بازدید 6944
۵

واکنش آیت‌الله سیستانی به حادثه تروریستی کابل

آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق با محکوم کردن انفجار در مدسه دخترانه در کابل از کشورهای مسلمان و جامعه جهانی خواست اجازه ندهند نقشه شومی که بدخواهان برای آینده افغانستان ترسیم نموده‌اند، اجرا شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 10 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعه در عراق با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدای کایل را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه بدین شرح است: "جنایت هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشانید و شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن شمار بیشتری را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌نماید.

اگر چه سال‌ها است که غیرنظامیان بی‌پناه افغانستان هر از گاه یک بار مورد حملات وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع می‌شوند، ولی این جنایت در نوع خود کم‌نظیر و از جهاتی دردآورتر است.

این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به‌ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.

در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت گرفتن بیش از پیش گروه‌های تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیت‌های این کشور از هر زمانی دیگر ضروری‌تر است، انتظار می رود حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان جهت حمایت از غیر نظامیان ـ به‌خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی ـ در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشند و اقدامات مناسبی را در نظر بگیرند.

کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بی‌پناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند واجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم نموده‌اند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بی‌گناه هدف حملات جنایتکارانه گروه‌های افراطی قرار گیرند.

دوام عزت و سربلندی ملت شریف افغانستان را از خداوند بزرگ خواستاریم.

۲۷ /رمضان /۱۴۴۲هـ

دفتر آیت الله سیستانی ـ نجف اشرف"

عصر روز شنبه سه انفجار پیاپی در دبیرستانی دخترانه در منطقه «دشت برچی» در شهر کابل رخ داد. این انفجار تاکنون بیش از ۸۶ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشته است. حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
درود بر آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر
ای کاش حوزه علمیه قم و مراجع مستقر در ایران هم واکنش نشان می دادند همچنین سازمان کنفرانس اسلامی.
باید به گزینشی وارد شدن به امور مسلمانها پایان داد .
متاسفانه تفكر داعش گونه اي در افغانستان ريشه دوانده به اينصورت كه اصل بر كشتن افراد است و هر چه شنيع تر بهتر، اينگونه تفكر ريشه انسانيت را خواهد خشكاند و موجود جديدي خلق خواهد كرد كه نه حيوان است و نه انسان بلكه در معني واقعي كلمه اهريمن است!
كشتار دانش آموزان معصوم دختر در ماه مبارك رمضان اينقدر زشت بود كه حتي طالبان هم جرات نكرد مسئوليت آن را بر عهده بگيرد. اين است ثمره اشغال بيست ساله افغانستان توسط اردوگاه غرب!
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
همین تفکرات امثال شما تند ترش ماله همون گروهاست
این یک بیانیه جامع و به دور از سیاسته، واقعا دست آقای سیستانی درد نکنه
چرا مینویسید مرجع تقلید شیعیان عراق ؟!!!! مگه تقسیم بندی دارید که مردم کدوم کشور از چه کسی تقلید میکنن، قابل توجه شما که مقلدین ایت الله سیستانی در ایران از عراق بیشتر هست ، باید بنویسید مرجع تقلید شیعیان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان