بازدید 17316
پیمانه اقتصادی

رئیس کل بانک مرکزی: دلار پتانسیل پایین رفتن زیر ۲۰ هزار تومان را هم دارد/ نوبخت: استقراض از بانک مرکزی ادعایی باطل و توهم است/ همتی: گفته نوبخت شوخی است/ دوج کوین بیش از هر چیز دیگری در دنیا سوددهی داشته است!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس دوباره قرمز شد، همتی: تزریق پول به بورس تا ۲ روز دیگر، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، دامنه نوسان بازار سهام تغییر کرد، کرونا درآمد نصف مردم جهان را کم کرد، ضرورت راستی آزمایی قیمت تمام شده تولید خودرو، دلار به پایین‌ترین سطح در بیش از دو ماه اخیر سقوط کرد و زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 10 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس دوباره قرمز شد، همتی: تزریق پول به بورس تا ۲ روز دیگر، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، دامنه نوسان بازار سهام تغییر کرد، کرونا درآمد نصف مردم جهان را کم کرد، ضرورت راستی آزمایی قیمت تمام شده تولید خودرو، دلار به پایین‌ترین سطح در بیش از دو ماه اخیر سقوط کرد و زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت را در بر دارد.

شاخص کل بورس دوباره قرمز شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵ هزار و ۵۹۰ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۷۲ واحد رسیده بود، امروز در آغاز معاملات نیز روند نزولی دارد. به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، نماگر کل بورس با افت 1725 واحدی مواجه شده است. /بیشتر بخوانید

همتی: تزریق پول به بورس تا ۲ روز دیگر

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها علاقمند به کمک در بورس هستند؛ دو سه تصمیم مهم در خصوص انتشار اوراق از سوی سازمان بورس در شورای عالی هماهنگی اقتصادی اتخاذ شده است که وضعیت بورس را بهتر می‌کند. تقاضا برای ارز کم شده؛ ولی ریال منابع ارزی فروخته شده صندوق توسعه ملی را به زودی به صندوق تثبیت بازار سرمایه می‌پردازیم. بانک‌ها می‌توانند به شرکت‌های سرمایه گذاری وام بدهند؛ ضمن اینکه ۲۰۰ میلیون دلار صندوق توسعه ملی نیز باید کم کم منابع را به فروش برسانیم؛ این در حالی است که تقاضا برای ارز اکنون کم شده است؛ امروز هم به معاونت ارزی دستور دادم که هر چقدرکه از این منابع صندوق توسعه ملی فروختند، ریال آن را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کنند. امروز هم بورس برای دامنه نوسان تصمیماتی گرفته است که این می‌تواند کمک کننده باشد؛ این در حالی است که بالای ۵۰ درصد سهام بورس ارزنده است و اگر اعتماد را برگردانیم، وضعیت بورس بهتر خواهد شد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۴۴ تومان رسید که نسبت به دیروز ۲.۲ درصد معادل ۱۷۰ هزار و ۷۹ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۶۶ تومان رسیده است.

دامنه نوسان بازار سهام تغییر کرد

هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه عصر دیروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰؛ با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیروی مطالعات صورت گرفته در خصوص متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت. از همین رو دامنه نوسان به جای +۶ و ۳- به مثبت و منفی ۵ تغییر یافت و در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد. همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۵؛ حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۳.۵ میلیارد تغییر یابد.

رئیس کل بانک مرکزی: دلار پتانسیل پایین رفتن زیر ۲۰ هزار تومان را هم دارد

همتی درباره هدفگذاری تورمی گفت: هدفگذاری ما این بود که مجموعه سیاست ها را خواستیم به این سمت ببریم. ما گفتیم حداقل به هسته سخت نزدیک کنیم و تقریبا اردیبهشت ۹۹ بود که تا پایان اردیبهشت امسال پیش بینی شد. کرونا درآمدهای ارزی دولت را دچار شوک کرد و دوم اینکه در فشار حداکثری افتاد. ما نرخ ارز را در تورم هدف ۱۷ هزار تومان گذاشته بودیم که به ۳۳ هزار تومان رسید، ولی الان کنترل شد و رسید به ۲۰ هزار تومان. روند مداخله در بازار طی سال‌های گذشته تغییر کرده و مداخله در بازار متشکل ارزی و توسط خود صادرکنندگان انجام می‌شود. همانطور که امروز بانک مرکزی حتی یک دلار هم ارز در بازار عرضه نکرده، اما ارزهای عرضه شده در بازار متشکل متقاضی نداشته که نشان می‌دهد دلار پتانسیل پایین رفتن زیر ۲۰ هزار تومان را هم دارد.

نوبخت: استقراض از بانک مرکزی ادعایی باطل و توهم است

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس گفت: هنرمان این است که بدون پول پرفشار بانک مرکزی، هم طرح‌های عمرانی در حال پیشرفت هستند و هم حقوق و یارانه‌ها به موقع پرداخت می‌شوند. وی با تاکید بر اینکه استقراض دولت از بانک مرکزی، ادعایی باطل و نوعی توهم است؛ افزود: اگرچه فقط ۶ درصد از درآمد نفتی مورد انتظار در سال ۹۹ محقق شده، اما ۷۵ درصد درآمدهای مالیاتی سال جاری تا کنون محقق شده که ۲۰ درصد بیش از سال گذشته در همین تاریخ است.

همتی: گفته نوبخت شوخی است

رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با بدهکاری دولت به بانک مرکزی یا بانک مرکزی به دولت و اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه که بانک مرکزی را بدهکار دانسته، بیان کرد: حتما (رئیس سازمان برنامه و بودجه) شوخی کردند. دولت به بانک مرکزی بدهکار است و بانک مرکزی در دو سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار ارز بابت خرید کالای اساسی به دولت داده است، مقام معظم رهبری هم فرمودند، بدهی دولت به بانک مرکزی باید در مدت سه سال پرداخت شود و در ترازنامه بانک مرکزی هم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم که مربوط به این دولت هم نیست از دولت‌های گذشته باقی مانده است. قبلا هم مطرح کردم  هر موقع بانک مرکزی به دولت بدهکار شد، حکمرانی اقتصادی درست شده یعنی دولت دست به سرمایه‌گذاری زده است.

کرونا درآمد نصف مردم جهان را کم کرد

خبرگزاری فرانسه: در دو سال اخیر اقتصاد جهانی شاهد یکی از بدترین شرایط خود در نتیجه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها بود. شمار زیادی از مردم در سراسر جهان کار خود را به شکل موقت یا همیشگی از دست دادند و بخش بزرگی هم با کاهش محسوس درآمدهای خود مواجه شدند. موسسه گالوپ در بررسی جدید خود دریافته است از هر دو نفر، یک نفر در نتیجه شیوع کرونا با کاهش درآمدهای خود مواجه شده است. طبق برآورد این موسسه که با مشارکت ۳۰۰ هزار نفر از ۱۱۷ کشور تهیه شده، مجموع درآمد شاغلین جهانی طی این مدت ۱.۶ تریلیون دلار کاهش یافته است. در بین کشورهای مختلف، بیشترین کاهش درآمد در تایلند به ثبت رسیده که درآمد شاغلین در آن ۷۶ درصد به نسبت دوران قبل همه گیری کمتر شده است. در طرف مقابل اما سوییسی ها با کاهش ۱۰ درصدی، کمترین خسارت را از کرونا دیده اند. در بولیوی، میانمار، کنیا، اوگاندا، کنیا و اندونزی هم کاهش درآمدها بیش از ۷۰ درصد بوده است. این رقم برای آمریکا هم ۳۴ درصد کاهش عنوان شد.  

ضرورت راستی آزمایی قیمت تمام شده تولید خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گقت: ما در طرح مجلس برای راستی آزمایی قیمت تمام شده خودرو، ساز و کار افشاء قیمت کل اقلام و قطعات مورد استفاده برای ساخت خودرو را پیش بینی کرده ایم بنابراین تا زمانی که این طرح تعیین تکلیف نشود و تصویری روشن از قیمت تمام شده هر خودرو برای مردم توسط خودروسازان ارائه نشود، کمیسیون صنایع و معادن با افزایش قیمت خودروهای تولید داخل مخالف است. فیروزی با بیان اینکه در سال گذشته به بهانه افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت فولاد و مواد اولیه موردنیاز تولید قطعات خودرو، افزایش‌های متعددی در قیمت خودرو صورت گرفته است، ادامه داد: در سال جاری نرخ دلار کاهش چشمگیری داشته و اتفاق خاصی هم در سال جاری نیافتاده که موثر بر افزایش قیمت خودرو باشد. حتی به جهت آغاز مذاکرات وین، بازار خودرو و بسیاری از کالاها راکد و قیمت‌ها کاهشی شده است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وضعیت کرونا و کاهش سفرها هم سبب شده که تقاضای خرید خودرو کاهش یابد و خرید و فروش خودرو تا حدودی راکد شود، لذا تمام عوامل نشانگر کاهش قیمت خودرو و رکود بازار است.

دوج کوین بیش از هر چیز دیگری در دنیا سوددهی داشته است!

سی ان بی سی: دوج کوین که در دنیای رمزارزها در ابتدا بیشتر یک شوخی و سرگرمی بود اکنون با ارزش بازاری معادل ۹۲ میلیارد دلار به چهارمین رمزارز بزرگ دنیا تبدیل شده است. تنها در ۶ ماه اخیر این رمزارز بیش از ۲۶ هزار درصد رشد داشته است که این بازدهی عجیب آن را به پرسودده ترین دارایی دنیا تبدیل کرده و بعید است دست کم به زودی شاهد شکسته شدن این رکورد باشیم. در مقام مقایسه خوب است بدانید طی این مدت بازدهی شاخص اس اند پی ۵۰۰ حدود ۲۰ درصد، بیتکوین ۲۸۶ درصد و اتریوم ۶۹۸ درصد بوده است.  

مت گرین اسپن- مدیر سبد دارایی در موسسه کوانتوم اکونومیکس- گفت: بهتر است شرکت های بزرگ بورسی فکری به حال خود کنند چرا که در حال حاضر و با در نظر گرفتن بازدهی رمزارزها، این بازدهی های بورسی است که به نظر یک جوک می آید. برخلاف بیتکوین و بیشتر ارزهای دیجیتالی که دارای محدودیت تعداد استخراج هستند، دوج کوین دارای هیچ محدودیتی نیست و همین مساله شماری از فعالان بازار را متعجب کرده است که این رمزارز چرا چنین رشدی داشته است. هر چند مشخص نیست که چرا و چگونه ایلان ماسک عاشق دوج کوین شد اما بی شک یکی از دلایل اصلی رشد عجیب این رمزارز حمایت های گسترده ماسک از آن بوده است. ایلان ماسک دوج کوین را ارز مردم خوانده و حتی در آخرین برنامه تلویزیونی خود نیز از آن تمجید کرده است. با این حال همه چیز برای دارندگان دوج کوین رویایی نبوده است. این ارز پرنوسان ترین دامنه را در بین ۱۰ رمزارز برتر داشته و تاکنون نوسانات روزانه ۲۰ تا چند درصدی زیادی در قیمت آن دیده است. مساله ای که تاکنون شمار زیادی از معامله گران این ارز را شکست داده و تمام دارایی آن ها را نابود کرده است. /ایسنا

دلار به پایین‌ترین سطح در بیش از دو ماه اخیر سقوط کرد

ارزش دلار در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر منفی گزارش اشتغال ناامیدکننده آمریکا قرار گرفت و به پایین‌ترین سطح در ۲ ماه اخیر رسید. در گزارش اشتغال ماه آوریل آمریکا که روز جمعه منتشر شد اعلام شد اقتصاد آمریکا در آن ماه تنها ۲۲۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده است در حالی که اکثر کارشناسان انتظار داشتند بیش از ۱ میلیون شغل جدید ایجاد شده باشد. انتشار این گزارش باعث شد سود اوراق قرضه آمریکا پایین آمده و متعاقب آن ارزش دلار در مقابل ارزهای مهم جهان افت کند. شاخص دلار به دنبال اعلام این گزارش در معاملات روز جمعه بیش از ۰.۴۰ درصد افت کرد و تا ۹۰.۳۳۸ واحد پایین آمد که پایین‌ترین سطح از ۲۶ فوریه تا کنون است. دلار با تداوم این افت در معاملات امروز، دوشنبه، تا ساعت ۸:۲۶ به وقت تهران، تا ۹۰.۲۶۷ واحد پایین آمد که این پایین‌ترین رقم این شاخص در بیش از ۲ ماه اخیر است.

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت

امروز صد و بیست و سومین مرحله یارانه نقدی واریز می‌شود. یارانه نقدی اردیبهشت ماه طبق روال ماه‌های قبل ساعت ۲۴ امشب (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه در بیش از یک سال گذشته در روز بیستم هر ماه واریز شده و ۷۸ میلیون نفر جزء مشمولان این یارانه هستند. مبلغ آن نیز از نخستین واریزی تا این ماه تغییری نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین یازدهمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی به مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه این ماه ۲۱ میلیون خانوار کسر می‌شود.
 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
آقای همتی دلار بیار پایینتر ما بخریم هرچند الان در بازار فروشنده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
هر وقت همتی در مورد دلار صحبت میکنه
ارزش دلار میره بالاتر
جناب همتی سلام
1- پایین رفتن نرخ دلار باید تدریجی باشد تا صادرکنندگان قیمت های خود ترا انطباق ئهند در غیر این صورت ضرر ها هنگفت و صادرات تعطیل می شود .
2- مهمترین موضوع در رابطه با قیمت دلار و یا ارز ها ثبات آن است و نه قیمت آن.
3- یکی از راه کار ها برای این موضوع دولت میتواند به صورت مثلا هر 3 ماه یک بار قیمت ارز ها را اعلام و به همان قیمت از صادرکنندگان بخرد . البته این پیشنهاد خام است که می تواند در جلسات کارشناسی بررسی شود .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
عزیز برادر زمانیکه دلار روزانه بصورت تصاعدی بالا می رفت آیا صدای خرد شدن استخوانهای ما را می شندید
یا ذوق افزایش درامد ناشی از صادرات توجه شماها را پرت کرده بود ایا دلتان در ان اوضاع بحال اکثریت جامعه می سوخت.ولی صد حیف که نفوذ و صدای شما بلندتر از بقیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
کدام صادرات اما موافق کاهش تدریجی هستم مثلا ماهی 500تومن
تقبل همتی با نوبخت، جالبه دولتمردان با خودشان نیز رو راست نیستند وای به حال ملت
بنده 6 سال میشه با حوزه رمزارز اشنا هستم، دوج کوین فقط بدلیل حرفهای بی پایه و اساس elon musk به این رقم رسید، و هیچ پشتوانه تکنولوژیک نداره. ضمنا بر خلاف بیتکوین که 21 میلیون واحد ازش بیشتر تولید نمیشه، دوج کوین بی نهایت تولید میشه و در طی زمان مشول تورم میشه، مثل ریال خودمون که داره بی نهایت ازش چاپ میشه! دوستان، روی حرف یک پولدار که فقط از سر شوخی اسم دوج کوین رو میاره سرمایه گذاری نکنید. همانطور که طی 24 ساعت گذشته 40 درصد از ارزش دوج کوین ریخت. فقط روی ارزی سرمایه بذارید که حداکثر عرضه داشته باشه مثل بیتکوین و سایر.... البته همینها هم نوسانات زیادی دارن، بیش از 10 درصد از سرمایه تون رو وارد نکنید و اگه تحمل نوسان زیاد رو ندارین بی خیال این عرصه بشین.
الان متوجه نشدیم برویم پالایش بخریم و یا دوم کوین به نظرم به یک بیگانه اعتماد کنیم بهتره
باز دولت ورود کرد و رییس بانک مرکزی حرف زد..
نتیجه تا هفته آینده.. بورس قرمزتر از همیشه
دلار گران خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
دقیقا همینه
دولت اصلا دوست نداره ارزش دلار بیاد پایین
در ایران از ترس "بی اعتباری ریال" (در واقع بی اعتباری بانک مرکزی) چقدر دلار و یورو و یوآن و درهم و افغانی و ... خانگی وجود دارد؟
یک میلیارد دلار خانگی با تورم سالانه حتی 0.5 درصد امریکا، یعنی شما با بی اعتبار کردن ریال، باعث شدید مردم ایران سالانه 5 میلیون دلار به ازای هر یک میلیارد دلار خانگی به دولت امریکا دستی دستی هدیه دهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
داداش ماشین حسابت خرابه
اقای همتی فرمودن پایین امدن ارز ربطی به ارز پاشی ندارد!!!!!
بازار دلش درد میگیرد یک دفعه دلار میرود بالا
بازار سرش درد میگیرد دلار می اید پایین!!!!
اقای همتی دوره این ادعاها گذشته.
با ۱۰ میلیون دلار و انواع کانالهای تلگرامی که دارید انواع بازی های صعودی و نزولی را در بازار اجرا میکنید و قیمتها را پایین و بالا میکنید
بس است ادعاهای خاص
هفته پیش برای بار ۱۰۰۰ فرمودید ۷ میلیارد دلار کره جنوبی ازاد
انگلستان ۴۰۰ میلیون پوند ازاد کرد
این خبرها جودهی و به نوعی ارز پاشی الکی و روانی محسوب نمیشود که بازار را به اشتباه بیاندازید؟؟؟؟

مشکل سیستم بانکی بعدا اف ای تی اف و پالرمو خواهد بود وتحریمها رفع هم شود تا به ان تعهدات نپیوندند همچنان تبادلات بانکی قفل خواهد بود
وقتی قیمت دلار میاد پایین یا به عبارتی ارزش ریال میره بالاتر این یعنی مافیای داخل همه کار میکنه تا قیمت ها برگرده سر همونجای قبلی یعنی 27 تومن تا 30 تومن. البته اقتصاد ایران بر پایه هیچ علمی نیست و نباید گفت تورم باعث میشه که قیمت ها فلان چیز و به امان چیز. همه چیز بر پایه هوا و ببینیم چی میشه بنا نهاده شده در این مملکت.
آقای همتی
همانطور که ارز را تا 30تومن بردی بالا و مردم بیچاره شدن. حالا با همون سرعت بیار زیر 20 تومن یه باره دیگه تولید کننده و صادر کننده با هم بیجاره کن !...
دلار قراره بشه 1000 تومان، باور ندارین؟ از آقای همتی بپرسید
تا می تونید دلار بخرید تا پایان سال دلار بالای 28 هزار تومان!!! به شاخص های اقتصادی توجه کنید. به وضعیت اسفناک پایه پولی در ایران و ابر تورمی که باهاش مواجه هست دقت کنید !!! با یک مشت حرف هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. حل مشکلات اقتصادی ایران هم چیزی نیست که یک شبه حل شود! سال ها تلاش و مدیران کارامد نیاز دارد که الحمداالله ایران به طور کامل بی بهره از این ویژگی هاست!!! سفت دلار هایتان را بچسبید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
آقای دلسوز و کارشناس اقتصاد اگر خیلی دلت به حال کشور می سوخت و کارشناس بودی توصیه می کردی مردم در جایی سرمایه گذاری کنند که به نفع کشور باشد و می فهمیدی که اگر کشور در بهترین حالت هم باشد با این توصیه شما در بدترین حالت قرار خواهد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
مردم در بورس جایی که به نفع کشور بود سرمایه گذاری کردن دیدن چه واکنشی نشان دادند! سرمایه ان ها را نابود و زندگیشان را با خاک یکسان شد! خودمان را گول نزنیم!!! من 100 درصد با کارشنا س اقتصادی موافقم به دلار هایتان بچسبید که ارزش واقعی دلار 100 هزار تومان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
با این تفکرات غلطی که وجود دارد اگر کشور در حال پیشرفت بود باید تعجب می کردیم برای موفقیت باید جور دیگر دید
دلار باید بیاد زیر 7تومن برجام امضاء بشه 2500 قیمتش هست لطفا اجازه دهید عرضه وتقاضا خودش درست کنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
:)))))
ناشناس
| France |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
حتما خونه و پراید جنابعالی هم همین قیمت بمونه تا شما خوشت بشه
چرا الان باید دلار بالا بره... بله دلار باید برگرده به قیمت قبل تحریم... چرا نباید برگرده... اون دلال هایی که خون ملت رو تو شیشه کردن متضرر میشن... مگه مهمه؟
انگارباپائین آمدن نرخ دلاربه بیست هزارتومان بانک مرکزی شاهکارکرده وشاخ فیل راشکسته اگرایشان حافظه خوبی دارندیادشان نرفته قیمت دلاردرشروه کاردولت تدبیر وامید حدودسه هزارتومان بوداکنون هفت برابرشده بعنی ارزش پول
ملی ماکه رسالت بانک مرکزی حهظ ارزش آنست یک هفتم آنرمان ویاهفتصددرصدسقوط کرده اکثرمدیران ماتصورمیکنند
که یاما حالیمان نیست یاآلزایمرداریم نه بخداباورکنیداشتباه میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
خب نقدینگی هم ۷ برابر شده عزیز دل بردار .این یعنی روز بروز داریم فقیرتر میشیم مثل غورباغه داریم آب پز میشیم .باید قبول کنیم که اومدیم جزو کشورهای عقب افتاده
بهترین و واقعی ترین نرخ دلار در حال حاضر 100 هزار تومنه ...
این نرخیه که میشه روش حساب کرد که ریال در تابلوهای بانکهای جهان و تمام فرودگاههای بین المللی قرار میگیره ...
نرخ دلار در سبزه میدون و بانک مرکزی و یا جمشید بسم اله در نمیاد ..
تا کی میخواین توی حجره بازار و یا پشت میز اداره بشینین و منتظر شین تا قیمت ارز ساعت 11 صبح در بیاد ؟!!!
قیمت ارز مگه اینجوری حساب میشه !!
تا بانکهای بین المللی و موسسات مالی جهانی نیان و نرخ ریال به ارزهای خارجی رو معادل سازی نکنن ،پاین حرفهای دیگه بیشتر شبیه جوک هستش ..

لطبا یه نفر محاسبه کنه و ببینه با این مقدار نقدینگی ریالی که توی دست مردم و موسسات مالی و بانکها هست و همچنین این قیمتهای ملک اداری و مسکونی و تجاری در ایران ، اگه دلار همین 25000 تومن هم بمونه !! ، چند تا آمریکا رو میشه خرید !!؟؟؟!!!!
اصلا میتونین بفهمین که اونوقت ایرانیها از مردم همه دنیا پولدارترند ..
الان یه آپارتمان 100 متری تو شمال شهر تهران با حساب متری 100 میلیون تومن ، میشه 10 میلیارد تومن ...
حالا به دلار 25 هزار تومنی هم اگه حساب کنیین میشه 400 هزار دلار !!!
آیا یه خارجی میاد همچین پولی بابت این آپارتمان تو تهران روی 100 تا گسل بده ؟
اونم شهری که نه امکانات مناسب شهری داره و نه جایی برای تفریح ...
ولی از این سمت ، اونایی که صدها و یا هزاران ملک اینجوری دارند و یا حتی همونی که یکیشو هم داره ، میفروشه و دلار 25000 تومنی میکنه و خارج میکنه و توی یه کشور دیگه مثل آدمها میره زندگیشو میکنه ...
نکنه توقع دارین که مثلا دلار بشه 10 هزار تومن و شاید هم اون آپارتمان بشه 6 میلیارد ( بجای 10 میلیارد تومن که الان هست ) و اون آپارتمان قیمتش بشه 600 هزار دلار ؟!!!!
لطفا واقعی بین باشین
دنیا دیگه جای خیال پردازی نیست ...

ممنونم تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
این نشون می ده که هم قیمت زمیین و آپارتمان در کشور پالا است و هم قیمت دلار بالا است ولی قیمت زمین و آپارتمان نسبت به دلار خیلی بالاتر است
پایین آمدن بیش از حد دلار برابر است با تورم شدید
خیلی سادست میزان ریالی که الان در جامعه وجود داره بسیار زیاده و اگه دلار با قیمت مناسب وجود نداشته باشه نمیشه این همه ریال رو جمع کرد بنابراین تقاضا زیاد و قیمت اجناس بالا میره
چه مضحک اینهمه مذاکره واسه اینکه ئلار از 25 هزار بیاد زیر 20 هزار.
خیلی مسخره است
با این گرایی که دولت میده باید منتظر افزایش دوباره دلار باشیم
کاهش قیمت دلار دستوری است وجنبه سیاسی انتخاباتی دارد.
کسانی که در رمزارزها سرمایه گذاری می کنند باید دقت کنند که رمزارزها فقط برای تبادل پول بدرد می خورند و سرمایه گذاری در آنها شبیه شبکه های هرمی است که عاقبت ندارد و سود آن فقط متعلق به کسانی خواهد بود که سرمایه گذاری کرده و خارج شده اند برای اثبات این موضوع این فرض را در نظر بگیرید که اگر روزی به دلیل تغییر تکنولوژی و یا سرمایه گذاری های بهتر همه فروشنده رمزارز مثلا بیتکوین شدند چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا پول ها در کچا انباشته و سرمایه گذاری شده است که قابلیت برگشت داشته باشد؟ آیا در لابلای بیت های کامپیوتری ذخیره شده است؟ رمزارزها را یک عده ایجاد کردند و سود فراوانی برده و یا خارج و یا خارج خواهند شد و به ریش کسانی که در آینده آنها را خریداری می کنند می خندند در واقع پول ها در جیب کسانی است که بازگشتی برای آن نیست و من از هر ایرانی به خاطر خودش و به خاطر جامعه اش دلسوزانه درخواست می کنم که در جای مطمئنی سرمایه گذاری کنند که هم خودشان سود ببرند و هم به نفع جامعه باشد و به این سخن حضرت محمد (ص) توجه کنند که ایشان از حرص امت خود بیمناک بودند نه از بی ایمانی آنها چون حرص هم آخرت و هم دنیا را نابود می کند
برگشتن دلار به قبل از تحریم که توقع بیجایی است ولی این قیمت فعلی هم منطقی نیست ما 40 سال در تحریم و 8 سال در جنگ بودیم و تا یک عده بیایند و مدیریت یاد بگیرند زدند و خرابکاری کردند و لذا یک تورم و بی ارزش شدن در پول ملی داریم و عدد آن و دانستن متوسط آن مهم است تا بتوانیم بفهمیم قیمت دلار چند است؟ دلار 4200 نیست چون کشور در حالت تورمی است اما 20 هزار تومان هم نیست ولی بنظر من زیر 10 هزار تومان است حالا می خواهد یک عده آنرا قبول کنند و یا یک عده به خاطر منافعی که در آن دارند از قبیل دپو کردن دلارهایشان آنرا قبول نکنند.
در زمان جنگ و تحریم کاهش قیمت دلار یعنی خروج سرمایه از کشور توسط ثروتمندان
در خصوص دلار یک عده اعتقاد دارند که دلار باید تک نرخی و شناور و در بازار تعیین شود و دولت دخالتی در آن نداشته باشد و یک عده ای هم دو نرخی را یعنی دولتی و اصطلاحا دستوری و قیمت بازار آزاد را پیشنهاد می کنند ولی یک روش سوم و حد وسطی وجود دارد که در واقع شبیه رگولاتور در یکسو کننده های برق عمل می کند یعنی اینکه دلار توسط بازار و بر اساس عرضه و تقاضا و شناور مشخص می شود ولی دولت هر 2 ماه و یا 3 ماه یک نرخ ثابت را برای قیمت دلار بر اساس قیمت روز بازار اعلان کند تا از نوسانات دلار که به ضرر تولید است جلوگیری شود و اگر تفاوت آن با سه ماه قبل زیاد باشد یک شیب ملایم روزانه را مطابق با یک فرمول ثابت برای رسیدن به قیمت بازار در نظر بگیرد مثلا اگر قیمت دلار سه ماه قبل 15000 تومان و الان 16000 تومان باشد تصویب کند قیمت فعلی از 15000 تا رسیدن به 16000 تومان با افزایش روزانه 50 تومان در هر روز که بعد از 20 روز به قیمت بازار می رسد و یا اگر عکس آن بود تصویب کند قیمت 16000 تومان به 15000 تومان با شیب 50 تومان کاهش در هر روز تا به قیمت بازار برسد و در این روش یک ثبات نسبی در دلار برای تولید کننده بوجود خواهد آمد
با این قیمت دلار یه راهی هم برای خونه دار شدن مردم که بدبخت شدن بدید بد نیست
اگر دلار پایین بیاید خریدهای سنگین اتفاق می افتد الان هرکس مقداری پول دارد هوس خرید ملک در ترکیه و جاهای دیگر را دارد . منابع ارزی توان پاسخگویی به چنین تقاضاهایی را ندارد . از طرف دیگر حجم نقدینگی با یک الگویی شبیه به تصاعد هندسی در حال رشد است .در بهترین حالت می توان امیدوار بود با کاهش انتظارات محدود تورمی ، یک مدت کوتاهی نرخ ارز نوسان های تندی نداشته باشد البته با فرض رفع تحریم ها و فروش نفت .
آقای همتی شما در باره وضعیت اقتصاد ایران برای آیندگان نوار پر نکرده اید ؟؟؟ چرا بانکها به مراکز خیریه تبدیل شده اند که ناچار باشند به بازارهای موازی ورود کنند تا بتوانند ناترازی خود را پوشش دهند ؟؟؟ ضمانت وام ازدواج با یارانه پنجاه هزار تومانی یعنی صد وشصت وشش سال یارانه که فقط اصل پول را پوشش میدهد !!! این تمسخر واژگان است یا به سخره گرفتن بانک وبانکداری؟؟؟
دلار تا 15 تومن پایین تر خواهد آمد
اون چیزی که مهمه نرخ دلار نیست، بلکه ارزش ریاله، ارزش ریل در مقابل چی؟ هرچیزی حتی یک بطری آب. بانک مرکزی اگه واقعا می تونه و می خواد کاری کنه ارزش ریالو بالاببره، در مقابل بطری آب، یا نوشابه! بی خیال دلار.
خوشم میاید چه نظرهای اقتصادیی میدن اینا که رفتن دلار خریدن دپو کردن تو خونه هاشون . صدا و سیما تو بالا رفتن هرشب و هر دقیقه خبر داشت حالا که ملت صف وایمیستن جلو صرافی واسه فروش دوربین صدا و سیما خبری نیست ازش
آیا فریاد رسی هست؟
خدایا کی از دست این ها راحت میشیم
به هرکی میپرستید در مورد دلار اصلا حرف نزنید خودش میاد پایین
هر وقت همتی یا مسئولین حرف زدند دلار میره بالا
هر انچه میگویند باید برعکس ان عمل کرد و راز رستگاری این است و این را تجربه ثابت کرده..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل