بازدید 5538

آمار عجیب در تاریخ دربی‌های لیگ برتر

مرور تاریخ دربی نشان می‌دهد نتیجه دربی ارتباطی به وضعیت دو تیم در جدول ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 12 May 2021

به گزارش تابناک، در خصوص دربی همیشه این ادعا مطرح است که تیم ضعیف‌تر در این بازی حساس بهتر عمل کرده است. حساسیت جدال استقلال و پرسپولیس ورای جدول رده‌بندی است. مرور تقابل‌های دو تیم در تاریخ لیگ برتر این ادعا را تایید می‌کند که نتیجه دربی ارتباطی به وضعیت دو تیم در جدول ندارد و تیمی که در جدول در رده پایین‌تری قرار گرفته نتیجه بهتری کسب کرده است.

در تاریخ لیگ برتر پرسپولس و استقلال، ۳۹ بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند که ۲۱ بازی مساوی شده و ۱۸ بار این بازی برنده داشته است. نکته جالب آن است که در ۱۰ بار تیمی که در جدول پایین‌تر بوده به پیروزی رسیده و در ۸ مرتبه تیم بالاتر پیروز میدان شده است. این آمار به این معناست که تیمی که در جدول رده‌بندی در موقعیت ضعیف‌تری بوده از ۳۹ مسابقه در ۳۱ دیدار بازنده نبوده است.

این آمار برای استقلال که در موقعیت پایین‌تری در جدول قرار دارد بسیار امیدوارکننده است. البته پرسپولیس در جایگاه تیم ضعیف‌تر عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشته و ۶ بار به پیروزی رسیده که این آمار برای استقلال ۴ بازی است. در دربی رفت پس از ۸ دربی استقلال بالاتر از پرسپولیس در جدول ایستاده بود. در هر ۸ دربی قبل از آن پرسپولیس تیم بالاتر در جدول رده‌بندی بود که استقلال ۲ بار به پیروزی رسید و پرسپولیس ۳ مرتبه فاتح میدان شد.

 

فوتبال ۳۶۰

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار