بازدید 5319

تست مثبت ۱۱ کارگر هندی واحد صنعتی یزد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: جواب آزمایش تست تعدادی از کارگران هندی واحد صنعتی یزد نوع جهش یافته هندی کالیفرنیایی جدید است.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 07 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از یزد، پس از ورود کرونای هندی به کشور، ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل جلسه داد و تصمیم‌های خوبی برای مهار این ویروس خطرناک در استان گرفته شد که بخشی از تصمیمات در خصوص واحد‌های صنعتی و بخشی به حوزه سلامت مربوط بود.

پس از مشاهده اولین مورد بیماری در یکی از واحد‌های صنعتی اشکذر، تیم‌های مراقبت علوم پزشکی در این واحد حضور یافتند و از کارگران ایرانی و هندی تست گرفتند و نتایج تست اولیه و استانی تعدادی از آن‌ها مثبت شد و تست‌ها برای تایید تشخیص نوع ویروس به آزمایشگاه تهران ارسال شدند.

محمدرضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: یازده نمونه به تهران ارسال شده بود تا نوع ویروس جهش یافته تعیین شود که بخشی از آن‌ها نوع جهش یافته هندی کالیفرنیایی جدید شناسایی شده بودند.

وی گفت: طبیعتا افراد دیگر هم که کرونا مثبت شدند تحت عنوان کرونا هندی تلقی می‌شوند تا بتوانیم هر چه سریعتر ویروس را کنترل کنیم‌.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: از قبل از ارسال نمونه‌ها به تهران اقدامات رصد، پیگیری، کنترل، شناسایی و قرنطینه اتباع هندی همچنین افراد ایرانی که در تماس با آن‌ها بودند انجام شد.

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر همه چیز در حال کنترل است افزود: همه افراد مبتلا وضعیت مناسب و سرپایی دارند، و خوشبختانه در امر کنترل مشکلی نیست.

وی در خصوص تعداد نفرات تصریح کرد: دقیقا مشخص نشده است که هر یازده نفر کرونا هندی باشد اما طبق اعلام مسئولان و جواب آزمایشات گفته شده است که تعدادی از این‌ها مبتلا به ویروس جهش یافته هندی کالیفرنیایی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: همه اتباع هندی به طور کامل، چه افرادی که کرونا مثبت بودند و چه افرادی که کرونا منفی بودند در قرنطینه کامل هستند، ایرانی‌ها هم در منزل تحت قرنطینه و کنترل هستند و از ورود سایر کارگران ایرانی به کارخانه جلوگیری به عمل آمده تا دو هفته بگذرد و پس از انجام آزمایش تست منفی ورود آزاد می‌شود.

به گزارش تسنیم این ویروس جهش یافته هندی در مقایسه با ویروس‌های جهش یافته قبلی از قدرت سرایت، مرگ و میر بالاتری برخوردار است، هر چند کادر درمان با همه تجهیزات و امکانات موجود در حال خدمت‌رسانی و درمان بیماران هستند اما امیدواریم با واکسیناسیون همگانی کرونا از مرگ و میر‌های ناشی از این بیماری جلوگیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی