بازدید 18612

مجلس به وقف دانشگاه آزاد راي داد

نمايندگان مجلس وقف اموال مراكز آموزش عالي و غيردولتي، غيرانتفاعي كه هيات موسس يا هيات امناي آنها حق تصرف مالكانه نسبت به آن را دارند و تا تاريخ تصويب اين قانون صيغه وقف آن جاري شده است و يا در آينده جاري شود معتبر دانستند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹ 20 June 2010
نمايندگان مجلس وقف اموال مراكز آموزش عالي و غيردولتي، غيرانتفاعي كه هيات موسس يا هيات امناي آنها حق تصرف مالكانه نسبت به آن را دارند و تا تاريخ تصويب اين قانون صيغه وقف آن جاري شده است و يا در آينده جاري شود معتبر دانستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در جلسه علني امروز نمايندگان در حين بررسي جزئيات طرح حمايت از تاسيس و تقويت موسسات و مراكز آموزشي عالي غيردولتي موادي از آن را تصويب كردند.

بر اين اساس، اساسنامه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي غيردولتي به پيشنهاد هيات موسس و حسب مورد به تصويب شوراي گسترش وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و يا بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت خواهد گرفت. همچنين فرايند اداري تصويب فوق در صورت آماده بودن مدارك نبايد بيش سه ماه به طول بيانجامد.

گفتني است اساسنامه اوليه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي غيردولتي كه فعاليت خود را با آن آغاز كرده و به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است، همچنان معتبر بوده و هرگونه تغيير در آن با پيشنهاد هيات موسس و تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت خواهد گرفت و كليه مصوبات وضع شده مغاير با اين تبصره لغو مي‌گردد.

براساس مصوبه نمايندگان، وقف اموال مراكز آموزش عالي و غيردولتي، غيرانتفاعي و ساير موسسات غيردولتي غيرآموزشي كه هيات موسس يا هيات امناي آنها حق تصرف مالكانه نسبت به آن را دارند و تا تاريخ تصويب اين قانون صيغه وقف آن جاري شده است و يا در آينده جاري شود معتبر است. همچنين نوع وقف در اين بند از نوع وقف عام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
معلوم نیست با چه نیتی و یا چه تطمیعی چنین رایی داده اند و عملا به نهاد قانوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص رئیس جمهور دهن کجی کرده اند.
من واقعا از این اقدام نمایندگان که عنوان اصولگرایی را با خود یدک میکشند احساس شرم می کنم چرا که خود یک اصولگرا هستم
درضمن اگر آقایان هوس وقف به سرشان زده چرا اموال میلیاردی خودشان را وقف نمی کنند ؟؟؟؟ جرا اموال بیت المال را وقف می کنند؟؟؟؟ چرا در طول این سی سال به فکر وقف نیفتاده بودند؟؟؟ حالا که منافع شان به خطر افتاد و با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی همه چیز دارد از دستشان خارج می شود به فکر وقف افتاده اند ؟ و یا به به عبارتی ساده تر روغن ریخته شده را نذر امامزاده می کنند؟؟ و یا بخشش خروارخروار از جیب خلیفه؟؟؟؟
پیش خودشان چی فکر کردند نکنه خدای نکرده گوشهای ملت را مخملی دیده اند؟؟
از نوع وقف عام است نه وقف آن . بي سوادهاي تابناكي !
تاریخ راجع به این عمل وام داران دانشگاه آزاد به بیرحمانه ترین روش پاسخ خواهد داد. انشاالله .
چطور هیات امنای دانشگاه آزاد ، مالک اموال دانشگاه آزاد است؟
زنده باد سردار سازندگی فراموش شده ایران !
خدا رو شکر که مجلس جلوی دست اندازی دولت رو به این مرکز بزرگ آموزشی که تنها به همت خودش و مدیران و دانشجویانش به اینجا رسیده گرفت و نگذاشت یک عده تازه از راه رسید این سرمایه مردم رو صاحب بشن
قابل توجه سرکار خانم سلطان خواه راستی اینا مدرک دارن اگه آره از کجا؟
با سلام :
لطفا در این موارد بررسی ای صورت بگیرد :
1 - زمین های بیت المال که به قیمتهای ناچیز و یا زمین هایی که مدت دار به دانشگاه آزاد و از پول بیت المال واگذار شده است .
2 - پولهای اضافی و زیاد(شهریه های بالا) که به اسم کلاس و درس و ... از کل دانشجویان این سالها گرفته شده و مطابق با آن پولها هزینه از قبیل مکان - امکانات - اساتید صورت نگرفته که بیان بودن مال غیر در اموال دانشگاه آزاد هست
3- نمایندگانی که به طرح در مجلس رای دادند از لحاظ ارتباط خود یا افراد نزدیکشان به دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گیرند(نمونه آقای عباسپور که فامیل نزدیک آقای جاسبی هست - راستی ایشون تو انتخابات مجلس تو لیست 30 نفره اصولگراها قرارداشت !! جالبه !)
راستی سایت الف تا این لحظه تیتری در این مورد نزده است (تعجب نداره؟)
برخي چنان عليه وقف مي گويند كه گويي با وقف كردن اموال دانشگاه ازاد اين اموال به مالكيت شخصي در مي ايد در حالي كه با اين عمل حق هر گونه تصرف شخصي در اين اموال كاملا از بين ميرود و اموالي كه در واقع مردم براي توسعه دانشگاه ازاد داده اند براي هميشه براي كاربري علمي و اموزشي باقي مي ماند. امان از برخي سياست بازان كه همه چيز راه بگونه اي ديگر تعبير مي كنند.
خوشم اومد. بالاخره نمردیم و یک حرکت جاندار اساسی از این مجلس دیدیم و امیدوار شدیم. خدا قوت به این مجلسیها که امید به جمهوریت و اسلامیت کشور انقلابی ما رو زنده کردند و با آنچه که رنگ و بوی استبداد می دهد مقابله کردند.
خوب حالا دگر وقت ان است که دولت به جای این لج بازی سیاسی سامان به دانشگاه پیام نور بدهد
تبریک به همه اعضای جامعه دانشگاه آزاد. هاشمی هاشمی خدا نگهدار تو
تنها کار مثبتی که از این مجلس دیدیم همین بود .
با سلام
انا لله و انا الیه راجعون- یا حجت ابن الحسن العسکری عجل علی ظهورک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار