بازدید 15070
۳
تولد دوباره تیم ملی فوتبال زنان ایران

مریم ایراندوست: دوره قابلمه، پیاز و سیب زمینی تمام شد

در سید سوم تیم‌های آسیایی هستیم. ما اکنون با تیم‌های سید دوم از جمله تایلند، ویتنام و میانمار رقابت می‌کنیم که متاسفانه تیم ملی ما همیشه شکست‌های سنگینی مقابل آنها داشته و اکنون هدف ما کم کردن این فاصله است
کد خبر: ۱۰۵۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 12 May 2021

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز مجدداً تمرینات ما شروع شد و خودمان را برای مقدماتی جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنیم که شهریورماه برگزار خواهد شد. البته اردوی تدارکاتی هم خردادماه در بلاروس برگزار می‌شود و پیش از آن، دو اردو خواهیم داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان درباره نفرات حاضر در اردو گفت: ما 30 بازیکن را به اردو دعوت کردیم و برای اردوی بعدی 28 نفر را دعوت خواهیم کرد تا در نهایت بتوانیم به 22 بازیکنی که باید اعزام شوند برسیم.

وی درباره اینکه بازیکنان با توجه با وقفه بلندمدت لیگ بر چه مبنایی دعوت شده‌اند، خاطرنشان کرد: بله، به این دلیل که نه پخش تلویزیونی داریم و نه مسابقات فیلم برداری می‌شود و خیلی اتفاقات که در فوتبال بانوان به آن نرسیدیم، هیچ آرشیوی برای انتخاب بازیکن وجود نداشت. قطعاً برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، با مربیان لیگ برتر و 12 مربی تیم‌ها تماس گرفته شد و از آنها خواسته شد بر اساس اولویت بندی، چهار تیم حاضر در پلی آف 10 بازیکن معرفی کنند، اولویت بعدی 5 بازیکن، البرز 3 بازیکن و ملوان هم به همین شکل. دعوت ما با همین اولویت بندی بود که مربیان بازیکنان را به ما معرفی کردند که در مجموع 60 بازیکن در لیست داریم.

مریم ایراندوست: دوره قابلمه، پیاز و سیب زمینی تمام شد

ایراندوست افزود: 60 بازیکن حاضر در لیست تا انتهای اردوهای انتخابی و تمرینی ما قطعاً دعوت خواهند شد. وقفه‌ای در اردوها به دلیل دیدار با بلاروس داریم و شاید نتوانیم همه 60 بازیکن را داشته باشیم. چون ما فقط دو اردو داریم و باید برای شهریورماه آماده شویم که نمی‌خواهیم دست و پا بسته هم باشیم و نیاز داریم به بازیکنان تمرین بدهیم تا آماده باشند. چون بعد از پایان لیگ هم هیچ تمرینی نداشتند و اصلاً آماده نیستند، اما به همه بازیکنان لیگ که استحقاقش را داشتند و مربیان آنها قول می‌دهم قطعاً به تیم ملی دعوت می‌شوند تا بهترین‌ها تیم ملی را تشکیل دهند.

وی درباره اینکه چرا کویستان خسروی که همیشه جزو نفرات اصلی و مدتی کاپیتان تیم بوده به این اردو دعوت نشده است، اظهار داشت: او خیلی وقت است خداحافظی کرده و در تیم ملی قبلی هم نبود. از روز گذشته با کمک روابط عمومی در حال تهیه آرشیوی از تمام بازیکنانی هستیم که به تیم ملی دعوت می‌شوند تا آمار همه آنها برای رسانه‌ها و منِ مربی موجود باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان درباره اجرای برنامه‌هایش در این تیم و حمایت فدراسیون فوتبال، گفت: ما همیشه برنامه داشتیم، برنامه‌های بلند مدت 5 ساله اما اجرایی نمی‌شد. خدا را شکر مربیان ما در کلاس‌ها خیلی خوب آموزش می‌بینند که چطور برنامه بنویسند و آن را ارائه کنند و همیشه این بخش را خوب پیش رفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با خانم موسوی داشتم، خیلی مفصل وارد جز به جز مسائل شدیم و یکی از دغدغه‌ها همین بود. گفتم که به عنوان مشاور و دوستدار فوتبال در کنار شما هستم، اما اگر اجرای این برنامه‌ها عملی شود، در خدمت هستم. به دلیل همین مطالبه‌گری آمدم، در غیر این صورت هیچ امیدی وجود نخواهد داشت. ما اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داریم. باید ببینیم در بلند مدت می‌خواهیم به چه چیزی برسیم، آیا فقط می‌خواهیم در مسابقات حاضر باشیم یا اینکه به سطح اول فوتبال آسیا برسیم.

ایراندوست افزود: ما اکنون در رنکینگ، در سید سوم تیم‌های آسیایی هستیم. ما اکنون با تیم‌های سید دوم از جمله تایلند، ویتنام و میانمار رقابت می‌کنیم که متاسفانه تیم ملی ما همیشه شکست‌های سنگینی مقابل آنها داشته و اکنون هدف ما کم کردن این فاصله است. همچنین باید بتوانیم اردوهای منظمی داشته باشیم یا به بهانه‌ای اردو لغو نشود. آقای عزیزی خادم و خانم موسوی قول دادند نگاه به فوتبال بانوان برابر یا فراتر از آن باشد. برنامه ریزی ما این است که سال 1405 بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، اما در شرایطی که اردوها لغو نشود، لیگ به صورت منظم برگزار شود و از مسابقات فیلم برداری صورت بگیرد.

وی در واکنش به این مسئله که پیش از این اتفاق افتاده بود که کنار تیم بانوان آقایان هم حضور داشته باشند و حالا هم یک آقا در کنار تیم هست، گفت: آیا ایرادی دارد که آقایان و خانم‌ها کنار هم باشند؟ اکنون اگر مسابقات باشگاه‌های اروپایی را مشاهده کنید، بارسلونا، چلسی و خیلی تیم‌های دیگر مربیان مرد و زن کنار یکدیگر هستند. اگر می‌خواهیم به آن حرفه‌ای‌گری برسیم، باید همه مسائل را در کنار هم رعایت کنیم و بهترین شرایط فراهم بیاید. سال‌های گذشته هم بود که آقایان کمک کنند. بحث اینکه بگوییم برتری است و آقایان برتری دارند و چرا ما خانم‌ها قبول نکنیم، نیست. فقط بحث حمایتی است که پدر من به بنده کمک می‌کند، آقای جلال بشرزاده به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها حضور دارد و خانم شهبازی کمک مربی من است تا بتوانیم بهترین شرایط را برای فوتبال بانوان رقم بزنیم. پیشینه فوتبال مردان در کشور ما بیشتر است، پس آقایان تجربه بیشتر دارند که باید از تجربه آنها در رده ملی و باشگاهی کمک بگیریم.

ایراندوست در خصوص اینکه شاید دلیل پیشرفت نکردن فوتبال بانوان نداشتن مطالبه است و اینکه مربیان هیچ وقت قرارداد رسمی نداشته‌اند، اظهار داشت: این سوال را از خانم موسوی بپرسید و او بهتر پاسخ می‌دهد. روزی که با فدراسیون صحبت کردم و روز 7 فروردین تاکید کردم که حتماً باید قرارداد داشته باشم و در نهایت روز یکشنبه که با آقای عزیزی خادم جلسه داشتیم، به جمع بندی برسیم، اما به دلیل مشکوک بودن به کرونا نتوانستم در این جلسه حضور داشته باشم. در این اردو بحث قرارداد حل خواهد شد، اما فوتبال بانوان ما پیشرفت کرده و دیگر از زمان قابلمه، پیاز و سیب زمینی بار کردن عبور کردیم و تیم‌های ما در رستوران غذا می‌خورند، دیگر به جای خوابگاه‌ها به هتل می‌رویم، مینی‌بوس سوار نمی‌شوند، اما هنوز با اینکه تیمی 60 میلیارد بودجه داشته باشد و بانوان ما به زور قراردادشان با تمام هزینه‌ها 400- 500 میلیون می‌شود، فاصله داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان تاکید کرد: همیشه سعی می‌کنم نکات مثبت را ببینم و قول داده شده که وضعیت بهتر شود. باز هم تاکید می‌کنم، فوتبال بانوان ما در لیگ که مدام قطع و تعطیل می‌شد، پیشرفت کرده و به صورت منظم برگزار می‌شود. در بحث قراردادها نیز، وقتی الان قرارداد یک بازیکن 200 میلیون تومان است، برای من که دغدغه‌ام برابری بوده، این قدمی مثبت تلقی می‌شود و از این بابت خوشحالم که بازیکن مجبور نیست از جیب خودش هزینه کند.

ایراندوست درباره اینکه آیا نگاه فدراسیون هم برابری بین تیم مردان و زنان است یا نه، گفت: صحبت‌هایی که شده، همین است. شما چه زمانی دیدید تیم ملی بانوان ما در هتل المپیک اردو داشته باشد؟ همیشه در خوابگاه بودیم که الان آن هم خراب شده و در برف و باران پیاده به زمین تمرین می‌رفتیم. فعلاً این مسائل شیرین است و اگر در آینده مشکلی ادامه داشت، دنبال مریم ایراندوست نمی‌آمدند. برای من که ملوان مانند فرزندم بود و تا جایی تحمل کردم، به همین دلیل فکر می‌کنم اتفاقات خوبی رخ بدهد.

وی درباره امکانات تیم ملی تصریح کرد: فوتبال بانوان پله پله بالا آمد. ما زمان خانم شجاعی، فوتبال‌مان از یک مرحله‌ای جهش فوق العاده‌ای داشت، اما باید ببینیم در چه سال‌هایی بود و از کجا به کجا رسیدیم. او خیلی برای فوتبال زنان زحمت کشید، اما بعد از آن پیشرفت نکرد و در یک حدی ماندیم. اکنون همه باید کمک کنیم به برابری برسیم، اما ایده‌آل‌ها فراهم شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان درباره احتمال برگزاری بازی دوستانه با بلژیک، گفت: در نظر داریم یک بازی دوستانه با این تیم داشته باشیم. آقای بیات، رئیس فدراسیون بلژیک ایرانی است و می‌توانیم با آنها تعامل داشته باشیم. اگر آنها بیایند برای ما بهتر است، از این جهت که بتوانیم در ورزشگاه آزادی بازی کنیم و دیروز به خانم موسوی و آقای عزیزی خادم هم گفتم که تلاش شود تا تیم ملی بانوان در ورزشگاه آزادی بازی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خیلی خوب بابا! نکنه دوره ی موتور سواری و رانندگی تریلی و... شروع شده؟!
از میانمار و تایلند بقول خودت همیشه گلباران شدین بعد بازی تدارکاتی برای روحیه خراب کنی میخوای با بلژیک باشه ..مثل همیشه عکس همه دنیا کار میکنیم
ورزش فوتبال برای سلامت بانوان ضروری و مفید است ولی شرایط جامعه اجازه نمیدهد تا در جامعه ما برای فعالیت و توسعه فوتبال قهرمانی هنجارهای دینی و فرهنگی را زیر پا گذاشته و مرتکب فعل حرام شده و مربی مرد برای خانم ها استقاده کنیم لذا عاقلانه این است که فدراسیون فوتبال به جای صرف هزینه های میلیاردی برای فوتبال قهرمانی بانوان که بدون تردید هیچگاه به نتایج دلخواه نیز نخواهیم رسید این بودجه را صرف گسترش امکانات ورزشی نموده و فوتبال را برای بانوان علاقمند به شکل عمومی توسعه داده و از خیر فوتبال قهرمانی بگذرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر