بازدید 8625
۲

تایید صلاحیت ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شورا‌ها

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان تهران گفت: در مرحله دوم بررسی صلاحیت داوطلبان در شهر تهران، ۹۰درصد افراد تایید صلاحیت شده و امکان ورود به عرصه رقابت برای شورای شهر تهران خواهند داشت.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴ 16 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد نادری، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان تهران در جمع خبرنگاران با اعلام آمار آخرین وضعیت بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌ها در شهر تهران گفت: در مرحله دوم بررسی صلاحیت داوطلبان در شهر تهران، ۹۰درصد افراد تایید صلاحیت شده و امکان ورود به عرصه رقابت برای شورای شهر تهران خواهند داشت.

وی با تشریح روند بررسی شکایات توسط هیات نظارت شهر تهران افزود: از مجموع ۲۶۰۰ داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، در مرحله اول بررسی‌ها مجموعا تعداد ۴۸۲ نفر توسط هیات اجرایی و هیات نظارت رد صلاحیت شدند، که پس از اعلام شکایات این تعداد از افراد و ارایه مدارک تکمیلی، طی بررسی مجدد در مرحله دوم توسط هیات نظارت شهر تهران، تعداد ۲۰۰ نفر از این افراد تایید صلاحیت شده و به عرصه رقابت انتخاباتی بازگشتند.

نادری ضمن ابراز خرسندی از افزایش تعداد تاییدصلاحیت‌ها پس از مرحله دوم بررسی هیات نظارت در شهر تهران اظهار داشت: بحمدلله با آگاه سازی مناسب و اطلاع رسانی همگانی که برای داوطلبان در شهر تهران صورت گرفت، بسیاری از افراد نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام نمودند و عوامل اجرایی هیات نظارت نیز با وسواس فزاینده نسبت به حق الناس تک تک داوطلبان، جزییات کامل وضعیت هر فرد را مورد بررسی دقیق قرار داده و همین امر موجب افزایش آمار تاییدصلاحیت‌ها نسبت به مرحله اول بررسی‌ها شد.

وی با تاکید بر این افزود: خدا را شاهد میگیریم که طی ۱۰ روز اخیر، همکاران من در هیات‌های نظارت استان تهران بصورت شبانه روزی فعالیت کردند و با بررسی جز به جز مدارک و استعلامات، پرونده یکایک داوطلبانی را که ثبت شکایت نموده بودند بررسی شد؛ و نتیجه این دقت نظر و وسواس در حق الناس توسط اعضای هیات‌های نظارت منجر به این شد که در شهر تهران تعداد زیادی از افرادی که در مرحله اول به دلایل مختلفی ازجمله نقص در مدارک، عدم استعفا از پست‌ها و مسئولیت‌های رسمی که می‌بایست طبق قانون از آن کناره گیری می‌کردند و سایر دلایل طبق مفاد قانون انتخابات شوراها، پرونده‌شان مورد بازنگری قرار گرفته و تایید صلاحیت شدند.

رئیس هیات نظارت استان تهران تصریح کرد: با توجه به حساسیت حداکثری که نسبت به حقوق کلیه داوطلبان در قانون انتخابات لحاظ شده است، فرصت دیگر برای کلیه داوطلبانی که طی دو مرحله قبلی صلاحیت آن‌ها تایید نشده است وجود دارد تا با مراجعه به فرمانداری نسبت به اعلام شکایت مجدد و درخواست بازنگری در پرونده خود را ثبت کنند.

وی در ادامه افزود: کلیه داوطلبانی که میخواهند وضعیت آن‌ها برای نوبت سوم مورد بررسی قرار گیرد، می‌توانند از فردا مورخ ۲۶اردیبهشت‌ماه به مدت ۴ روز نسبت به ثبت درخواست و اعلام شکایت خود اقدام نمایند. این مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها طی مدت ۱۴ روز پس از پایان مهلت قانونی اعلام شکایات صورت میگیرد و نتیجه نهایی وضعیت این افراد در مورخ ۱۶خردادماه اعلام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دروغ میگه مثل مجلس مهندسی کردن
تجربه گذشته از اعضای شورای شهر متخلف و کثرت آنها. قبول شدن 90 درصد را زیر سوال می برد.آیا برای رای ریس جمهوری است؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی