بازدید 1596

مدیریت حجاب در دانشگاهها به حراست واگذار نشود

در خصوص پوشش و حجاب دانشجویان مسئولان دانشگاهها برنامه‌ریزی و ساماندهی کنند و روسای دانشگاهها خودشان شخصا وارد شوند و به هیچ عنوان مدیریت موضوع را به نیروهای حراست و انتظامات واگذار نکنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۹ 19 June 2010
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در خصوص پوشش و حجاب دانشجویان مسئولان دانشگاهها برنامه ریزی و ساماندهی کنند و روسای دانشگاهها خودشان شخصا وارد شوند و به هیچ عنوان مدیریت موضوع را به نیروهای حراست و انتظامات واگذار نکنند.

به گزارش خبرگزاری ايلنا، کامران دانشجو در جمع روسای دانشگاههای استانهای اصفهان، اردبیل، کرمان، خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی ضمن اعلام اینکه یکی از عناصر حاکم شدن فضای اسلامی در دانشگاهها گسترش صمیمیت و محیط عاطفی دوستانه بین اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان است از مسئولان دانشگاهها خواست با دانشجویان رفتاری صمیمی داشته باشند و تلاش کنند فضای دانشگاهها سرشار از علم و آکنده به مهر و عطوفت و به دور از هرگونه جهالت، غفلت، عصبانیت و بداخلاقی باشد.
وی گفت: اگر تمام بودجه کشور را به دانشگاهها اختصاص دهند و دانشگاهها تمام امکانات لازم را داشته باشند اما فضای اسلامی، محبت و صمیمیت بر آن حاکم نباشد به هدف مطلوب دست نیافته ایم.

نیروهای حراست و انتظامات دانشگاهها در مورد حجاب وارد نشوند
وزیر علوم با بیان اینکه فضای اسلامی صرفا رعایت حجاب و پوشش اسلامی نیست گفت: در خصوص پوشش و حجاب دانشجویان مسئولان دانشگاهها برنامه‌ریزی و ساماندهی کنند و روسای دانشگاهها خودشان شخصا وارد شوند و به هیچ عنوان مدیریت موضوع را به نیروهای حراست و انتظامات واگذار نکنند.
وی تأکید کرد: حراست و نیروهای انتظامات باید نقش خود را داشته باشند اما مدیریت این مسئله مهم و برنامه ریزی آن باید به عهده مدیریت و شخص رئیس دانشگاه باشد. در این صورت است که حراست و انتظامات با کارمندان شریف و مومن خود می توانند مسئولیت خود را در طول این برنامه به خوبی ایفا کنند.
دانشجو گفت: اساتید مهمترین رکن اسلامی شدن دانشگاهها هستند که باید علاوه بر اشراف کامل به دانش روز دغدغه دین را نیز داشته باشند.

وی افزود: جذب و بکارگیری اعضای هیئت علمی متخصص و متعهد به مبانی اسلامی از برنامه های محوری وزارت علوم است و فرایند جذب اساتید باید از طریق هیئت های جذب صورت گیرد.
وزیر علوم گفت: دانشگاهها نیازهای خود را که تاکنون بالغ بر 6 هزار نفر شده است برای جذب اعضای هیئت علمی در رشته های مختلف به وزارت علوم اعلام کرده اند و وزارت علوم بعد از فراخوان عمومی و گزینش علمی و عمومی تعداد مناسبی را برای جذب نهایی به دانشگاهها معرفی می کند که دانشگاهها نیز باید از بین همین افراد متخصص و متعهد که به آنها معرفی می شوند اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود را انتخاب و جذب کنند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: نقد دولت و انجام فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان، پویایی و نشاط محیط دانشگاهی را به دنبال دارد و نقد منصفانه نیز برای کشور یک فرصت است اما این فعالیتها باید در چارچوب قوانین و مرزبندی شفاف با دشمنان صورت گیرد تا دشمنان اسلام و معاندان نظام به دانشگاهها طمع نکنند.

حمایت از دانشجویان مدافع حق نظام و مردم
وزیر علوم گفت: مدیران دانشگاهها و ما در ستاد وزارت علوم نیز موظفیم از دانشجویانی که از حق نظام و مردم دفاع می کنند و دغدغه علم توامان با دین را دارند حمایت کنیم و مردم کوتاهی در این مسئله مهم را از هیچ یک از مدیران دانشگاهها و مسئولین ستاد وزارت علوم نخواهند پذیرفت.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در نحوه پذیرش دانشجویان دکتری، نقل وانتقال دانشجویان و ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاهها گفت: آیین نامه های جدید تا پایان مرداد ماه ابلاغ و از آغاز سال تحصیلی اجرا خواهد شد.
دانشجو افزود: مدیریت دانشگاهها باید در راستای بالا بردن کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاهها برنامه ریزی کنند و با بکارگیری آئین نامه ها و نیز اعضای هیئت علمی مناسب، بیش از پیش نقش دانشگاهها را در پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف نظام پررنگ تر کنند.

وی در خصوص هیئتهای امنای دانشگاهها و استقلال دانشگاهها گفت: باید از تواناییها و ظرفیت افراد شاخص فرهنگی و اجتماعی که عضو هیئتهای امناء هستند برای سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان دانشگاهها استفاده کرد.
وزیر علوم گفت: وظیفه هیئتهای امناء تنها به مواردی مانند تصویب در آمد و هزینه های دانشگاهها و تمدید مأموریتها و مرخصی ها محدود نمی شود بلکه نظارت بر روند کلی مسیر حرکت علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها را شامل می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی