بازدید 18885
پیمانه اقتصادی

مقام مسئول: توان تولید خودروی برقی در کشور را داریم/ جزئیات طرح مجلس درباره ارز‌های دیجیتال/ تسلا دیگر بیت‌کوین قبول نمی‌کند/ ارزش لیر مقابل دلار به کمترین سطح خود رسید.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پر تراکنش در بورس، سهام اروپا سقوط کرد، دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ به آمریکا منتقل نشد و واردات نفت اروپا در ماه آوریل رشد کرد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 14 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پرتراکنش در بورس، سهام اروپا سقوط کرد، دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ به آمریکا منتقل نشد و واردات نفت اروپا در ماه آوریل رشد کرد را در بر دارد.

نماد‌های پرتراکنش در بورس

در چهار روز معاملاتی هفته گذشته بورس، نمادهای گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و بانک ملت (وبملت) در گروه نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت، فلزات اساسی، استخراج نفت و گاز جز اکتشافات، فرآورده‌های نفتی، واسطه گری‌های مالی و پولی، فرآورده های نفتی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، استخراج کانه‌های فلزی، شیمیایی، استخراج  ذغال سنگ، چند رشته ای صنعتی، بانک‌ها و موسسات اعتباری و خرده فروشی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

همچنین نماد استخراج سایر معادن، فعالیت‌های مهندسی، تجزیه و تحلیل، دارویی، کاشی و سرامیک، فنی و مهندسی، مخابرات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، فعالیت‌های کمکی به جز نهاد‌های مالی واسط، پیمانکاری صنعتی، خودرو و قطعات، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، دستگاه‌های برقی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، رایانه، سیمان، آهک و گچ، کانی غیرفلزی، زراعت و خدمات وابسته، دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، هتل و رستوران، محصولات چرمی، قند و شکر، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی، وسایل ارتباطی، اطلاعات و ارتباطات، محصولات چوبی، سایر واسطه گری‌های مالی، بیمه و بازنشستگی، محصولات کاغذی، منسوجات، سایر حمل و نقل، سرمایه گذاری‌ها و لاستیک و پلاستیک از جمله صنایعی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

واریز ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بورس

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق مصوبه هیات دولت باید ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

سهام اروپا سقوط کرد

سهام اروپا در معاملات دیروز، پنج‌شنبه، تحت تأثیر شوک ناشی از گزارش تورم آمریکا سقوط کردند. گزارش تورم ماهانه آمریکا برای ماه آوریل دیشب منتشر شد و نشان داد، رشد قیمت‌ها در این ماه فراتر از انتظار بوده است. شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰ اروپا تا ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران، ۱.۶۱ درصد سقوط کرد. داکس آلمان ۲.۰۳ درصد سقوط کرد و فوتسی انگلیس ۲.۲۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. کاک فرانسه با سقوط ۱.۷۹ درصدی روبه رو شد و فوتسی میلان ایتالیا ۱.۹۷ درصد پایین آمد. در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای اروپا تقویت شد. نرخ برابری دلار با یورو و پوند به ترتیب به ۱.۲۰۸۲ واحد و ۱.۴۰۴۸ واحد رسید.

تسلا دیگر بیت‌کوین قبول نمی‌کند

پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد به علت نگرانی از تأثیرات مخرب تولید ارزهای مجازی بر شرایط آب‌وهوایی، تسلا دیگر بیت‌کوین را قبول نخواهد کرد، ارزش ارزهای مجازی سقوط کرد. ارزش بیت‌کوین و ریپل به شدت سقوط کردند تا ۳۶۵.۸۵ میلیارد دلار از بازار ارزهای مجازی نابود شود. ایلان ماسک اعلام کرد هیچ بیت‌کوینی نخواهد فروخت و بیت‌کوین‌های شرکت را تا زمانی که ماینرهای ارزهای دیجیتال از به سوی منابع انرژی تجدیدپذیر کوچ نکنند نگاه خواهد داشت. پیش از اعلام بیانیه ایلان ماسک ارزش بازار ارزهای مجازی به ۲.۴۳ تریلیون دلار رسیده بود اما ساعاتی پس از این بیانیه این بازار تا ۲.۰۶ تریلیون دلار سقوط کرد. در این میان بیت‌کوین به عنوان مهم‌ترین ارز مجازی جهان ۱۲ درصد سقوط کرد. این در حالی است که در ماه فوریه تسلا اعلام کرده بود ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده و در نظر دارد از این به بعد بیت‌کوین را برای خرید خودروهای الکتریکی خود بپذیرد. با وجود سقوط امروز ارزش بیت‌کوین همچنان در دوازده ماه گذشته ۴۰۰ درصد رشد کرده است.

جزئیات طرح مجلس درباره ارزهای دیجیتال

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مجلس درباره ارز دیجیتال گفت: در حال بررسی این طرح جامع هستیم که اجرای آن می‌تواند ضابطه مندی در حوزه ارز‌های دیجیتال در کشور ایجاد کند. حذف رمزارز‌ها از فضای تصمیم گیری، به صلاح کشور نیست؛ اما باید آن را مدیریت کنیم. ما در چهارچوب ضوابط قانونی باید ظرفیت‌های استخراج رمز ارز را در کشور ارتقا دهیم. هر گونه کسب و کار در اقتصاد و ارائه مجوز‌های لازم برای درگاه‌های پرداخت برای لزوم شفافیت اطلاعات و سابقه فعالیت آن‌ها باید با چارچوب و آیین نامه ضابطه‌مند باشد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تراکنش مالی ارز‌های دیجیتال روزانه ۵ هزار میلیارد تومان در روز است. سایت‌های ارز دیجیتال روزانه بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان تبادل دارند و این موضوع نشان می‌دهد، ضابطه‌مند کردن آن‌ها ضروری است. بانک مرکزی باید در این باره ورود کند. شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید در این باره اطلاع رسانی کنند. پورابراهیمی در خصوص تامین برق مورد نیاز استخراج رمزارز توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین مسائل این بخش تامین برق مورد نیاز آن است که تا کنون ساماندهی منظمی از سوی وزارت نیرو در خصوص آن انجام نگرفته است. او افزود: تامین برق مورد نیاز استخراج رمزارز در طرح مجلس در دو بخش تعریف شده است؛ نخست ایجاد نیروگاه‌های جدید و دوم استفاده از انرژی‌های پاک. در طرح مجلس درباره رمزارز‌ها مقرر شده تا مزرعه ارز دیجیتال خودش برق مورد نیاز استخراج را تامین کند تا به میزان مصرف برق فعلی کشور لطمه‌ای وارد نشود.

مقام مسئول: توان تولید خودروی برقی در کشور را داریم

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: دانش فنی ساخت خودروهای برقی در کشورمان وجود دارد، این خودروها از قطعات و مجموعه‌های کمتری نسبت به خودروهای درون‌سوز تشکیل شده‌اند و به راحتی قابل تولیدند. به گفته این مقام مسئول، بحث اساسی در تولید این خودروها موضوع باتری است، این فناوری هر روز در حال پیشرفت است به‌طوری که همه روزه اخباری از تولید باتری‌های جدید با توان و قابلیت ذخیره‌سازی بالا، امکان پیمایش بالای خودروها و وزن کمتر به گوش می‌رسد. وی با تاکید بر اینکه نباید در حوزه باتری خودرو سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه‌ داد: در سایر بخش‌های این دسته از خودروها یعنی موتور الکتریکی، پلتفرم الکتریکال و غیره امکان کار در کشورمان وجود دارد. معمارباشی یادآور شد: امروز ۷۰ درصد باتری خودروهای برقی جهان توسط چینی‌ها تولید می‌شود و طی پنج سال آینده، سهم این کشور از آن به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت، این نشان می‌دهد که دنیا نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در این بخش نیست، زیرا چینی‌ها با در اختیار داشتن فناوری، آن را ارزان تولید می‌کنند. استراتژی ما باید انتخاب کشورِ دارای مزیت نسبی در زمینه تولید باتری باشد و در سایر زمینه‌ها دانش لازم را در اختیار داشته و کارهای خوبی نیز انجام گرفته است. مشکل اصلی ما در این حوزه، نه تولید بلکه تقاضاست، یعنی باید بتوانیم انگیزه لازم را در خودروسازان و مشتریان برای تولید و خرید خودروی برقی ایجاد کنیم. تولید این خودروها در جهان گران تمام می‌شود، حتی چینی‌ها ۵۰ درصد قیمت این خودرو را به خریداران یارانه می‌دهند، اما مصوبه‌های ما تاکنون انگیزه‌های لازم را در تولیدکنندگان و خریداران ایجاد نکرده است. ‌به‌ طور مثال مردم چرا باید به‌ جای خرید دنای ۳۰۰ میلیون تومانی، مدل برقی آن را ۵۰۰ میلیون تومان بخرند؟ باید در این زمینه به ایجاد انگیزه بپردازیم. در زمینه خودرو و موتورسیکلت‌های برقی، تا زمانی که انگیزه لازم در بازار و مشتری ایجاد نشود، به توفیق نخواهیم رسید.

دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ به آمریکا منتقل نشد

بانک مرکزی اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته، قوه قضائیه لوکزامبورگ نیز مانند ایتالیا و فرانسه، مانع انتقال دارایی‌های بانک مرکزی ایران به آمریکا شد. این نهاد در اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس گزارش شعبه لاهه مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری، دادگاه لوکزامبورگ بر لازم‌الاجرا نبودن قوانین داخلی آمریکا برای دادگاه‌های لوکزامبورگ و ضرورت شناسایی آرای صادره از محاکم آمریکایی توسط دادگاه‌های لوکزامبورگ در پرونده اموال بانک مرکزی نزد موسسه کلیر استریم، صحه گذاشت.

این اطلاعیه می افزاید: بر مبنای تغییرات اخیر قانونگذاری در ایالات متحده دادگاه‌های آمریکایی می توانند مستقیم دستور انتقال برخی از دارایی‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی تعلق دارند، صرف نظر از محل وقوع آنها به ایالات متحده آمریکا صادر کنند. براساس این قانون، حاکمیت ملی سایر کشورها، به طور صریح و آشکار نادیده انگاشته شده است. در اطلاعیه بانک مرکزی تاکید شده است: در همین راستا، بانک مرکزی ایران با اقدامی به موقع، از دادگاه بخش لوکزامبورگ درخواست کرد تا دستور ممنوعیت انتقال دارایی‌ها خود صرفاً بر اساس تصمیم ایالات متحده و توسط موسسه بانکی کلیر استریم را صادر کند و دادگاه لوکزامبورگ نیز ضمن موافقت با این درخواست و صدور دستور منع انتقال، در تصمیم خود تایید می‌کند که هرگونه حکم دادگاه خارجی قبل از اجرا در قلمرو ملی این کشور، باید توسط دادگاه‌های لوکزامبورگ به رسمیت شناخته شده و قابل اجرا اعلام شود.

ارزش لیر مقابل دلار به کمترین سطح خود رسید.

بلومبرگ: بالا ماندن میزان شیوع ویروس کرونا در ترکیه که موجب اعمال مجدد قرنطینه‌های سراسری در این کشور شده، فعالان را نسبت به توانایی بانک مرکزی در مدیریت تورم افسارگسیخته ناامید کرده است. اقتصاد ترکیه وابستگی زیادی به بخش گردشگری و سرمایه‌های ورودی خارجی دارد و بحران کرونا هر دوی این بخش‌ها را هدف قرار داده است. تورم هم در دوازده ماه منتهی به آوریل ۱۷.۴ درصد اندازه گیری شده که بالاترین تورم ثبت شده دو سال اخیر این کشور است. نرخ تورم فعلی، فاصله معناداری با تورم ۸.۵ درصدی دارد که بانک مرکزی، رسیدن به آن را هدفگذاری کرده است. وادار شدن بازار ساز به تزریق حجم زیادی از منابع ارزی به بازار برای بازگرداندن ثبات و آرامش به آن باعث شده است تا حجم ذخایر ارزی ترکیه در ماه‌های اخیر با کاهش محسوسی نسبت به ماه‌های قبل‌تر مواجه شود. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، تا پایان ماه مارس حجم ذخایر ارزی این کشور به ۵۰.۸۹۴ میلیارد دلار رسیده که کمترین سطح ثبت شده از ماه ژانویه تاکنون بوده است.

مسائل اخیر باعث شد تا لیر که هفته گذشته به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسیده بود، بار دیگر روندی نزولی را تجربه کند و به کمترین نرخ برابری تاریخ معاصر خود برسد تا جایی که نرخ برابری دلار در کانال ۸.۵ لیر تثبیت شود. در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸.۵۰۷ لیر رسید. ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۵۰ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. بانک مرکزی نیز ذخایر ارزی کمی در اختیار دارد که این مساله روی توانایی این نهاد در کنترل نوسانات ارزی تاثیر منفی گذاشته است. در برابر دیگر ارز‌های مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۱۰.۲۷۵ لیر و هر پوند معادل ۱۱.۹۴۵ لیر اعلام شد.


واردات نفت اروپا در ماه آوریل رشد کرد

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به افزایش شدید قیمت نفت برنت در ماه آوریل خبر داد که واردات نفت خام اروپا در این ماه با جهشی بزرگ روبه رو شده و نزدیک به یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. نیجریه، آمریکا و برزیل تولیدکنندگانی بودند که با وجود کاهش تقاضا در قاره خود از افزایش واردات اروپا سود بردند. این افزایش واردات با کاهش شدید تقاضای نفت هند هم همراه شده بود. کارشناسان معتقدند، افزایش تقاضای نفت در اروپا به علت برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه‌ای است. کشور‌های اروپا از ماه ژوئن به گردشگران خارجی اجازه خواهند داد به این کشور‌ها تردد کنند تا یک تابستان دیگر را با ضرر صنعت توریسم خود سپری نکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
ماشین برقی فدای سرت شما همین ماشین داخلی که از سقف آب میده و ابر یک آن باز نمیشه درست کن ماشین برقی نخواستیم
شما هنوز نمیتوانید باطری معمولی استاندارد را بسازید چطور باطری ماشین که انرا به حرکت در می آورد میسازید
شما فقط بمن بگو مواد شیمیایی مورد مصرف در ایر یک ماشین چیست
مواد مورد مصرف کاتالیست اگزوز ماشین چی هست
هر وقت توانستی این ها بسازی بعد بیا بگو
یک هم دانشگاهی داشتم که بعد از ۱۲ سال بزور لیسانس گرفت و ایشان بدلیل محسنات رییس یک بخش حساس شده بود و کار را بلد نبود و زیر دستان هم از او بدتر از من خواهش کردند به ایشان کمک کنم دیدم دوازده سال توی دانشگاه چیزی یاد نگرفته حالا توی چند روز و هفته و یا ماه چه می‌توانم به ایشان یاد بدهم،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
چین الان خودرو برقی با کیفیت بالا تولید کرده اما ایران به تکنولوژی چهل سال پیش وفاداره فقط پوسته ماشین ها رو عوض میکنه ولی پلت فرمش برای چهل سال پیشه


جالب اینجاست که ماشین های چینی که به مراتب از آشغال های ایرانی با کیفیت تر هست رو مسخره می کنند
این کار پروپاگاندای دو دو خودروسازی مافیایی کشور هست که سعی میکنه با بدنام کردن ماشین های هم قیمت تولیدات خودش رو به مردم بندازه
متاسفانه من دیر فهمیدم وچند بار از محصولات ایران خودرو خرید کردم و تاوان بی کیفیتیش رو هم دادم تا اینکه قسم خوردم حتی اگه بی ماشین بمونم ولی دیگه از این دو خودرو نگیرم
شامالا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
توان تولیدش رو در حد حرف دارند که فقط تعرفه ها رو بالا نگه دارند. دیگه به باقی داستان کاری ندارند.
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
مالیات نداره که هر چه بخواهند بلوف میزنند در تمامی زمینه ها
بله
توان داخلی تولید ماشین برقی رو داریم.
البته، ماشینمون دیگه نه، فرمون داره، نه ترمز، نه باطری
فقط با برق شهر کار میکنه.
برای حرکت هم، حتما باید یدک کشیده بشه
بله توان تولید خودروهای برقی را دارید اما نمی سازید و خودرو در مصرف می سازید هر روز بگید مردم ایران چند برابر جهان بنزین مصرف می کنند و هر روز بگید برای کاهش مصرف قیمت بنزین و انرژی را می بریم بالا خودتون می سازید خودتون بخشنامه صادر می کنید و اجرا می کنید نقش مردم ایران چیست که همیشه مردم مقصرند
ارزش لیر درمقابل ریال چطور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
ترکیه را به فنا می دن، تمام کارش
کدوم توان

منظورتون واردات محصولات درجه چندم چینی و هندی و زدن برچسب ساخت ایران بر روی آن و فروش اون به ۱۰۰۰ برابر ارزش واقعی اون هست
ماشین عادی نمی توانند تولید کنند و باطری هایشان و...‌
دو سال پیش یک مقام مسیول امده بود در تلوزیون و میگفت ما چند ماه ایند هواپیمای پهن پیکر صادر خواهیم کرد...!
واریز ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بورس
بی عدالتی است که پول بیت المال که باید صرف جامعه شود به حساب صاحبان بورس واریز شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
در بین ۲۰۰ کشور دنیا یک کشور نام ببرید که اینجوری از بورس حمایت کند؟
بورس هم مثل طلا ، مسکن و سایر بازارها بالا و پایین دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
پولی را که از مردم گرفته اند بخش کوچکیش را میخوان پس بدن با هزار اما و اگر و منت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
دولتها در صورتی که مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد به صنایع و شرکتها به شکل های مختلف کمک میکنند بی سابقه است که دولتی به بورس کمک کند
توان تولید خودروی برقی دارید؟؟؟؟؟؟؟

شما توی تولید پارس و ۲۰۷ و ۲۰۶ و پراید موندید، نمی‌خواد زیادی شعار بدید
مدیریت کردن ارز دیجتالی یعنی چشم به مالیات گرفتن دارید وگرنه دخالت نمیکنید تور به خدا دوباره فکر ساختن خودرو نباشید که جان مردم را به خطر میاندازید
شما همون خودرو بنزینی رو درست بساز نمیخواد خودرو برقی تولید کنی


چهل پنجاه ساله خودرو ضد نفر تولید میکنین یعنی نفر سوار خودرو میشه با اولین تصادف به ملکوت اعلا می پیونده اگه خودرو برقی بسازید که دیگه هیچی هر روز باید شاهد برق گرفتگی راننده و سرنشین ها باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
فکر کن سایپا پراید برقی بسازه...چند ماه بعدش هم شاهد پراید خودران خواهیم بود..که به طور خودکار دنبال آدم ها می افته و نفله شون میکنه
ایلان ماسک الان دنبال شمامیگرده که ازتون ایده بگیره،ازپس تیباوپرایدهم برنمیاید،هنوزمشکل آتیش سوزی دارن ماشینهای داخلی،آب میادداخلشون...
اگر رمز ارز کره شمالی با ارزش بشه رمز ارز شما هم ارزشمنده
توان کنترل قیمت مرغ را چطور . شعار دادن از دست بچه هفت ساله هم بر میآید که حتی حقوق میلیاردی هم برای آن دریافت نخواهد کرد
ماشین برقی نیاز نیست اگه راست می گید اون کارت ملی های پلاستیکی را بسازید که 3 ساله معطل موندن!
بعد از ۵۰ سال هنوز توان تولید یه ماشین بنزینی درست حسابی هم نداریم...بقیش هم مونتاژی هست...حالا تو بگو برقی هم تولید میکنی....با باتری و تکنولوژی چینی....که مهمون یکی دو سال هست در نهایت ...اگه ۲ سال هم برات بی دردسر کار بکنه...این حرفا قدیمی شدن
اقای پورابراهیمی فعلا بروید بورس را سروسامان بدهید نگران رمز ارز نباشید در رمز ارز نه دامنه نوسان دارد نه حقوقی و بازار گردان شما بروید بورس را نظارت کنید که جیب مردم را نزنند ارز دیجیتال مشکل ندارد و اگر شما کمک نکنید بهترین کمک به ارز دیجیتال است
بهتر است اول یک موتور سیکلت بسازید بعد ...
2009 MERCEDES-BENZ S-CLASS S350.
این ماشین قیمتش هشت هزار و دویست دلار هست اگر با دلار بیست و پنجی هم حساب کنید میشه دویست میلیون چرا الان سه میلیارد و صد داره فروخته میشه؟
هروقت این معمارو حل کردید و قیمت رو واقعی کردید اون وقت میتونید بگید ما توان تولید خودرو هم داریم اون وقت ما هم رای میدیم و اونوقت محبوب میشید
در داخل کشور توان تولید از کشاورزی تا صنایع وغیره.......................... را داریم ولی مثلق زور وزر تزویر مانع آن میشود ونمی گذارند افرادیکه توانایی تولید اینگونه صنایع را دارند وارد عمل شوند قاچاق ،واردات بی رویه ، بی مسئولیت مسئولان ،لابی و رانت در وزارت صمت ، لابی و رانت در بانکها در خصوص پرداخت وام ، عدم برخورد با مفسدان اقتصادی وبدهکاران بانکی و غیر....................................... ممانعت کننده تولیدات در داخل کشور هستند .
حرف بی پشتوانه که سرمایه نمیخواد....
باتری ایرانی به درد بخور تولید کردید؟
اصلا باتری قلمی تولید کردید تا حالا؟
والله اگر بدونن خودروی برقی چطور کار میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
فرایند پیچیده‌ای داره که دانشمندان ما فعل خواستن را صرف کردند.البته در دوره اول راهنمایی در دستورزبان فارسی:خواستم خواستی خواست.... . لامپ چطوری با برق کار میکنه؟! خودرو هم همینطوری!!!!(کاملا با نظر شما موافقم)
شما یه ماشین برقی اسباب بازی درست کن تا باور کنیم
اصلا بیا توضیح بده ماشین برقی چطور کار میکنه
باتری قلمی بلدید درست کنید؟
هنوز از خارج وارد میشه

باتری ماشین ایرانی خریدم سه روز بعد خوابید فروشنده میگه باید هر روز بری بیرون وگرنه میخوابه
چند وقت دیگه پراید برقی در خیابانها و جاده ها!! چه شود!!!
خوب به سلامتي ، قراره بازار خودروهاي برقي رو هم داغون کنید
اگر دانش تولید خودروهای برقی را دارید پس چرا تولید نمی کنید؟! تمام دنیا به سمت خودروهای برفی پیش می رود
البته فکر کنم منظور از خودرو برقی همون ماشین کنترل دارهای دوران بچگی مونه.
جای تاسف شدید است که فردی با چنین پست مدیریتی در مورد خودروهای برق چیزی نمی داند! چرا تکنولوژی چینی؟ چرا می خواهید دوباره بخش دیگیری از سرمایه های این مردم بدبخت را از بین ببرید؟! شرکت خودروساز فولکس واگن دو مدل خودرو با بازار داده است که تکنولوژی تولید بدنه و باتری آلماتی به قیمت 17 هزار یورو و مدل دوم 23 هزار یورو که حتی با ارز آزاد حساب کنید از ماشینی که به بازار می دهید ارزانتر هست و اگر ارز دولتی تعلق بگیرد که مفت خواهد بود. کدام کارشناسی گفته است که چین تامین کننده باتری این خودروهاست؟ حداقل یک تیم تحقیقاتی بگذارید که بازار فنی را برای شما تحلیل کنند. بسیاری از شرکت های خوردساز سیاست های برگشت به کشور خودشان را اجرا می کنند و از ارتباط با چین بدلیل بی کیفیت بودن محصولات اش دوری می کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر