بازدید 7028

علی لاریجانی کیست؟

علی لاریجانی متولد ۱۳۳۶ در نجف اشرف فرزند مرحوم میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید است.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 18 May 2021

علی لاریجانی متولد ۱۳۳۶ در نجف اشرف فرزند مرحوم میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید است. او دوران دبستان را در مدرسه ادیب و دوره متوسطه را در دبیرستان صدر قم سپری کرد و لیسانس خود را از دانشگاه صنعتی شریف، در رشته ریاضی و علوم کامپیوتر با رتبه اول اخذ کرد.

علی لاریجانی کیست؟

 لاریجانی سپس در رشته فلسفه دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و دکتری خود را در رشته فلسفه دریافت کرد. لاریجانی در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه تهران است. او همچنین از شاگردان استاد شهید مرتضی مطهری و نیز داماد ایشان است و سابقه ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان صدا و سیما را در کارنامه دارد.

لاریجانی دو کتاب علمی با عناوین متافیزیک و علوم دقیقه در فلسفه کانت و روش ریاضی در فلسفه کانت و کتابی دیگر با عنوان دولت مدرن؛ پیمانی با مردم و همچنین پانزده مقاله پژوهشی در موضوعات مختلف علمی نگاشته است.

از جمله تألیفات او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش ریاضی در فلسفه کانت، علی لاریجانی، تهران: دانشگاه تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ، ۱۳۸۳، متافیزیک و علوم دقیقه در فلسفه کانت، علی لاریجانی، تهران: امیرکبیر، ۱۳۸۳، شهود و قضایای تألیفی ماتقدم در فلسفه کانت، علی لاریجانی، تهران: هرمس، ۱۳۸۳، هوای تازه، علی لاریجانی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۴ و دولت مدرن؛ پیمانی با مردم، علی لاریجانی از جمله کتاب‌های اوست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علی لاریجانی روی تصویر رو به رو کلیک کنید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی