بازدید 25656

اولین کشور جهان که همه ساکنانش واکسن زدند

"نائورو" یا "ناورو" اولین کشور جهان است که همه ساکنانش علیه بیماری کرونا، واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 16 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، کشور نائورو، این جزیره کوچک واقع در اقیانوس آرام، با واکسینه کردن کل جمعیت خود، رکورد جهانی را در زمینه واکسیناسیون علیه کرونا را ثبت کرد.

جمهوری جزیره‌ای نائورو، ۲۱ کیلومتر مربع مساحت و ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

هم اکنون همه جمعیت بالغ این کشور خیلی کوچک، حداقل یک مرحله از واکسن کرونا را دریافت کردند.

مقامات این کشور گفته اند واکسیناسیون بالاتر از پیش بینی‌ها بوده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی سایت دویچه وله آلمان در مدت یک ماه، ۷ هزار و ۳۹۲ فرد در کشور نائورو مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند که معادل ۱۰۸ درصد از ساکنان بالغ این کشور از جمله افراد خارجی مقیم هستند.

کشور نائورو برای واکسینه کردن مردم خود علیه کرونا، از واکسن‌های استرازینکا استفاده کرد که در چارچوب برنامه جهانی کواکس آن‌ها را دریافت کرده است. برنامه جهانی کواکس توسط سازمان جهانی بهداشت ایجاد شد تا همه کشور‌های جهان از جمله کشور‌های فقیر بتوانند به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند.

دولت نائورو در بیانیه‌ای گفته است گروه‌های کاری مبارزه با ویروس کرونا، از همه ساکنان به دلیل مشارکت در تضمین باقی مانده جزیره در مناطق خالی از کووید ۱۹ تشکر کردند.

رئیس این تیم (کرین کیکی) تاکید کرد کوچکترین دولت جزیره‌ای جهان با دریافت میزان مناسب و کافی از واکسن ضدکرونا توانست از خود در برابر این بیماری محافظت کند.

مقامات این کشور تاکید کرده اند همچنان آزمایش‌های ضدکرونا در این منطقه انجام خواهد شد.
رئیس تیم کاری ضدکرونا در جزیره نائورو افزود: به هنگام ورود هر مسافر به جزیره، خطر انتقال ویروس کرونا وجود دارد. اتفاقات اخیر در پاپووا گینه جدی، فیجی و هند، سرعت اتفاقات و سرایت این ویروس را نشان داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
جمعیت کمتر رفاه بیشتر
پاسخ ها
آرمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
،دمت گرم با این کامنت قشنگت❤️ کشور ما با این مدیریت افتضاح توان جمعیت ۸۵ میلیونی رو نداره! نه آب داریم،نه کار نه اشتغال برای این جمعیت
پس اسراییل چی؟
خسته نباشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
این چه کشوریه که حتی اسمشم رو خود خبر رسان نمیتونه درست و قطعی بگه
اندازه یک روستای بزرگ ایرانی
آقا این تولید واکسن ۱۰ تا شرکت داخلی چی شد؟ واکسن چینی و روسی چی شد؟ به خدا یه سر به بیمارستانا بزنی گریت میگیره از تعداد تلفات!!!!!! ۱۰۰ تا جمعه و شنبه گذشت...چرا مشکل رو حل نمیکنیم!!!!!!!!!!مدرسه..دانشگاه..آموزشگاه...مهد...تعطیل...سینما و مراکز تفریحی تعطیل ...اینا خودش هزارتا مشکل اقتصادی برای افراد ایجاد میکنه..نسل جوون هم که باید بره مدرسه ۱ ساله پشت کامپیوتر با کلاس موش و گربه بازی میکنن...میگن بیا ازمون بده....نمیاد...چون درسی نخونده..صنعت گردشگری هم که خوابیده....خوراک فروشیها فروششون پایین اومده...بابا بجنبین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
به جان بزرگان کشور دعا کن که امنیت داریم. وگرنه خوب بود بشیم غزه. ای بابا چقدر ناشکرین شماها. سران کشور واکسن زده اند بس است....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
اولا كه 10 شركت داخلي نه و 5 تا ثانيا صدبار اعلام شده كه اولين واكسن داخلي در اواخر خردادماه به بازار خواهد آمد ثالثا همه كشورها از جمله كشورهاي توليد كننده واكسن خودشان براي واكسيناسيون مردم كشور خود نياز به واكسن دارند و حجم اندكي از توليدات خود را به كشورهاي ديگر مي فروشند و رابعا "از ماست كه بر ماست" ، وقتي بارها تجربه كرده ايم كه دورهميها، رعايت نكردن پروتكلهاي بهداشتي و سفر رفتنها باعث تشديد اين بيماري و افزايش مرگ و مير خواهد شد و ما هم رعايت نمي كنيم طبيعي است كه تعداد تلفات به شدت افزايش خواهد يافت .
بعدیش هم بگو که اسرائیل بود و الان اسرائیلیها به راحتی میتوانند به همه کشورها . بدون قرنطینه شدن رفت و آمد کنند
خسته نباشید
از مزایای کم جمعیتی. نه به فرزند داری و کم بودن جمعیت. انشالله تا 20سال دیگه جمعیت ایران را به 30 40 میلیون می رسانیم. ازدواج بدون فرزند، بهترین سبک زندگی برای متولدین 60 70 و 80 است. الحمدالله بچه های متولدین این سال ها کاملا از این موضوع اگاهی دارند و بر اساس این مهم، زندگی خواهند کرد.
در ایران هم، همه مسئولینش واکسن زدند.
حتی از پس واکسن هم بر نیومدین....
دولت غاصب صهیونیستی یادت رفت!
اسراییل هم همه جمعیتش را واکسینه کرده
تمام دنیا واکسن زدن، نمکی هم شعار میده فقط! مینو محرز هر ماه چهار تا مصاحبه دروغ می کنه! پس ۶۰ میلیون دوز اسپوتنیک چی شد؟؟؟ تولید و مونتاژ تحت لیسانس اسپوتنیک در ایران چی شد؟؟۱۰ میلیون دوز سینوفارم چین کی میاد؟؟؟خسته شدیم از این ماسک زدن ها
نخیر. اولین کشور جهان اسرائیل بود که واکسیناسیون همه مردم خودش رو تموم کرد و شروع به واکسنیناسیون مسلمانان نوار غزه کرد.
البته فعلاً که غزه مشغول موشک باران اسرائیل است واکسیناسیون فلسطینی ها هم متوقف شده.
کرونا یاب مستعان چی شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل