بازدید 13781

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۴ اردیبهشت/ فوت ۲۰۲ بیمار و شناسایی بیش از ۱۰ هزار بیمار جدید

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۲ میلیون و ۵۶ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۰ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۴۶۸ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 14 May 2021
تابناک اجتماعیتاکنون یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۹۸ دوز رسیده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۱۵۴۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۵۲ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۰۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۶ هزار و ۴۳۳ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۹۷ تن بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۴۶۸ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تاکنون هم ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۴ است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۶ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
آمارها خوشبختانه با سرعت کم می شود. البته باید درنظرداشت که امروز جمعه بوده است و طبیعتا گزارش کمتری وجود داشته است و از فردا آمار ها دوباره قدری بالاتر می رود.
فکر کنم تا انتخابات هر روز جند تا تا اموات هم زنده میشوند
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
چقدر منافق زیاد شدند ...
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
دوست عزیز اقای عبدالله کشور را افرادی مثل شما به خودی و ناخودی تبدیل کرده اید هرکس نظر داشت میدهد انوقت چرا اسم منافق میگذارید
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
از دیدگاه شما و کیهان 90 درصد مردم ایران منافق هستند
سرعت صعود و نزول منحنی شگفت انگیز بود. فردا میگن اثر واکسنه!
خیلی خوبه
امیدوار کننده است
احتمالا بخاطر واکسیناسیونه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
مگه چند نفر واکسن زدند که ظرف ۲۴ ساعت آمار اینقدر کاهش داشته باشه
ناشناس
| Malaysia |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
قطعا بخاطر واکسن نیست. اثر واکسن ماهها بعد معلوم می شود. مثلا الان آمریکا هم که دوسوم بیشتر مردمشان واکسن زده دیروز چهار برابر ایران (حدود800 نفر یعنی تقریبا به اندازه نسبت جمعیت آمریکا به ایران) تلفات داشته است.
احتمالا آشنایی و آمادگی مردم و دولت نسبت به پارسال و همینطور نسبت بسیار بیشتر جمعیت که تابحال به کرونای بیعلامت خفیف مبتلا شده اند، بی تاثیر نبوده اند. یک دلیل دیگر که کروناهای جدید سریع شیوع پیدا می کنند و بهمان نسبت هم مردم سریعتر با تلفات بالا مواجه می شوند و درنتیجه سریعتر هم هشیار می شوند (زود می گیرد و زود ول می کند، هم بلحاظ طول بیماری و هم تعداد بیماران). درحالیکه در کرونای اولیه، زمانیکه مردم متوجه می شدند
آمارها بالا رفته است، دیگر دیر شده است و تعداد بیماران زیاد شده و هرچه که مردم مواظبت کنند، دیگر دیر شده است
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
یه سر به بهشت زهرا بزن ببین چه خبره
جالبه که در هیچ جایی ادرسی از مراکز تزریق واکسن اعلام نمیشود و دیگر اینکه هیچ تماسی هم از سایت برای افراد 80 سال به بالا گرفته نشده.
واقعا نمیخواهید دروغ گفتن بس کنید...همین امروز در بهشت زهرا بالای ۱۲۰ کرونایی دفن شده تازه خیلیهارو نوشته بودن بر اثر اتفاقات دیگه فوت شدند.توی ۳روز اخیر بخاطر بستری بودن یکی از نزدیکانم من همش توی یکی از بیمارستانهای تهران بودم همین دیروز بالغ بر چند هزار نفر مراجعه داشت ولی آمار شما آمار چوپان دروغگو و پینوکیویی هست..متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
توی این کرونا رفته بودی بهشت زهرا چیکار، تو خودت اول رعایت کن نمیخواد متاسف باشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل