بازدید 10511

ویژگی‌هایی که سلامت شخصیت شما را تایید می‌کنند

داشتن برخی از ویژگی‌های شخصیتی، تضمین کننده این است که شما در سلامتی کامل به سر می‌برید.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 15 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات جدید منتشر شده در ژورنال Journal of Personality and Social Psychology به این نکته اشاره می‌کند که چه ویژگی‌های شخصیتی نشان‌دهنده سلامت ذهنی شما هستند و کدامیک از آن‌ها به طور کلی، برای سلامتی شما مهم است.

در اولین مطالعه از سه مطالعه انجام شده در این زمینه، محققان از ۱۳۷ متخصص روانشناسی خواستند با استفاده از ۳۰ ویژگی شخصیتی در فهرست روانشناسی NEO، آن دسته از ویژگی‌هایی که نشان می‌دهد یک فرد از لحاظ روانی سالم است را مشخص کنند و همچنین از آن‌ها خواسته شد تا مشخص کنند که از نظر آن‌ها یک شخصیت سالم چگونه است؟!

ویژگی‌های کلیدی یکسان در میان همه گروه ها مشخص بود که بر اساس این گزارش، عملکرد شخصیت سالم را می‌توان به شخصیتی نسبت داد که سطح بالایی از درک احساسات، احساسات مثبت و صداقت و همچنین سطح پایینی از رنجیدگی روانی را داراست.

در سطح دقیق‌تر، اسکات باری کافمن، دکترای روانشناسی، ۱۰ ویژگی خاص شخصیت را در Scientific American نام‌گذاری می کند: صداقت در احساسات، صداقت در گفتار، شایستگی، صمیمیت، احساسات مثبت، سطح پایین عصبانیت، اضطراب، افسردگی و آسیب‌پذیری کم در برابر استرس و لغزش کم.

دکتر کافمن خاطرنشان می‌کند که برای داشتن یک زندگی سالم، نیازی نیست که همه این ویژگی‌های شخصیتی را داشته باشید، اما تشخیص کلیدی سلامت روانی شما در این است که میزان بهره‌مندی شما از این ویژگی‌ها چقدر است و آیا این مشخصات، شما را از رسیدن به هدف‌هایتان بازمی‌دارند یا خیر؟!

در دو مطالعه دیگر، محققان این مشخصات را با بیش از ۳ هزار دانش آموز واقعی مقایسه کردند و دریافتند که این صفات با رضایت بیشتر از زندگی، عزت نفس بیشتر، خودکفایی، خوش‌بینی، داشتن عصبانیت و پرخاشگری کمتر و داشتن رابطه خویشتنداری بیشتر ارتباط داشت و از آنجا که داشتن اضطراب، افسردگی و استرس در جلوگیری از دستیابی به همه این موارد نقش مهمی دارد، اطمینان حاصل کنید که این موارد، مانع زندگی سالم و شاد و طولانی شما نمی‌شود.

سلامتی به ویژه در این دو سال اخیر، بیش از حد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و با توجه به اینکه در این مدّت که درگیر بیماری کرونا هستیم، همه به دنبال این هستند تا سلامتی خود را تضمین کنند، باید توجه داشته باشیم که برای دستیابی به سلامتی کامل، باید سلامت روانی خود را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل