بازدید 3658

بیش از پنج دهه همراه با متفورمین!

متفورمین قرصی شناخته شده در عرصه کنترل و درمان دیابت است که برای درمان بیماری سندروم پلی کیستیک نیز استفاده می شود
کد خبر: ۱۰۵۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 17 May 2021

تقریبا طبق امار ارائه شده در کشور ما ده درصد از مردم دچار دیابت هستند که اکثر آن ها از این موضوع اطلاع ندارند، دیابت نوع دو شایع ترین نوع دیابت است که برای کنترل آن از قرص های کاهنده قند خون و در برخی موارد از انسولین استفاده می شود. یکی از قرص های رایج که در بین پزشکان به خط اول درمان و کنترل دیابت معروف است قرص متفورمین می باشد، بیش از پنج دهه از کشف و استفاده متفورمین گذری می شود که در این سال ها این قرص پیشرفت هایی چشمگیر داشته و نوع آهسته رهش آن نیز تولید شده است که به افراد دیابتی کمک می کند به بهترین شکل ممکن قند خون را کنترل کنند و کمتر دچار عوارض مصرف قرص (مانند عوارض گوارشی) شوند .

بیش از پنج دهه همراه با متفورمین!

قرص متفورمین در برندهای مختلف و با ویژگی های خاصی تری نیز تولید می شود یکی از این برند ها که در کشور ما بسیار نام آشنا هست برند قرص گلوکوفاژ است .

طبق تجربه و صحبت پزشکان این قرص با متفورمین اصلی از لحاظ کارایی فرقی ندارند ولی در مواردی دیده شده است افرادی که از این برند استفاده می کنند کمتر دچار عوارض گوارشی می شوند .

قرص متفورمین در دوز های پانصد و هزار میلی وجود دارد و طبق تشخیص پزشک معالج بیمار می تواند از مصرف این قرص بهره مند شود، البته قرص متفورمین برای برخی از بیماری های دیگر مانند سندروم تخدان پلی کیستیک نیز استفاده می شود ولی مصرف خود سر این قرص می تواند سبب ایجاد عوارض جانبی شود .

برخی تحقیقات نشان داده است که قرص متفورمین می تواند علاوه بر کنترل قندخون از عوارض دیابت نیز جلوگیری کند تا سلامت بیماران دیابتی عزیز بیشتر حفظ شود .

بیش از پنج دهه همراه با متفورمین!


انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی