بازدید 4793
۵

سرایت کرونا در دورهمی‌ها جدی است

معاون علوم پزشکی گیلان، سرایت بیماری کرونا در دورهمی ها را جدی دانست و گفت: به ویژه با انواع ویروس های جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما ما را مبتلا می کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 13 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر انوش دهنادی مقدم در جمع خبرنگاران، با ابراز نگرانی از افزایش دورهمی ها در تعطیلات عید فطر، اظهار کرد: سرایت کرونا از طریق قطرات تنفسی بوده و لذا دورهمی ها و مسافرات ها نقش مهمی در انتقال بیماری دارد.

وی با بیان اینکه مسافرت های اخیر در تمامی استان ها موجب شد شاهد خیز چهارم بیماری باشیم، افزود: طی یک ماه گذشته و در جریان پیک کرونا عزیزان زیادی را از دست دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شرط پیشگیری از کرونا را رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: برای اینکه خودمان دچار بیماری نشویم و یا عزیزانمان را از دست ندهیم، باید از دورهمی ها و میهمانی ها اجتناب کنیم.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه مسافرت به خودی خود موجب سرایت ویروس نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر مسافران در مکانی تجمع کنند و یا در دورهمی و میهمانی حضور داشته باشند، سرایت بیماری جدی است؛ به ویژه با انواع ویروس های جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما ما را مبتلا می کنند.

وی از مردم خواست حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به مراکز خرید و سوپرمارکت ها و نانوایی های شلوغ نروند و یادآور شد: زدن ماسک را فراموش نکنید و هنگام خروج از منزل و در فضاهای شلوغ حتما دو ماسک بزنید تا دچار بیماری نشوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
سرایت کرونا در دورهمی های خانوادگی جدی است اما در دورهمی های مذهبی نیست، در دورهمی های سیاسی نیست، در راهپیمایی و تشییع جنازه مسئولان نیست، در وقت استقبال و اقامه نماز و منافذ مساجد و مداحی خودی ها نیست... این هم از عجایب کشوری که همه چیز آن دو قطبی خودی و غیرخودی است...
در شب های قدر و نماز عید فطر جدی نیست؟؟؟؟
خودتون همه مراسماتی که باعث تجمع میشود برگزار میکنید. الان دورهمی خانوادگی با تمام رعایت پروتکل های بهداشتی به فاصله ۱.۵ متر پنجره منزل باز برگزار میشود.
در نماز عید فطر چطور؟
امتحانات نهایی که در آن 900 هزار نفر 10 روز حضور دارند آیا دورهمی نیست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل