بازدید 16933
با ورود دو محموله بزرگ واکسن به کشورمان

مجموع واکسن وارداتی کووید ۱۹ به ایران به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز خواهد رسید/ تداوم بدعهدی فروشندگان واکسن کرونا به کشورمان +تکمیلی

با ورود یک محموله بزرگ واکسن به کشورمان در بامداد امروز، مجموع واکسن وارداتی به ایران از مرز ۴ میلیون دوز گذشت و با رسیدن محموله بزرگ بعدی در ساعات آینده، این عدد به حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز خواهد رسید و شرایط برای افزایش شتاب برنامه واکسیناسیون ملی فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰ 16 May 2021
تابناک اجتماعی
با ورود یک محموله بزرگ واکسن به کشورمان در بامداد امروز، مجموع واکسن وارداتی به ایران از مرز ۴ میلیون دوز عبور کرد و با رسیدن محموله بزرگ بعدی در ساعات آینده، این عدد به حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

به گزارش «تابناک»؛ این خبری است که کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با اعلام آن، گفت: دو محموله واکسن از دو مبدا مختلف برای امروز در دستور کار بود که یکی از این محموله‌ها بامداد امروز رسید و دیگری نیز شامگاه امروز وارد کشورمان می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و داروی کشورمان در ادامه گفت: محموله اول شامل یک میلیون دوز واکسن بود و محموله دوم شامل بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا-آکسفورد تولید شده در ایتالیاست که از مجموعه واکسن خریداری شده کشورمان در قالب سبد کوواکس در زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که امشب وارد می‌شود.
 
مجموع واکسن وارداتی کووید ۱۹ به ایران به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز خواهد رسید/ تداوم بد عهدی فروشندگان واکسن کرونا به کشورمان

بدین ترتیب مجموع واکسن کووید ۱۹ وارد شده به کشورمان به بیش از ۵ میلیون و ۵۹۵ هزار دوز خواهد رسید؛ واکسن‌هایی که تا به امروز حدود ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار دوز از آن‌ها در قالب برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ به گروه‌های اولویت دار تزریق شده و بر اساس آمارها، روند تزریق آن‌ها در روز‌های اخیر شتاب محسوسی گرفته است.

این در حالی است که میزان واردات واکسن کرونا به کشورمان، حکایت از تداوم بدعهدی فروشندگان واکسن به کشورمان دارد تا جایی که آمار‌ها، حکایت از تحویل تنها ۷۲۰ هزار دوز واکسن روسی اسپوتینک از ۲ میلیون دوز خریداری شده، ۱۲۵ هزار واکسن هندی کوواکسین از ۵۰۰ هزار دوز خریداری شده و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا-آکسفورد سهمیه کشورمان در قالب سبد کوواکس از ۴.۲ میلیون دوز خریداری شده تا به امروز دارد.

بدعهدی‌هایی که موجب شده برنامه ملی واکسیناسیون در کشورمان با کندی و تاخیر‌هایی در حال انجام باشد و برخلاف وعده‌های قبلی پیش برود؛ روندی که امید می‌رود با موفقیت فاز سوم کارآزمایی بالینی دو واکسن برکت و محصول مشترک با کوبا در روز‌های آتی و تولید و عرضه این واکسن‌ها شتاب بیشتری بگیرد.
 
مجموع واکسن وارداتی کووید ۱۹ به ایران به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز خواهد رسید/ تداوم بد عهدی فروشندگان واکسن کرونا به کشورمان
 

تکمیلی: یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز واکسن کرونا به ایران رسید

 
بر اساس اعلام نماینده سازمان بهداشت جهانی در تهران، پیش از نیمه شب امشب (یکشنبه،۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، ایران دومین محموله واکسن کووید-۱۹ خریداری‌شده از طریق سازوکار کوواکس را به تعداد یک میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار دوز (۱،۴۵۲،۰۰۰) دریافت کرد.

محموله مذکور شامل واکسن آسترازنکا تولید شده در شرکت کاتالانت آنانی ایتالیا (Catalent Anagni) است و دومین اقدام ارسالی کوواکس به ایران محسوب می‌شود که با همراهی یونیسف به انجام رسیده‌است. فرایندی که قرار است در ادامه راه و در ارسال محموله‌های بعدی هم تداوم داشته باشد.
 
بدین ترتیب مجموع واکسن وارد شده به کشورمان به ۵ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۰۰ دوز رسید که از این مقدار، ۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۰۰ دوز آن واکسن آسترازنکا-آکسفورد است. واکسنی که بر اساس گزارش ها، تا ظهر امروز ۵۹۹ هزار و ۱۳۴ دوز از آن در نوبت اول تزریق شده و هنوز موعد تزریق نوبت دوم آن به هیچ فردی نرسیده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
بازهم غربی ها از روسیه بهتر ظاهر شدند قابل توجه کسانی که روسیه را کعبه آمال خود می پندارند
مشکل در رنگ بندی شهرهاست مردم با تغییر رنگ بندی شهرشان گمان میکنند کرونا تمام شد / تولید کنندگان ایرانی که اکثریتشان وابستگان سیاسی دارند گمان میکنند بازار همیشه سود است و در سایه حمایت سیاستمداران هرچقدر که توانشان برسد جولان قیمتی میدهند / چرا همانگونه که طلا فروش ، دلار فروش و آهن فروش از کاهش قیمت دلار متضرر میشود تولید کنندگان نمیخواهند بپذیرند یک سر بازار ضرر و زیان است ؟؟؟
باز هم روسیه بد عهدی کرد ؟
حضراتی که رو به قبله مسکو و کرملین می ایستند ، ببینند !!
و بدانند که در ۳۰۰ سال گذشته تنها از روسیه به ما تجاوز و تعدی و نامردی و خشونت و حقه های بزرگ رسیده است
باز هم بگویید درود بر روسیه، زنده باد چین!!!! به هند هم نفت زیر قیمت بدهید.
به امیدآش همسایه نشستن، یعنی گرسنه ماندن
یه واکسن آمریکاییه یکی هم انگلیسی که میتونن به سایر کشورها بدن،

بقیه که اونقدری نیست که به مردم خودشون بدن، چه برسه بخوان بدن به ما
چه شد برادرهای ما روسیه و چین روسیاه شدند
بحث بدعهدی نیست. بحث بی تفاوتی در مقابل سرنوشت مردم است. وقتی پای منافع وسط باشه همه احکام اسلام و منافع کشور باید به اون سمت باشه ولی پای مردم که میاد بد عهدی خارجی ها شروع میشه؟ بسه دیگه. خارجی ها چرا به امارات بدعهدی نمیکنند؟ چرا به اسرائیل بد عهدی نمیکنند؟
همیشه یه بهانه برای بی کفایتی خودتون دارین. مگه مجبورین با دنیا سرشاخ باشین؟ هزینشو ما میدیم بچه های خودتون توو اروپا و امریکا عشق و حال میکنن
کلش ۴ میلیون؟
پس کدام ادم بود که می گفت روزی ۲ میلیون واکسن می زنیم
محموله اول شامل یک میلیون دوز واکسن بود و محموله دوم شامل بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا-آکسفورد تولید شده در ایتالیاست !!!!!!!!!!!!!!!

محموله اول رو تا آخر هم نگفت .... کلا مشکوک میزنه این موضوع
داداش 6 ماه پیش بایستی نسبت به خریرد اقدام می کردید دست دست کردید تا خودمان تولید کنیم
ما که قرار بود جزو تولید کنندگان واکسن باشیم این هم آخرش وارداتی شد
اون موقع که واکسن میدادن و تو لیست دریافت کننده قرارمون میدادن گفتید نمیخوایم و خودمون تا پایان مهر ۹۹ واکسن صادر میکنیم بعد شد بهمن بعد اسفند حالا هم که بهونه های جدید
واکسن ها را از کشورهای حامی، دوست و برادرمان چین و روسیه بخرید تا همچنانکه در تمام دوره های سخت یار و کمک ما بودند، خارج از نوبت تحویل دهند.
بدعهدی‌ نبود دوستان داخل برنامه ای برای واردات واکسن نداشتن بهانه های واهی مبنی بر اینکه تحریم هستیم نمی دن بعد دیده شد که ...... بعد رفتن تو مایه شعارهای ایدئولوژیک گفتن ما خودمان تولید می کنیم به تمام دنیا ما واکسن میزنیم ما از امریکا در مورد واکسن جلوتر خواهیم بود
باز روسیه نامردی کرد ؟
باز هم روسیه بد عهدی کرد ؟
یک روز وارد کننده هستید یک روز صادر کننده باخودتان چند چند هستید
واکسن هارو قرار بود از روس ها بخرید . اگر بد عهدی رخ داده از جانب روس هاست
نکته جالب از واکسن فایزر، من سال‌های سال درد در زانوی چپ داشتم و دکتر هم میگفت آلتروز است طوریکی تصمیم به جراحی و تعویض مفصل زانو داشتم، تا اینکه واکسن فایزر را زدم و یک هفته بعد درد کاملا از بین رفت بطوریکه زانوی چپ از راست بهتر است.
خودم‌ گیج و دکترم هم احتمالا از خودم‌گیج تر.
تا انحصار و مافیای واکسن داخلی هست خواب واردات واکسن با کیفیت غربی اونهم به مقدار لازم و رایگان رو ببیتید.
در چند دهه گذشته تونستید ماشین خارحی با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل