بازدید 21325

غرق شدن دختر ۱۳ ساله برای نجات جان برادرش

خواهر فداکار برای نجات جان برادرش به گودال آب عمیق شیرجه زد و جان باخت.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 16 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از رکنا، فاطمه امینی دختر زنجانی ،جانش را از دست داد تا بتواند جان برادرش را از غرق شدن در گودال آب نجات دهد.

عید فطر از راه رسیده بود و خانواده امینی بعد از یک ماه روزه داری برای تفریح به دل دشت و دمن زده بودند.جایی در نزدیکی سد تهم اطراق کردند تا در یک نیمروز بهاری،استراحتی کنند.

یکدفعه صدای فریادهای فاطمه و کمک خواهی او از پدر و مادرش؛بر دل خانواده اش دلهره انداخت.مادر و پدر فاطمه به همراه اقوام همراهشان از سراشیبی یک تپه پایین رفتند و فرزندانشان را در حال دست و پا زدن در یک گودال آب عمیق نزدیکی سد دیدند.فاطمه با تقلا برادرش را بیرون آب فرستاد اما خودش به اعماق آب فرو رفت.

حفر غیرقانونی گودال عمیق آب فاطمه را به کام مرگ برد

عموی فاطمه امینی سیزده ساله ساعتی قبل از تشییع جنازه دختر نوجوان در مورد جزئیات حادثه گفت:«خانواده برادرم همراه اقوام خانم برادرم برای تفریح نزدیکی سد تهم رفته بودند.کمی بالاتر از محل اطراق آنها،باغچه ای هست که صاحب آن گودال آب غیرقانونی حفر کرده که حدود 9 متر عمق دارد.شنیده ایم که قبلا هم در آن افرادی غرق شده اند اما پیگیری ای در مورد این موضوع انجام نشده است.اطراف این گودال فنس کشی نشده است و دید خوبی نسبت به موقعیت گودال وجود ندارد.»

او در ادامه گفت:«فاطمه دختر خیلی مهربانی بود.او همیشه مراقب برادر هشت ساله اش بود و چشم از تنها برادرش برنمی داشت.آن روز هم وقتی فاطمه دیده بود که حمیدرضا در حال عبور از تپه است دنبال او رفته بود.یکدفعه پای حمیدرضا سر خورده بود و داخل گودال آب افتاده بود.فاطمه که این صحنه را دید،شروع به داد و بیداد کرده بود.یک خانم هم نزدیک آنها و شاهد این صحنه بود.فاطمه با صدای بلند پدر و مادرش را صدا می زد اما منتظر نماند تا آنها از راه برسند و داخل آب پرید.به هر زحمتی بود دست و پا زد و حمید رضا را بیرون آب انداخت اما نتوانست خودش را بیرون بکشد و در آب فرو رفت.»

نیروهای امدادی دیر رسیدند و جسد فاطمه دو ساعت زیر آب بود

عموی فاطمه در مورد عملیات امداد و نجات گفت:«حمیدرضا در آستانه مرگ بود.بدنش سفید و لب هایش کبود شده بود اما به زندگی بازگشت.در همان حال که حمیدرضا با آن حال جسمی وخیم کنار گودال آب افتاده بود،خانواده برادرم همگی داخل آب رفتند تا فاطمه را نجات دهند.نزدیک بود آنها هم غرق شوند.اهالی با هلال احمر و آتش نشانی تماس گرفتند.

یکی از امدادگران آتش نشانی گفته بود امکانات کافی برای رفتن داخل آب نداریم و به خانوادده برادرم گفته بود اگر حقوق من را بگیرید حاضر هستید داخل آب بروید؟امدادگران هلال احمر هم خیلی دیر رسیده بودند و غواص گفته بود برای ورود به آب لباس ندارم!همه این ها دست به دست هم داد که جسد فاطمه دو ساعت بعد بیرون کشیده شود.»

چهار صفحه آخر قرآن چشم به راه فاطمه است

ساعتی دیگر قرار است پیکر دخترک نوجوانی تشییع شود که فداکاری او برای برادرش او را به کام مرگ برد.عموی فاطمه امینی بی تاب است و در لابلای هق هق گریه اش می گوید:«فاطمه دختر خیلی خوبی بود.تمام روزه هایش در ماه رمضان گرفته بود.

قرآن پدرم را قرض کرده بود و می گفت آقاجون می خواهم با امسال ختم قرآن را با قرآن شما انجام دهم.آخر ماه رمضان گفت هنوز چهار صفحه آخر قرآن را نخوانده است.حالا فاطمه غرق شده است و دیگر در میان نیست.چهار صفحه آخر قرآنش را چه کسی می خواهد به جای او بخواند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۱
خدا به خانواده فاطمه صبر بده چرا وقتی محیط خطرناکه بچه ها رو میبرید اونجا متاسفانه مقصر خانواده اون طفل معصومه
و حتی اگر آتش نشانی امکانات داشت که این خود یه فاجعه است باز هم فایده نداره آدم دو دقیقهای تو آب خفه میشه
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
بله، واقعاً همیشه خوبان قربانیان اصلی تصمیمات غلط دیگران میشن. حالا این تراژدی به این شکل خاتمه پیدا کرد ولی فکرش رو بکنید اگر به دلیل این دورهمی های بی موقع چند نفر کرونا بگیرن و کسی بمیره قضیه صورت دیگه ای پیدا می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
مثلا خواستی درد اون خانواده رو با این نظردادنت کم کنی؟
تقصیر خانوادشه؟ کدوم خاتواده ای می دونه که بچه اش رو از دست می ده و می ره به اونجا؟
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
وقتی طی همین گزارش اعلام شده اون مکان را می شناختند و نزدیکش چاه آب بوده که سرپوش نداشته پس مقصر کیه؟ شهرداری یا آتش نشانی و..
خداوند به خا نواده اش صبر دهد وروحش شاد
شنا باید در مدارس آموزش داده شود.
پاسخ ها
محمد حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
شنا يادگرفتن با غريق نجات شدن فرق داره .
خیلی ناراحت شدم.جرات و عشق و فداری این دختر ۱۳ ساله حتی الان در بزرگترهای ما هم نیست.خدا رحمتش کنه.
خداوند این دختر شجاع را بیامرزد چه مرگ غریبانه ای درود بر روح مطهرش
فقط جون ما و بچه هامونه که بی ارزشه . باید همه جوره مواظب باشیم چون هیچکس به دادمون نمیرسه . دلم اتیش گرفت برای این بچه طفل معصوم
خدا به خانواده این قهرمان کوچک صبر بده انشالله :((((
کشوری که پولهایش جایی دیگه خرج شود.پولی برای امنیت شهروندان و زنده ماندن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
دقیقا...
خدا رحمتش کنه وبه خانوادش صبر بده
پناه بر خدا.خدا این دختر مومن و فداکار را رحمت کنه و به خانوادش صبر عطا بفرماید
تسلیت عمیق خودم را نسبت به این حادثه به خانواده این دختر فداکار ابراز میدارم امیدوارم خداوند صبر عطا فرماید
وجودم درد گرفت
چرا مدیران نالایق نباید محاکمه و زندانی شوند؟؟؟؟
چرا همیشه مردم متهمند ؟؟؟
استاندار شهر در خواب تشریف دارند؟
برای این دختر مظلوم و فداکار گریه کردم سهل انگاری والدین ودیگر همراهان وحفار گودال باعث میشود این دخترمعصوم و مظلوم فداگردد خدا صبر به بازماندگان به دهد
درد آور بودخیلی
اللهم صل علي محمد وال محمد و عجل فرجهم و اهلك اعدائهم
پست تر از اون کسی که چاه غیرمجاز حفر می کنه اون کسیه که نظرات مفید و مکمل مطالب سایت رو منتشر نمی کنه.
""چهار صفحه آخر قرآنش را چه کسی می خواهد به جای او بخواند؟""
الان دیگه تنها مشکلتون همینه؟؟؟؟
به این گونه اتفاقات عادت کردیم. در پارکها . شهربازیها . مدارس . مکانهای ورزشی و ...... هروز خانواده ای داغدار عزیزی میشود. در این سرزمین به ادمها و مسولین امید نبندید. فقط از خدا کمک بخواهید
چه روح بزرگی داشته این دختر.مطمئنا خدا در اون دنیا بهش بهترین پاداشها رو میده
اين دختر قهرمان ملي ماست
وقتی پولهای مملکت رو به کشورهای فلسطین و لبنان و عراق و سوریه و یمن و افغانستان میفرستند..طرف هلال احمر یا آتش نشان هم با حقوق ناچیز و نداشتن امکانات کافی از جاش تکان نمیخوره..
حالاباز براید رای بدهید...
حفر گودال غیر مجاز.چرا برخورد نمیشه؟
روحش شاد
روحش شاد
تابه کی باید بخاطر بی عقلی و بی احتیاطی عده ای شاهد مرگ الکی مردم باشیم؟؟؟؟!!!
اینهایی که با بی تفاوتی باعث مرگ دیگران میشوند باید ده برابر دیه یک فرد نقره داغ کرد
بخدا ده برابر هم در ازای جان یک انسان انهم یک دخترجوان کم وناچیزاست
همه این ماجرا ها دروغ هستش بله فاطمه پرید که اونو نجات بده اما اون نجاتش نداد فقط از سر نادانی خودش از بین رفت یک نفر دیگر برادر آن را دیده و آن را نجات داده و این همش بخاطر سهل انگاری پدر و مادر که بچه رو به امون خدا ول کرده خودش رفته سبزی بچینه و این که اون جا غیر قانونی نبوده اگه بقیه منابع رو ببینید نوشته برکه ننوشته غیر قانونی و آخرین مطلب اینکه والدین اون دختر نتونستن شکایت کنند چونکه به باغ شخصی دیگران تجاوز کرده بودند و حتی گفتند که رفته پیش پلیس خیلی جاها و گفتند از چی می خوای شکایت کنی و گفتند برو خدا رو شکر کن که اونا از تو شکایت نکردند چونکه پدر اون دختر شب صاحب باغ رو پیدا کرده بوده و داشت قمه می کشید صاحب باغ رو اما خدا رو شکر هنوز سالم هستند و صاحب باغ بخاطر داغ پدر شکایت نکرده وگرنه اگه شکایت می کرد بخاطر تجاوز به حریم شخصی و قمه کشی محکوم بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر