تعهد دولت به بورس واریز خواهد شد؟

سوری کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر پول صندوق تثبیت خرج ابزار‌هایی مانند اوراق تبعی شود، باعث بهبود بازار سرمایه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 11 May 2021

به گزارش بورس تابناک، مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه  درپاسخ به این پرسش که قرار است طی یک یا دو روز آینده پول به صندوق تثبیت تزریق شود این پول چه اثری بر روی بازار سرمایه دارد؟ بیان کرد: این قضیه یک تعهدی است که باید واریز می‌شد، عمل به تعهد یک اتفاق مثبتی است، نکته بعدی این است که تزریق این مبلغ به بازار سرمایه تعدادی منتقد دارد، که از نظر آن‌ها این پول برای بیت المال است و نباید خرج تعداد یا قشرمخصوصی شود.

وی افزود: اگر این منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی یا ذخایر طلا نگه داری می‌شد قطعا این افراد اعتراضی بابت آن نمی‌کردند، یعنی این قضیه در بطن به این صورت است که مسئولینی که به تزریق این منابع به بورس اعتراض می‌کنند، سرمایه گذاری در دلار و طلا را امن‌تر از بورس می‌دانند.

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: اگر مسئولی این اعتقاد را دارد که بازار طلا و دلار از بورس امن‌تر است، نباید به مردم می‌گفت، که پول هایتان را به بورس بیاورید و در طلا و دلار سرمایه گذاری نکنید.

سوری بیان کرد: اگر طلا و دلار جای سرمایه گذاری نیست و بورس جای سرمایه گذاری است، که این یک درصد که هیچی بقیه منابع صندوق توسعه را نیز باید بیاورند و در بورس سرمایه گذاری کنند، همین افراد در بانک مرکزی در دولت و یا قسمت‌های مختلف حاکمیت گفتند که بهترین جا برای سرمایه گذاری بورس است، پس باید این منابع را نیز به گونه‌ای در بورس خرج کنند.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مبلغ صندوق تثبیت گفت: در اوایل گفته شده بود این مبلغ ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر این مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده است، این عناوین و اعداد بیان شده هنوز جای بحث دارد اما با این عددی که در حال حاضر بیان شده است، می‌توان بازار را برای دو روز از صف فروش جمع کرد.

وی تشریح کرد: دو نکته در رابطه با صندوق تثبیت وجود دارد، نکته اول در این رابطه این است که این منابع باید به بازار بیاید یا خبر که از نظر بنده باید این منابع باید به بازار می‌آمد، که قرار است طی یک یا دو روز آینده به بازار بیاید که این اتفاق خیلی خوبی است، دومین نکته این است که این منابع وقتی به بازار می‌آید باید صرف چه چیزی شود، این نکته دوم از نکته اول مهم‌تر و قابل بحث‌تر است.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که وقتی این منابع به بورس می‌آید باید صرف چه چیزی شود؟ بیان کرد: اگر قرار باشد با این منابع به صورت مستقیم سهام خرید و فروش شود، نمی‌تواند تاثیری در کلیت بازار بگذارد، اما اگر پشتوانه‌ای باشد برای ابزار‌های پخته‌ی حمایتی مثل اوراق تبعی می‌تواند تاثیر خیلی خوبی بر بازار سرمایه بگذارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی