بازدید 1265

شائبه تقلب و فروش سؤالات آزمون دوم دستیاری، منتفي است

کد خبر: ۱۰۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲ 19 June 2010

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي كه نماينده منتخب كميسيون براي پيگيري اعتراضات آزمون دوم دستياري است، گفت: آزمون از مشكلات فني جدي رنج مي‌برد اما شائبه تقلب و فروش سوالات به صورت صد در صد منتفي شده است.

شاهرخ رامين در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ادامه بررسي صحت و سقم آزمون دوم دستياري تصريح كرد: آخرين روز كاري هفته گذشته، تمام دست‌اندركاران، مجريان و طراحان، سوالات آزمون دوم را در جلسه‌اي جمع كرده و با بررسي مدارك و ادله در نهايت شائبه فروش و لو رفتن سوالات و تقلب كاملا منتفي شد، لذا شبهاتي كه در اين خصوص وجود داشت، برطرف شده است.

نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس ادامه داد: منتهي آزمون به دلايل مختلف از لحاظ آناليز فني مشكلات بسياري دارد، چراكه تيم مجري آزمون يك شبه تغيير كرد و فرصت كوتاهي ميان آزمون‌هاي اول و دوم وجود داشت، ضمن اين‌كه مجريان آزمون دوم به دليل ابطال آزمون نخست، استرس شديدي داشتند.

رامين اظهار داشت: آزمون به لحاظ فني داراي مشكل بوده و ميزان سختي سوالات قدرت بالايي نداشته است، به نحوي كه خيلي از سوالات وجود دارد كه تعداد زيادي از شركت كنندگان اعم از باسواد و كم ‌سواد به آن‌ها پاسخ دادند، به تعبير بهتر سوالات از لحاظ فني قادر نبودند افراد خيلي با سواد را از افراد كم‌سواد تفكيك كنند لذا نمره‌هاي اين افراد خيلي نزديك به هم شده است.

عضو كميسيون بهداشت و درمان در خاتمه خاطرنشان كرد: تقلب در آزمون نخست و وجود اشكالات فني در آزمون دوم دستياري نشان مي‌دهد كه بايد يك بازنگري اساسي در توانايي‌هاي وزارت بهداشت براي اجراي اين آزمون به عمل آيد تا در آزمون‌هاي آينده ديگر شاهد اين اتفاقات نباشيم.


 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار