بازدید 6748

شیوع شدید بیماری کووید-۱۹ در هند

وزارت بهداشت هند اعلام کرد کل مبتلایان به کرونا در این کشور از ۲۱ میلیون فراتر رفته است.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 08 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، در مدت بیست و چهار ساعت گذشته بیش از چهارصد هزار مورد جدید از بیمارانی که در هند به کرونا مبتلا شده اند، به ثبت رسید. شیوع بیماری کووید ۱۹ همچنان با شدت در هند ادامه دارد و این کشور رکورد‌های جدیدی در زمینه موارد جدید ابتلا به این بیماری در سراسر جهان ثبت می‌کند.

فقط در بیست و چهار ساعت گذشته بیش از چهارصد و چهارده هزار مورد جدید از ابتلا به کووید ۱۹ در هند ثبت شد. کمبود کپسول‌های اکسیژن همچنان یکی از معضلات جدی برای رسیدگی به بیمارانی است که در هند به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.

تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر جان باخته اند، و تعداد مبتلایان نیز از مرز ۲۱ میلیون نفر فراتر رفته است. وزارت بهداشت هند با اشاره به این که کل مبتلایان به کرونا در این کشور از ۲۱ میلیون فراتر رفته، اعلام کرده است که موج دوم همه گیری در هند به بدترین حالت در جهان تبدیل شده است. به گفته کارشناسان بهداشتی این ویروس حالا از شهر‌ها به روستا‌ها که از تجهیزات پزشکی کافی محرومند، گسترش پیدا کرده است. کمبود اکسیژن در بسیاری از مناطق این کشور گزارش شده است.

همزمان دادگاه عالی هند به دولت مرکزی هشدار داده است که باید روزانه هفتصد تن اکسیژن برای بخش درمان در دهلی، پایتخت این کشور فراهم کند. این شهر به شدت درگیر همه گیری کووید است. قضات تهدید کرده‌اند در صورت عملی نشدن درخواستشان، علیه دولت وارد عمل می‌شوند. در همین حال بنا به توصیه متخصصان بهداشت عمومی در بریتانیا، نسخه جهش یافته ویروس کرونا که از هند منشا گرفته "سویه‌ای نگران کننده" است به این دلیل که ظاهرا از سرعت انتقال بالایی برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی