بازدید 29076
آخرین تحولات خاورمیانه

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل/ افزایش شمار شهدای غزه به ۱۲۶ نفر/ شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی/ حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل، افزایش شمار شهدای غزه به ۱۲۶ نفر، شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی، حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی و انفجار در مسیر کارون نظامی آمریکا در جنوب عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 15 May 2021

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل/ افزایش شمار شهدای غزه به 126 نفر/ شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی/ حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل، افزایش شمار شهدای غزه به ۱۲۶ نفر، شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی، حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی و انفجار در مسیر کارون نظامی آمریکا در جنوب عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل

«خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در خارج از فلسطین، خواسته های این جنبش را برای برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

خالد مشغل به شبکه خبری «تی آر تی» گفت: خواسته های حماس در این زمینه شامل خروج صهیونیست ها از مسجد الاقصی و اجازه ورود آزادانه و حضور فلسطینی ها در آن، متوقف شدن اخراج فلسطینی ها از محله شیخ جراح در قدس، آزادی بازداشت شدگان اخیر و توقف حمله به نوار غزه است.

وی تاکید کرد که مقاومت چند روز به اسرائیلی ها هشدار داد که جنایاتشان را در قدس متوقف کنند.

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل/ افزایش شمار شهدای غزه به 126 نفر/ شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی/ حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

مشعل ادامه داد که جنبش حماس به طرف های میانجی اعلام کرده در وهله نخست، متوقف شدن تجاوز ضروری است و ما به هدف خود برای آزادسازی و بازگشت فلسطینی ها و نجات قدس نزدیک می شویم.

مشعل گفت: دولت های عربی و اسلامی باید بدانند، این یک لحظه تاریخی است که عزت آن به پیروزی قدس و فلسطین و نجات غزه و تمامی سرزمین فلسطین بستگی دارد.

تنش در مرز غزه با فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر افزایش یافته و با حملات راکتی نیروهای مقاومت از یک سو و حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم اشغالگر از سوی دیگر همراه بوده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست جمعه ۲۴ اردیبهشت برای پنجمین روز پیاپی به حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها ادامه دادند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، همچنان به موشک باران سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۲۶ نفر

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه جمعه خبر داد که شمار شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۱۲۶ تن رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از این تعداد ۳۱ نفر کودک و ۲۰ نفر نیز زن بوده و دست کم ۹۵۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که در پی حملات روز جمعه نظامیان صهیونیست در غزه، قدس و کرانه باختری ۲۶ فلسطینی شهید و بیش از ۶۰۰ تن مجروح شده اند.

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل/ افزایش شمار شهدای غزه به 126 نفر/ شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی/ حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو، مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی، جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، دقایقی پیش سه موشک از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که یکی از موشک‌ها داخل اراضی سوریه سقوط و دو موشک دیگر نیز در مناطق باز در داخل فلسطین اشغالی برخورد کرده است.

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل/ افزایش شمار شهدای غزه به 126 نفر/ شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی/ حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

شامگاه پنجشنبه نیز «دیلی‌استار» لبنان مدعی شلیک چهار راکت از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی شد، اما برخی منابع دیگر شمار راکت‌های شلیک‌شده را سه فروند اعلام کردند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، راکت‌های شلیک‌شده از جنوب لبنان به شهرک «شلومی» در خاک فلسطین اشغالی اصابت کرد. این شبکه شلیک سه راکت را تأیید کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی و شورای شهر شلومی نیز با تأیید شلیک سه راکت از خاک لبنان، روایات‌ متناقضی درباره محل فرود این راکت‌ها ارائه کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی گفته این راکت‌ها در دریا فرود آمده‌اند، در حالی که رئیس شورای شهر شلومی مدعی فرود آنها در یک محوطه باز شده است.

این راکت‌ها از منطقه «القلیله»، واقع در شمال شهر جنوبی «الناقوره» که در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی واقع شده شلیک شده‌اند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به بیش از ۱۲۰ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

نیروهای مقاومت مستقر در نوار غزه یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادند.

به گزارش شکبه خبری المیادین، گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پایگاه هوایی «حتسریم» را با چند فروند راکت هدف قرار داد؛ جزئیاب بیشتری از این حمله گزارش نشده است.

انفجار در مسیر کارون نظامی آمریکا در جنوب عراق

یک منبع امنیتی روز جمعه از انفجار در مسیر یکی از کاروان های نظامیان تروریست آمریکایی در عراق خبر داد.

این منبع به خبرگزاری «شفق نیوز» گفت که این انفجار در جاده «الناصریه» در جنوب عراق رخ داده است.

وی تأکید کرد که یک بسته انفجاری عامل این انفجار بوده و در جریان آن، یک کامیون حامل تجهیزات نظامی متعلق به نظامیان ائتلاف آمریکا هدف قرار گرفت.

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل/ افزایش شمار شهدای غزه به 126 نفر/ شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی/ حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

این منبع در عین حال گفت که این انفجار تلفات جانی نداشته است.

حمله به کاروان‌های لجستیک آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که پارلمان عراق، دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

با وجود اینکه از تصویب این مصوبه در پارلمان عراق بیش از یک سال می‌گذرد، گروه های سیاسی وابسته به آمریکا مانع از اجرای آن شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۷
الان بهترین زمان جولان موشکهای سرگردانه .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
الان بهترین زمان برای صحبت کردن از فوائد حقوق بشر و صلح است چون اسراییل زیر فشار است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
اصلا اسراییل هیچ آتش بسی را نمی پذیرد حالا شرط تعیین می کنند که اسراییل دست از حمله بردارد این تو بمیری از آن توبمیری ها نیست و اسراییل تا کل ساختار حماس و رو نابود نکنه کوتاه نخواهد آمد
خالد مشعل چرا مخفی شده تو یک کشور دیگه باید تو غزه باشی و مبارزه کنی
فکر می کنید بعد از آتش بس چند هزار مهندس و دکتر یهودی به خانه اولیه شون در اروپا و امریکا و... برگردن.
الان وقت انتقام حزب الله لبنان و انتقام ایران از اسرائیل است
پاسخ ها
alireza
| United States of America |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
کبفش به این هست که مستقل عمل کنیم و منحصر بفرد و با رمز یا قاسم ابن الحسن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
یعنی جنگ تمام عیار در منطقه و بازنده اش هم ما خواهیم شد!
عزت نفس در مقاله با اسراییل به عرب ها برگشت.
شروط مبهم است و امکان تفسیر دارد. فردا هر دو طرف میگن پیروز شدیم و دوباره آش همین آش است. حماس که ادعا میکند دست بالا را دارد چرا شروط اصلی را نمیگوید؟ چرا شرط را انحلال اسرائیل نمیگذارد؟
پاسخ ها
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
چطوری میشه یک گروه مثل حماس 2000 موشک شلیک کند به اسراییل مگر اینقدر اسراییل خوار و خفیف است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
بجز اون همه موشک دیگه چیا از زیر نظر اسراییل پنهان مونده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
آمریکا هم میگه چشم امر بفرمایید .لطفا یه کم فکر کن بعد کامنت بزار .انحلال اسراییل یعنی چی؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
آها پس منتظریم که اول کدخدا اجازه بده درسته؟
مدعیان حقوق بشر کجایند؟ دهها نفرمردم مظلوم فلسطین را شهید میکنند ولی این مدعیان دروغین کر وکور ولال هستند ولی اگر یک صهیونیست ویا اروپایی به درک واصل میشود گوش فلک را کر میکنند وا مصیبتا میگویند دیگر حنایشان رنگی ندارد امت اسلام باید خودرا در مقابل هرگونه تهدید ودشمنی بسیار دشمنان قوی کند خدا پشت وپناه همه امت اسلامی باشد انشاالله
دوستانی که دم از نابودی اسرائیل میزنید، یکبار برای همیشه حمله کنید خراب کنید این رژیم منحوس رو.
ما که وضعمون از این بدتر نمیشه، شما برو جلو کار اینا رو تموم کن، والله ما پشتتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
من موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
كورش بخواب، ما بيداريم!
اسراییل فقط خودش نیست که در این صورت حزب الله گور اسراییل رو میکند.متاسفانه تمام دولت های دنیا با اسراییل هستن.محور مقاومت واقعا غریبه و جز ایران و سوریه و غزه و یمن و حزب الله کسی رو نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
منظورتون اینه که فایده نداره؟ شاید هم منتظرید که مردم عربستان و امارات و کویت به الگوی موفق ایران نگاه کنند و تعقیر رویه بدن؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
فکر کن چرا اینجوریه
هیچکس جز جنگ طلبها خواهان کشته شدن آدمای بیگناه از هر طرفی که باشن نیست
کی جنگ رو شروع میکنه آنهم جنگی کور که فقط مردم دو طرف ازش آسیب میبینن
ای بابا تورو خدا اتش بیار این معرکه نباشین یک عده مردم بی گنا ه دارند کشته میشوند وشما خارج گود میگید لنگش کن .این دو کشور را دعوت به صلح کنید نه جنگ .جنگ خانمانسوز ونیستی خراب کن واموال مردم داغون میشود وصلح ارامش همراه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
از کی تا حالا اسراییل کشور شده؟
حالا که حماس دارد پیروز میشود چه نیازی به آتش بس.
اینایی که تو کشور میگن مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل. دوست من با این حرف ها اسرائیل از بین نمیره خب زحمت بکشین برین اونجا
به جز غزوه خراب ویران می شود هیچ نتیجه ای ندارد مانند کسی که قور کر در گوش شکار شاخ شکار باعث کوری ان شد گفت قور را کردم در گوش شکار
اوضاع منطقه و سروصداهای جهانی و مطبوعات چپ در اروپا در باره درگیری های اسرائیل و فلستین نشان میدهد چپ بشدت از قدرت گرفتن ناسیونالیسم به واهمه افتاده و از هر فرصتی برای عقب راندن آنان استفاده میکند و چیزی که اهمیت ندارد جان انسانها است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر