بازدید 5741
۲

کاهش میانگین سنی فوتی‌های کرونا

رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: اگر واکسیناسیون به همین شکل جلو رود، روند مراجعه‌ها کاهش پیدا می‌کند و تابستان آرامی در پیش رو خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 07 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، رضا جلیلی خشنود، رئیس بیمارستان شهدای تجریش، با اشاره به وضعیت ورودی بیماران مبتلا به کرونا به این بیمارستان، بیان کرد: در حال حاضر پنج بخش عادی و چهار بخش آی‌سی‌یو را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و همچنان تعداد بیماران و مراجعان کرونایی با شیب ملایمی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: در این موج نسبت به موج‌های قبلی هم سن درگیری پایین آمده و هم میانگین سنی افرادی که فوت می‌کنند، کم‌تر شده که این نشان دهنده‌ی آن است که جهش‌های جدیدی که اتفاق می‌افتد برای سن‌های پایین‌تر و نسل جوان و افراد بدون بیماری زمینه‌ای هم خطرات زیادی دارد.

خشنود در رابطه با علائم ویروس های جهش یافته، افزود: علائم این ویروس‌ها شدیدتر است، ولی این طور نیست که علائمی از خود نشان دهند که در ویروس قبلی نبوده است، در واقع همان علائم است اما اغلب در سنین پایین‌تر و با شدت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی در مورد وضعیت کرونا در تابستان، ادامه داد: اگر واکسیناسیون طبق همین وضعیتی که الان انجام می‌شود، پیش رود و در کنارش تا چند هفته‌ی آینده واکسن‌های تولید داخل هم وارد بازار شود و واکسن‌های وارداتی هم رو به افزایش رود یک تابستان آرام خواهیم داشت.

خشنود گفت: در این صورت روند مراجعه و بستری‌ها با شیب کاهشی رو به رو می شود و مردم با امیدواری و آزادی بیشتر می‌توانند به فعالیت‌های اقتصادی، مالی و رفت و آمدهای خانوادگی خود بپردازند.

وی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون نیروهای کادر درمان بر روحیه‌ی این افراد، ادامه داد: به طور کلی هر قشری در هر شغلی که زحمت می‌کشد، اگر ببیند، دیده می‌شود و تلاش می‌شود تا حداکثر خدمت رسانی به او انجام شود، قطعا با روحیه بهتری به کارش ادامه می‌دهد.

خشنود افزود: بخش اعظم کادر درمان بیمارستان ما واکسینه شده است و تعداد محدودی مانده که ظرف یک الی دو روز آینده لکه گیری‌های آنها هم انجام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اگر واکسنی باشد
خدا رو شکر امیدوارم زیر صفر بیاید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی