بازدید 18689

دیدنی ترین مناطق نوار سبز شمالی

شهرهای شمال ایران از آن مناطقی هستند که انتخاب بسیاری از ما برای سفر به حساب می آیند. بسیاری از ما با مناطق مختلف شمال خاطره های دلنشین داریم و در هر تعطیلات به دنبال راهی برای تجدید خاطرات خود هستیم. در ادامه دیدنی ترین مناطق نوار سبز شمالی را بیان می کنیم و پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 17 May 2021

دیدنی ترین مناطق نوار سبز شمالی

قدیمی ترین شهر توریستی شمال

احتمالا این سوال برای شما هم تا به حال وجود داشته است که اصلا قدیمی ترین شهر توریستی شمال کشور کدام است؟ در پاسخ باید بگوییم که شهر چالوس اگر چه با جاده سرسبز خود معروف شده است، اما عنوان قدیمی ترین شهر توریستی شمال هم یدک می کشد. طبیعت این شهر از مهم ترین جاذبه های گردشگری آن به حساب می آید.

شما با اجاره ویلا در چالوش لب دریا به سادگی می توانید با دیدن زیبایی های نهفته در این شهر آرامش خاصی را برای خود به ارمغان آورید. علاوه بر این با خرید سوغاتی های زیبا و خوشمزه می توانید خاطره سفر خود را با دیگران هم سهیم شوید.

برنجک، قماق (نوعی نان محلی)، رشته به رشته، آغوزنون (نوعی شیرینی)، پشت زیک و نان ییلاقی از مهم ترین و خوشمزه ترین سوغاتی های شهر چالوس است. این شهر صنایع دستی مانند حصیر بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و سفالگری هم دارد که شما می توانید برای خود و عزیزانتان از آن ها تهیه کنید و به عنوان سوغاتی همراه ببرید.

منحصر به فرد ترین معماری روستایی در ایران

ماسوله را با طبیعت کوهستانی و خانه های پلکانی می شناسیم. همنشینی درخت های سر به فلک کشیده و کوهستانی استوار صحنه ای رویایی را به وجود آورده است که هر انسانی از دیدن آن لذت می برد. آب و هوای این روستا به شما این اجازه را می دهد که برای چند روز از دود و آلودگی دور باشید و اکسیژن خالص را به ریه های خود هدیه دهید.

دیدنی ترین مناطق نوار سبز شمالی

شما با اجاره یک ویلا و سوئیت کوهستانی در ماسوله به سادگی این فرصت را خواهید داشت که از مناطق دیدنی این روستا لذت ببرید. موزه مردم شناسی ماسوله، قله شاه معلم، بقعه عون بن علی، پارک جنگلی ماسوله، ییلاق کوربار ماسوله، آبشار ماسوله رودخان، آبشار کوشم و بازار سنتی این روستا از مهم ترین جاذبه های دیدنی ماسوله به حساب می آیند.

در بازار سنتی این روستا شما می توانید سوغاتی هایی را خریداری کنید. خوراکی های خوشمزه و محلی، انواع ترشی ها و شیرینی های محلی در این بازار به فروش می رسند. علاوه بر این ها صنایع دستی روستای ماسوله شامل جوراب های پشمی، گلیم، چموش، چاقو، عروسک های کاموایی و ابزارهای فلزی است که شما می توانید با خرید خود از روستایان هم حمایت کنید.

شهر پنج ستاره ایران

از شهر رامسر به عنوان شهر پنج ستاره ایران یا عروس ایران یاد می شود. با توجه به همین صفات به سادگی می توان به زیبایی خیره کننده و بی بدیل این شهر پی برد. آب و هوایی پاک، طبیعتی افسانه ای و جاذبه های گردشگری خاص رامسر را به شهری ویژه برای سفر تبدیل کرده است.

با سفر به رامسر می توانید از کاخ مرمر، بلوار معلم، هتل قدیمی و مرکز خریدهای متنوع دیدن کنید. اگر هم حضور در دل طبیعت را به هر چیزی ترجیح می دهید، بازدید از روستای جواهرده، تله کابین رامسر، جنگل دالخانی، آبشار ایچ، آبشار سیاسرت، سد میجران، دریاچه قو، غار یاغی لوکا، پارک آبی رامسر، آبشار ازارک، آبشار صفارود، بوستان جنگلی صفارود و همچنین روستای جنت رودبار انتخاب خوبی برای سفر شما خواهند بود.

شما می توانید در یک ویلا استخردار در رامسر اقامت کنید. آب گرم سادات محله می تواند خستگی روزهای کار را از تن شما بیرون ببرد و به شما آرامش هدیه کند؛ اگر از دردهای استخوانی و مفصلی رنج می برید، رفتن به این آب گرم را فراموش نکنید.

دیدنی ترین مناطق نوار سبز شمالی

در بازارهای هفتگی رامسر می توانید انواع سبزی های محلی، شیرینی ها و ترشی را خریداری کنید و سفر خود را با این خوراکی های خوشمزه لذت بخش تر کنید. در بازار جدید ماهی فروش ها می توانید ماهی های تازه خریداری کرده و در دامن طبیعت میل کنید، البته محافظت از محیط زیست را فراموش نکنید تا همه بتوانند از این نعمت الهی استفاده کنند. اگر تا به حال به شهرهای شمالی ایران سفر نکرده اید، رامسر می تواند شهری رویایی و افسانه ای برای شروع این سفرها باشد. سایت شب به عنوان معتبرترین پلتفرم اجاره آنلاین ویلا در سراسر ایران، پشتیبان همیشگی شما در سفر خواهد بود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار