنن باشگاه پرسپولیس با رانت و خرید داور همیشه میبره واقعا باید یه جام بدن به شما پرسپولیسیای عزیز یه جامم به تیمای دیگه که درست بازی کنن کلا همیشه فرق تیم استقلال و پرسپولیس این بوده که طرفدارای پرسپولیس فوش میکشن به تیم حریفشون سنگ پرت میکنن تو سر بازیکنای استقلال..... ولی طرفدارای استقلال تا بحال نه فوشی دیدم بدن در حد کری خوندن نه سنگی دلشون بیاد پرتاب کنن نه مثل طرفدارای تیم قرمز واقعا نهایت تأسف این اتفاق اگر پرسپولیسیه واقعی هستی یا استقلال واقعی حداقل باید تمام افراد تیم بشناسی خلاصه تیم قرمز چرا تاراحته الان باشگاهتون باز تمام این جریمه هارو میخره دیگه ولی بدونید یه استقلالی همیشه با افتخار میگه استقلالیم ولی پرسپولیسیا جایی که استقلالی ها هستن اینجوری مثل استقلال نگن چون نابود میشن با حرفاشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی