بازدید 26446

جزئیات جدید از قتل بابک خرمدین

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: متهمان به قتل بابک خرمدین جهت آزمایش‌های روحی و روانی به پزشکی قانونی فرستاده شدند و توسط روانشناسان آنجا مورد معاینه قرار گرفتند. روانشناسان اعلام کردند که از لحاظ روحی و روانی در حد اینکه گفته شود دچار جنون هستند مشکلی ندارند.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 19 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از میزان، محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در خصوص قتل بابک خرمدین به میزان گفت: در بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد حسب اعلام کلانتری صد و سی و پنج آگاهی مبنی بر اینکه قطعاتی از جسد یک مرد در یکی از سطل‌های زباله سمت شرقی شهرک اکباتان کشف شده بلافاصله ماموران به همراه بازپرس ویژه قتل پلیس، کارشناسان شورای پزشکی قانونی و تشخیص و هویت و پلیس آگاهی به محل صحنه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در سطل زباله قطعاتی از یک جسد که شامل پا، دو دست و سر شانه بود کشف شد. با توجه به آثاری که می‌توانستیم از انگشتان استفاده کنیم هویت به دست آمد. با مراجعه به منزل مرحوم بابک خرمدین با پدر و مادرش صحبت شد که با آثاری که در منزل موجود بود به این نتیجه رسیدند که می‌توانند در مظان اتهام قرار بگیرند. پس از بازداشت، پدر و مادر این فرد اعتراف کردند بابک که فرزند دوم خانواده و متولد سال ۵۳ و کارگردان مستندساز بوده را پس از بیهوش کردن با دارو‌های خواب‌آور و زدن ضربات چاقو مثله کرده‌ و به سطل زباله انداخته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه قسمتی از قطعات جسد هنوز پیدا نشده وتحقیقات در این خصوص ادامه دارد، گفت: در ادامه تحقیقات هم با توجه اینکه مشخص شد یکی از دختران خانواده به نام آرزو که فرزند اول خانواده و متولد سال ۵۲ بوده مفقود شده این فرضیه تقویت شد که احتمال قتل این فرد هم وجود دارد. پدر و مادر خرمدین بسیار اصرار داشتند که او خارج از کشور و در ترکیه به سر می‌برد و در آنجا اقامت دارد. اما پس از بررسی‌های لازم مشخص شد، چنین چیزی صحت ندارد.

وی افزود: در ادامه هم مشخص شد داماد خانواده یعنی همان شوهر آرزو که خواهرزاده متهم به قتل هم بوده در سال 90 به قتل رسیده است.

وی ادامه داد: نحوه این قتل‌ها به یک شکل بوده و مقتول ابتدا با داروی خواب‌آور مقتول می‌شده و بعد با ضربات چاقو به قتل میرسده و جسد مثله و به بیرون از خانه منتقل می‌شده است. در فقره دوم یعنی قتل آرزو هیچ اطلاعی داده نشده و صرفا گفته شده وی در ترکیه زندگی می‌کند. در فقره اول صرفا یک اعلام فقدان شده و مدعی شده‌ بودند، وی افراد قاچاقچی را به مرز می‌برده و با این پوشش فکر خانواده را از اینکه بخواهند پرونده را پیگیری کنند منحرف کرده‌اند.


شهریاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تحقیقات از متهمان ادامه دارد. با انجام آزمایش‌های روحی و روانی در پزشکی قانونی، روانشناسان اعلام کرد‌ند از لحاظ روحی و روانی در حد اینکه گفته شود دچار جنون هستند مشکلی ندارند. متهمان در اظهاراتشان گفته‌اند از کرده خودشان پشیمان نیستند و حتی پدر مقتول گفته بود اگر بتواند از بازداشت بیرون بیاید آن دو فرزند دیگر خودشان را هم به به قتل می‌رسانند.

وی درباره انگیزه متهمان گفت: متهمان مدعی شده‌اند، صرفا به خاطر مشکلات مقتولین از جمله استعمال مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف، آن‌ها را به قتل رسانده‌اند. تحقیقات ما نشان می‌دهد انگیزه‌ای غیر از مسائل خانوادگی برای این قتل وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مفقود دیگری هم در میان اعضای این خانواده وجود دارد یا خیر گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد فعلا مفقودی دیگری وجود ندارد. به نظر می‌رسد قتل‌ها محدود به همین سه مورد بوده، اما ما به تحقیقات خود ادامه می‌دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
تف به اون پزشکی که مییگه اینها اختلال روانی ندارند. جفت شون باید اعدام بشن. بدون وجود شاکی حتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
بابا چی میگی تو.... داره میگه اختلالی که
بهش جنون بگن نداره وگرنه نگفت مشکل ندارن.. اگه بگن اختلال جنون دارن و دیوانه هستن که از مجازات میتونن به همین دلیل الکی فرار کنن و مجازات نمیشن...متن رو خوب بخون و بعد عقد گشایی کن به پزشکا. !!! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
بابا چی میگی تو.... داره میگه اختلالی که
بهش جنون بگن نداره وگرنه نگفت مشکل ندارن.. اگه بگن اختلال جنون دارن و دیوانه هستن که از مجازات میتونن به همین دلیل الکی فرار کنن و مجازات نمیشن...متن رو خوب بخون و بعد عقد گشایی کن به پزشکا. !!! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
اتفاقن بهتر که گفته ندارن چون اگه اثبات می شد مشکل روانی دارن تو مجازاتشون تخفیف می دادن. الان معلوم شد که کاملا عمدن و با نقشه قبلی این قتلها رو مرتکب شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
تف سربالا نکن
به به !!! ماشالله به قوه قضاییه و پلیس !!!! ده سال پیش دو نفر کشته شدن ، اگه قاتل اعتراف نمیکرد این سیستم قضایی و پلیسی اصلا نمیفهمید اون دو تا بدبخت کشته شدن !!!!
اینهم از عدلیه و نظمیه این حکومت ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
دقیقا.خدا بهمون رحم کنه با این سیستم قضایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
دقیقن منم از صبح به همین فکر می کردم. چند نفر دیگه رو اینا کشتن که هنوز لو نرفته... یارو 81 سالشه فرصت زیاد داشته
یا خدا...

کسی که راحت می تونه همنوع خودشو قطعه قطعه کنه از نظر روانی سالم هست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
کسی چنین ادعایی نکرد، مشکل روانی آنها در حدی که نسبت به عملی که مرتکب شده اند سلب مسولیت کند نیست.
وقتی ۷ساعت طول کشیده قطعه قطعه کردن جسد در حمام، معلوم می شود که جنون آنی درکار نیست و کاملا حساب شده و با نهایت قساوت بوده
نکنه اینا فرقه شیطان پرستی داشتن . مثله کردن و خارج کردن خون از بدن با فرقه های شیطان پرستی مرتبطه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
گفته از 9 سالگی نماز و روزم ترک نشده
اينا كه دو فرزند و دامادشون رو كشتن و ميگن اگه آزاد بشن دو فرزند ديگه شون رو هم مي كشن ، قراره سه سال زنداني بشن !!!!!! قوانين اين مملكت خنده دار و مضحكه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
اگه آزاد بشن چه ترسی توی جامعه به جان مردم میافته
لعنت به این ادمهای پست فطرت کثیف
نام مقدس پدر را در مورد این سفاک جانی بکار نبرید .آرامش روانی مردم رو بهم نزنید با چرندیات مشمئز کننده ی این کثافت به تمام معنا .
اینا حتی از داعشی ها هم بدترن حداقل اونا خانواده خودشونو نمیکشن
زن و مرد جنایتکار در پوشش والدیننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
ظاهرا جنون نیز در کشور ما تعریف دیگری دارد
سایکوپت
بطور متوسط از هر صد نفر یک سایکوپت هست. مهمترین نشونش عدم وجود احساس پشیمانی هست یه سری قتل میکنن یه سری میدزدن یه سری میزنن یه سری حق میخورن. هرگز پشیمون نیستن. بسیار بلدن با زبان و حرف با افراد ارتباط برقرار کنن و به هدفشون برسن (سوپر فیشال چارم). خیلی از این افراد دارای جایگاه اجتماعی یا دولتی هستند و از اون برای رسیدن به اهدافشون (که در تضاد مستقیم با عرف، قانون، یا هر معیار دیگه) هست استفاده میکنن.
تست سایکوپت باید یک مرحله مهم برای افرادی که در جایگاههای مهم استخدام میشن باشه.
پاسخ ها
علیرضا عبدالکریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
ممنون . دوست عزیز بالاخره یه نظر درست و حسابی خوندم که میتونه علمی باشه
الله اکبر اینارو به تیمارستان منتقل کنید نفری 6 تا قل و زنجیر هم بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
حیف خرجی که باید بهشون بدین تو تیمارستان... با همون طناب خلاصشون کنین برن ... یا همون جور که بچه ها رو کشتن ودشون رو هم قصاص کنین
آخر زمون که میگن همینه،
پناه برخدا.خدایا از دست این نوع بشر نجاتمون بده
چون بد آید هر چه آید بد شود ؛ یک بلا ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ ؛ فلسفه باطل شود ، منطق دروغ .
جنایتهای خانوادگی ؛ تجاوز به عنف ؛ فساد اخلاقی پنهان و آشکار دستاورد نحس اصحاب زر و زور و تزویر و گرگهای در لباس میش است . ننگ و نفرت ابدی بر آنهایی که ایران را ویران کردند .
این زن و مرد با آگاهی به این که قانون مجازات برای آنها تعیین نمیکنه هر بار این جرم وحشیانه رو مرتکب میشدند .این چه قانونیه ک بعد یه مدت حبس دوباره ولشون کنن ..دو فقره قتلی ک قصاص در پی نداره خب جه ازین بهتر . باز هم انجام میدن و تنها مجازات حبس است ..پس تکلیف داماد خانواده چی میشه آیا اون هم شاکی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
همون ولی دم داماد اینا رو بدبخت میکنه چون اونا نباید رضایت بدن تا این دوتا حیوان رو اعدام کنن
دوستانی که معترض هستند و میگویند چرا اینها به عنوان بیماران روانی معرفی نشدند، در نظر داشته باشند چنانچه ثابت شود که مشکل روانی دارند، نمیتوان مجازاتشان کردن
بدبختی ما اینه ه این پرونده حالا ده سال طول میکشه که تا اون موقع اینا همینجوری خودشون به درک رفتن و درست و درمون عدالت در موردشون اجرا نمیشه
دو تا بچه دیگه اشون کجا هستن؟چرا هیچ خبری ازشون نیست؟چطور در طول این سالها دنبال خواهر و دامادشون نبودن؟ چه ارتباطی با پدر و مادرشون دارن؟ابهامات زیادی وجود داره
ای بایدادام بشن اگه اعدام نشن خیلیایادمیگیرن بابایه دفه هم بی چون وچرایه کاری کنین الان میدین زدون دوسال تموم میشه درسته وگرنه دردم بایداعدام میشودن تمام
خدایا به توپناه می بریم از شر شیطان که دردرون خودما هست.
در جامعه خشونت رو به ازدیاد است . هر روز خبر های بد هر روز عزاداری و گریه و زاری . چطور یک جامعه را میشود شاد و امیدوار کرد؟
موضوع جنون در این پرونده ها متفاوت است / اگر پزشکی قانونی جنون این افراد را تایید کند انوقت در قتل مقصر شناخته نمیشوند و مجازات در حد قتل عمد برای انها در نظر گرفته نمی شود. در ماجرای گم شن هم وقتی کسی پیگیری و شکایت نکند که پلیس و قوه قضاییه پیگیر ماجرا نمی شوند . مگر پلیس هر روز همه ملت ایران را حاضر غایب می کند . باید شکایتی باشد یا جرمی علنی رخ دهد و یا مدرکی از جرمی بدست اید که پلیس و قوه قضاییه وارد شوند.
وقتی مادرش میگه من روم نمیشه بگم بابک با من چه می کرد
قتل وجنایت در رابطه با افرادی که آزارشان به هیچکس نمیرسید،پدرومادر جنایتکار چرا فرزندان به قتل رسیده وداماد بیگناهتان را بی آبرو میکنید ،چرا برای توجیه خودتون شرف وآبرویشان رانشانه گرفتید
روح وروان افرادی که از نزدیک این انسانهای شریف را میشناختند بسیار آزرده کردید ننگ برشما
من دانشجوی رشته ی حقوق هستم.این چیزا این بی قانونیا این قتلای پوشیده رو که میبینم ازرشتم متنفر میشم.واسه چی توی رشته ای تحصیل کنم که به داد دوتا آدمه بی گناهه مظلوم نمیرسه که چندساله کشته شدن و هیچکس نفهمید
این داستان دروغ محض است
قدیم گفتند دوری و دوستی وقتی فرزند در این سن هنوز وبال گردن پدر مادرش باشه معلومه رفتارش سوهان روح پدر مادر میشه و زندگی بر خودش و پدر مادر سخت و تحمل ناپذیر میشه به خصوص اگر رفت و آمد دوست و رفیق و رفتارنامتعارف را هم به خانه ببرد .
خدایا به این فکر می کنم که این مادر یک روزی این بچه ها رو زاییده و به اونها با عشق شیر داده مواظبشون بوده و نگذاشته مریض بشه مراقبشون بوده که خار توی پاشون نره شب تا صبح بیدار مونده تا بچه هاش خوابشون ببره تا بزرگ بشن خدایا چطور میشه خدایا آخه چقدر قساوت قلب میخواد که این همه جنایت رو روی همان بچه هایی انجام بدن که زحمتشون رو کشیدن این همه زحمت کشیدن تا بعدا اونها رو تکه تکه کنند؟ خدایا مغزم هنگ کرده دیگه فکرم و قلبم داغونه این خبرها چیه ؟چطوری باید هضمش کنیم ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم