بازدید 7111
فینال بازی‌های صفر - صفر !

منچستر و ویارئال در فینال لیگ اروپا؛ آرسنال رکورد انگلیسی را خراب کرد

دیدار فینال لیگ اروپا بین منچستریونایتد و ویارئال برگزار می شود؛ دو تیم تاکنون 4 بار در رقابت های اروپایی به مصاف یکدیگر رفته اند که هر 4 بازی با تساوی 0-0 خاتمه یافته است!
کد خبر: ۱۰۵۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 07 May 2021

 دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ اروپا، تا بامداد امروز جمعه ادامه داشت و در نهایت دومین فینال انگلیسی این فصل اروپا محقق نشد.

به گزارش تابناک ورزشی، رُم در ورزشگاه المپیکو با نتیجه 3 بر 2 مقابل منچستریونایتد پیروز شد، اما این شیاطین سرخ بودند که با برتری 8 بر 5 در مجموع دو بازی رفت و برگشت به فینال مسابقات صعود کردند. ادین ژکو، برایان کریستانته و نیکولا زالِوسکی در دقایق 57، 60 و 83 برای رُم گلزنی کردند و ادینسون کاوانی در دقایق 39 و 69، گل‌های شاگردان سولسشایر را به ثمر رساند.

در این بازی دخیا دروازه بان اسپانیایی منچستر ، چندین موقعیت استثنایی را با واکنش های شگفت آور دفع کرد تا رم نتواند با کامبک به فینال برسد.

تقابل تیم‌های آرسنال و ویارئال در ورزشگاه امارات لندن هم گلی در بر نداشت تا ویارئال به لطف برتری 2 بر یک در بازی رفت، دیگر فینالیست لیگ اروپا لقب بگیرد. این نخستین فینال اروپایی باشگاه ویارئال اسپانیا بود. البته اونای امری سرمربی زیردریایی زرد، برای پنجمین بار به فینال لیگ اروپا رسیده است که یک رکورد محسوب می‌شود. او سه بار با سویا فاتح جام شد و یک بار با آرسنال در فینال بازنده بود.

دیدار فینال لیگ اروپا بین منچستریونایتد و ویارئال برگزار می شود؛ دو تیم تاکنون 4 بار در رقابت های اروپایی به مصاف یکدیگر رفته اند که هر 4 بازی با تساوی 0-0 خاتمه یافته است.

دو تساوی 0-0 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2005/06
دو تساوی 0-0 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2008/09

 

با توجه به صعود چلسی و منچسترسیتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا، راهیابی منچستریونایتد و آرسنال به فینال لیگ اروپا می‌توانست فینال تمام انگلیسی دیگری رقم بزند که شاگردان اونای امری مانع این اتفاق شدند. امری که پیش از این هدایت توپچی‌ها را بر عهده داشت و در آذر 98 از سمت خود برکنار شد، با غلبه بر آرسنال از توپچی‌ها انتقام گرفت.

به این ترتیب تیم‌های منچستریونایتد و ویارئال روز 5 خرداد، در ورزشگاه انرگای شهر گدانسک لهستان مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی