بازدید 10631
۱
اسرائیل در هفته‌ای که گذشت

بحران و بی ثباتی در سرزمین‌های اشغالی/هشدار رئیس موساد به آمریکا درباره بازگشت به برجام/ درخواست از نتانیاهو برای کناره گیری از قدرت

«اسرائیل در هفته‌ای که گذشت»؛ بسته‌ای خبری است که به مهم‌ترین خبرها، رویداد‌ها و تحلیل‌های درون سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در واقع، آنچه در اینجا قصد داریم بدان بپردازیم، علاوه بر رویدادها، دیدگاه‌ها و نظریاتی است که از سوی رسانه ها، مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف منتشر می‌شود. از سوی دیگر، به تدابیری که این رژیم برای مدیریت رویداد‌های مختلف می‌اندیشد پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 10 May 2021

بحران و بی ثباتی در سرزمین های اشغالی/هشدار رئیس موساد به آمریکا درباره بازگشت به برجام/ درخواست از نتانیاهو برای کناره گیری از قدرت

بین الملل تابناک: «اسرائیل در هفته‌ای که گذشت»؛ بسته‌ای خبری است که به مهم‌ترین خبرها، رویداد‌ها و تحلیل‌های درون سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در واقع، آنچه در اینجا قصد داریم بدان بپردازیم، علاوه بر رویدادها، دیدگاه‌ها و نظریاتی است که از سوی رسانه ها، مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف منتشر می‌شود. از سوی دیگر، به تدابیری که این رژیم برای مدیریت رویداد‌های مختلف می‌اندیشد پرداخته می‌شود.

رویدادها

١.آتش سوزی بزرگ در پالایشگاه‌های نفت در شهر حیفا

٢. سربازان جبهه داخلی حین بیرون آوردن زخمی‌ها در حادثه کوه میرون به دلیل لمس زخمی‌ها توسط سربازان زن، با لگد و انداختن آب دهان روبه رو شدند.

٣. هفت آتش سوزی در شهرک اشکول به دلیل ارسال بالن‌های آتش زا از نوار غزه.

٤. سه زخمی در بین صهیونیست‌ها در پی عملیات تیراندازی در ایست بازرسی زعتره که حال دو نفر وخیم بود و یک نفر از آن‌ها بعد از وخیم‌تر شدن اوضاع سلامتی اش جان سپرد.

٥. شبکه کان به زبان عبری: انفجار در ساختمانی در صفد در شمال فلسطین اشغالی.

٦. سخنگوی ارتش صهیونیست ها: زخمی شدن یک سرباز در ارتش حین آموزش در غور اردن و انتقال او به بیمارستان.

٧. مغزاک لایف: شهرک نشین بیست ساله به گروهی از افراد زیر سن قانونی تجاوز کرده و آن‌ها را به خانه خود برده است.

٨. درگیری در محله شیخ جراح در قدس شرقی در پی تلاش شهرک نشینان اسرائیلی برای تسلط بر برخی املاک در محله. نیرو‌های اشغالگر از نیرو‌های ویژه و عرب‌ها برای ترساندن فلسطینی‌ها و بازداشت آن‌ها استفاده کرد.

٩. شبکه عبری کان: درگیری‌ها در قدس: ۱۷ پلیس اسرائیلی شب گذشته در درگیری‌هایی که در المسجد الاقصی در گرفت زخمی شدند.

١٠. یدیعوت: ایور لیفی: ۲۰۵ فلسطینی دیشب در درگیری‌هایی که در المسجد الاقصی شکل گرفت، زخمی شدند.

ديدگاه ها و نظریات

١.بن کانسبت: وضعیت آشوب و روز عزای ملی و نیم افراشته شدن پرچم‌ها و دل از غم فشرده می‌شود و هنوز می‌خواهند در میرون جشن بگیرند. ۳۰۰ اتوبوس امشب به آنجا می‌رسد تا جشن‌های عید لاگ باعومر ادامه یابد.

٢. روزنامه یدیعوت احرونوت: جرأت عملیات زعتره ما را به یاد عملیات اسیر عاصم البرغوثی می‌اندازد که در چهار راه مومن جیده تیراندازی کرد و بدون اینکه آسیب ببیند برگشت. یسرائیل هیوم می‌گوید: ترس در مورد ساختار امنیتی اسرائیل: عملیات تیراندازی در ایست بازرسی زعتره، چند عملیات امنیتی دیگر به دنبال خواهد داشت.

٣. مدیر موساد به بایدن گفت: بازگشت آمریکا به برجام بدون بهتر کردن آن اشتباه خواهد بود.

٤. نماینده شکایات‌ سربازان پیشین در ارتش اسرائیل: فاجعه میرون نمایش تبلیغی برای فاجعه جبهه داخلی در جنگ آینده خواهد بود.

٥. شبکه ۱۳ عبری: یک نظرسنجی: اگر انتخابات مستقیم نخست وزیری برگزار شود نتایج به شکل زیر خواهد بود. نتانیاهو ۳۹% لابید ۳۱% بینت ۱۴%.

٦. شبکه عبری کان: یوسی کوهین رئیس موساد اسرائیل چهارشنبه از بحرین دیدار کرد.

٧. یک مسئول رتبه بالای امنیتی در سایه تنش‌ها در مورد قدس و حرم شریف از اردن دیدار کرد.

٨. نظرسنجی شبکه تلوزیونی ۱۳: ۶۰% اسرائیلی‌ها اعتقاد دارند که بحران سیاسی کنونی منجر به برگزاری دور پنجم انتخابات خواهد شد.

٩. صدوهشتادوپنج دانشمند و شخصیت مردمی اسرائیل از دادگاه جنایات بین المللی خواستند تا حرف‌های مقامات اسرائیلی در مورد آنچه مربوط به بررسی جنایات جنگی در مناطق اشغالی است را باور نکنند.

١٠. هارتس: عاموس هرائیل گفت: هشدار‌های امشب هنیه به نتانیاهو نشان دهنده این است که حماس به دنبال ایجاد معادل جدید در برابر اسرائیل است.

١١. نتانیاهو بن جبیر عضو کنست (الشیخ جراح) را تهدید کرد: اگر فورا الشیخ جراح را ترک نکنی، حماس قدس را با موشک خواهد زد. تال لیف رام تحلیل‌گر نظامی گفت: این روز‌ها مرا به یاد روز‌های قبل از عملیات الجرف الصامد (صخره استوار) در تابستان ۲۰۱۴ می‌اندازد.

١٢. شبکه ۱۲ عبری: دفتر منیر بن کفیر از شیخ جراح، عضو کمیته امور خارجه و امنیت تخلیه شد و منیر گفت: ما بر اساس خواسته محمد الضیف عمل می‌کنیم و از تهدیدات او پیروی می‌کند.

١٣. گروه‌های تندرو صهیونیستی خواهان کثیف کردن المسجد الاقصی در ۲۸ ماه رمضان شدند.

تدابیر

١. نتانیاهو وظیفه تشکیل دولت را به رئیس جمهور اسرائیل برگرداند و به شکست خود در تشکیل دولت اعتراف کرد. ریولین نیز لابید را مسئول تشکیل دولت آینده اسرائیل کرد.

٢. با ادامه تنش‌ها در مناطق اشغال شده فلسطین با تجاوز‌ها و تحریک‌های شهرک نشین‌ها و مقامات اشغالگران، سطح نگرانی در اسرائیل بالا رفت.

٣. شبکه ۲۰ عبری: آمادگی در اسرائیل برای حملات سایبری علیه منافع اسرائیل در روز جهانی قدس

٤. پلیس اسرائیل صد‌ها نیرو در قدس ارسال کرد تا از تظاهرات بعد از نماز جمعه در المسجد الاقصی جلوگیری کند.

٥. شبکه ۱۱: سیستم دفاع اسرائیل میزان آمادگی را بعد از تهدید‌های محمد الضیف و تنش‌های محله الشیخ جراح بالا برد. این آمادگی‌ها تا آخرین جمعه ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱
به ما چه،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل