بازدید 21730
پیمانه اقتصادی

رئیس کل بانک مرکزی: کاهش نرخ ارز امری منطقی است/ معاون فنی گمرک: ۳ میلیون تن کالای اساسی دپو شده است/ پیش‌بینی بازار مسکن در ۱۴۰۰/ ایرانیان خارج نشین چگونه کد بورسی بگیرند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند شاخص بورس در آخرین روز هفته، ربیعی: مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام‌داران خرد جلوگیری می‌کند، روز سیاه بورس‌های جهانی، دوج کوین رکورد زد، تورم کره‌جنوبی به بالاترین سطح ۴ ساله رسید، تورم آلمان به محدوده حساس رسید و ابلاغ نرخ جدید گندم را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 05 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند شاخص بورس در آخرین روز هفته، ربیعی: مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام‌داران خرد جلوگیری می‌کند، روز سیاه بورس‌های جهانی، دوج کوین رکورد زد، تورم کره‌جنوبی به بالاترین سطح ۴ ساله رسید، تورم آلمان به محدوده حساس رسید و ابلاغ نرخ جدید گندم را در بر دارد.

روند شاخص بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز سه شنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحدی معادل ۱.۱۵ درصد به یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۲ واحد رسیده بود، امروز و در دقایق ابتدایی شروع فعالیت بازار، نماگر کل بورس با رشد 834 واحدی همراه شده است. /بیشتر بخوانید

ایرانیان خارج نشین چگونه کد بورسی بگیرند؟

مدیر مرکز تماس ۱۵۶۹ درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه نحوه اخذ کد بورسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور را توضیح داد. مژگان صفری مقدم از در دسترس بودن سایت سجام برای ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: سامانه سجام به نشانی WWW.SEJAM.IR به تازگی در کشورهای دیگر نیز قابل دسترسی است و ایرانیان مقیم خارج از کشور میتوانند در سجام ثبت نام کنند. البته پیش شرط سجامی شدن، کارت ملی هوشمند است، زیرا این فرایند باید به صورت الکترونیکی انجام شود. وی در گفت و گو با ایسنا، افزود: بعد از اینکه فرایند احراز هویت الکترونیک سجام با کارت ملی هوشمند انجام شد، کد بورسی برای افراد پیامک می‌شود. برای معامله هم که باید از طریق کارگزاری اقدام کنند. برخی کارگزاری ها در کشورهای دیگر شعبه دارند. البته این قسمت در حیطه کار شرکت سپرده گذاری مرکزی نیست. مدیر مرکز تماس ۱۵۶۹ درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه ادامه داد: هزینه ثبت نام در سجام ۱۰ هزار تومان است. اگر فرد حساب ایرانی دارد می‌تواند تراکنش را انجام دهد. اگر هم بخواهد می تواند در لینک های رایگان سجام ثبت نام کند.

ربیعی: مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام‌داران خرد جلوگیری می‌کند

سخنگوی دولت از مصوبه سران قوا راجع به بورس خبر داد و گفت: مصوبات نشست ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از نوسان و زیان سهام‌داران خرد جلوگیری می‌کند.

علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری راجع به جلسه بورس روز گذشته ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دلیل مطرح شدن این موضوع در جلسه سران قوا و مصوبات آن، اظهار کرد: مساله بورس در یکسال اخیر از موضوعات مورد توجه دولت قرار داشته و بازار سرمایه به عنوان یک مسیر درست برای سرمایه گذاری مردم، حتی در سطح سرمایه های خرد و کمک به تولید در کشور و جلوگیری از تورم بوده است. این بازار در دراز مدت رشد ۱۵۰ درصدی را نشان می دهد و به تعبیر یکی از سران قوا در جلسه، هیچ بازاری چنین رشدی را تجربه نکرده است. البته عده‌ای از هموطنان به قصد انتفاع در کوتاه مدت وارد این بازار شده و به علت نوسان دچار زیان شدند.

ربیعی یکی از نگرانی ستاد اقتصادی دولت را همواره این دسته از هموطنان به خصوص آنانی دانست که نمادهای دولتی را خریداری کرده‌اند و درباره مصوبات هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت، گفت: ۱۰ تصمیم مهم در ستاد اقتصادی دولت اتخاذ شد که تصمیم گیری در مورد بخشی از آنها از اختیار دولت خارج بوده و نیازمند اصلاح قوانین است. بنابراین به دو علت طولانی بودن فرایند قانونگذاری و نیز زمان دار بودن برخی از قوانین، مصوبات و تصمیمات ستاد اقتصادی دولت در خصوص بازار سرمایه در جلسه ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز مطرح شد که با نگاه حامیانه رییس قوه قضاییه و رییس مجلس شورای اسلامی با اصلاحات جزیی به تصویب رسید.

روز سیاه بورس های جهانی

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان ریزش کردند.

در وال استریت همه شاخص ها ریزشی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۲۶.۰۳ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۰۵ درصد ریزش تا سطح ۴۱۴۸.۵۶ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۲.۳۸ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۵۶۴.۰۶ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۷ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۹۲۳.۱۷ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۲.۴۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۴ هزار و ۸۵۶.۴۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۸۹ درصدی در سطح ۶۲۵۱.۷۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۱ درصد پایین رفت و به ۸۸۳۰.۴۰ واحد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی: کاهش نرخ ارز امری منطقی است

همتی رئیس کل بانک مرکزی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: این روزها در برخی از اظهارات تلاش می شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند. درحالی که احتمال رفع تحریمها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است. وی درمورد سیاست بانک مرکزی درخصوص مدیریت بازار ارز تاکید کرد: قبلاً هم گفته‌ام بانک مرکزی بدور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب باعوامل مؤثر برعرضه وتقاضای ارز دربازار ثانویه و افزایش قدرت بازارسازی خود، بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد  کرد.

دوج کوین رکورد زد!

ارزش دوج کوین برای نخستین بار از نیم دلار عبور کرد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،  نوسانات شدید ارزهای دیجیتالی کماکان ادامه دارد و همین مساله باعث از زیان دیدن بخش قابل توجهی از معامله گران تازه کار شده است. ارز دوج کوین که یکی از پرنوسان ترین ارزهای بازار محسوب می شود با عبور از ۰.۵ دلار و ثبت رکورد تاریخی جدید، به چهارمین ارز دیجیتالی بزرگ جهان تبدیل شد. جامعه معامله گران دوج کوین که به ارتش دوج کوین معروف هستند امیدوارند تا با عبور قیمت این ارز یک دلار، این ارز را وارد فاز جدیدی کنند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۲۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۸۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۴ هزار و ۲۰۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۳۳۶.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۱ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۷۵ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۲۴.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۴۵ درصد افزایش

۴- دوج کوین

قیمت: ۰.۵۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳۹.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰۸.۲۲ درصد افزایش

۵- ریپل

قیمت: ۱.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۷ درصد کاهش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- کاردانو

قیمت: ۱.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۵.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۳ درصد افزایش

۹- یونی سواپ

قیمت: ۴۲.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۵ درصد افزایش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۳۰۷.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۶۵ درصد افزایش

تورم کره‌جنوبی به بالاترین سطح ۴ ساله رسید

داده‌های دولتی جدید نشان می‌دهد که تورم کره‌جنوبی در ماه آوریل به علت افزایش قیمت نفت و محصولات کشاورزی، به بالاترین سطح در ۴ سال اخیر رسیده است. اداره آمار کره‌جنوبی اعلام کرد شاخص اصلی تورم این کشور پس از رشد ۱.۵ درصدی در ماه مارس در ماه آوریل ۲.۳ درصد جهش کرده است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی وال‌استریت ژورنال پیش‌بینی کرده بودند تورم کره جنوبی در ماه آوریل حداکثر ۲.۲ درصد رشد کند. این بالاترین تورم از آگوست ۲۰۱۷ تا کنون است. به این ترتیب تورم کره‌جنوبی از رقم هدف ۲ درصد بانک مرکزی هم بالاتر رفته است. تورم کالاهای اساسی با حذف قیمت‌های پرنوسان سوخت و مواد غذایی در ماه آوریل ۱.۱ درصد افزایش یافت.

تورم آلمان به محدوده حساس رسید

نرخ تورم آلمان در ماه آوریل  به نرخ  هدف گذاری شده دو درصدی رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۲.۰ درصد بوده که ۰.۳ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این نرخ تورم که بالاترین تورم مثبت ثبت شده در ۲۴ ماه اخیر در این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۷.۹ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش خدمات  به ۲.۶ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۱ برابر با ۲.۱۱ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

معاون فنی گمرک: ۳ میلیون تن کالای اساسی دپو شده است

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران با اشاره به وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات به ویژه در بندر امام خمینی، اظهارداشت: طبق بررسی های صورت پذیرفته موجودی ۶ قلم کالای اساسی مشمول ارز ترجیحی ٤٢۰۰ تومانی شامل گندم، ذرت، جو، دانه های روغنی، کنجالۀ سویا و روغن خام در بنادر و گمرکات کشور معادل ۴.۱۵۴.۹۸۰ تن برآورد شده است. وی افزود: موجودی کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی موجود در بندر امام خمینی(ره) به شرح جدول ذیل برابر با ۳.۰۸۹.۵۸۵ تن بوده و به عبارت دیگر بیش از ۷٤ درصد کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی در بندر امام خمینی(ره) دپو شده که متعلق به ٥٠ واردکننده است. /فارس

رئیس کل بانک مرکزی: کاهش نرخ ارز امری منطقی است/ معاون فنی گمرک: ۳ میلیون تن کالای اساسی دپو شده است/ پیش‌بینی بازار مسکن در ۱۴۰۰/ ایرانیان خارج نشین چگونه کد بورسی بگیرند؟

پیش‌بینی بازار مسکن در ۱۴۰۰

روانشادنیا کارشناس بازار مسکن درباره پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: طی سه سال گذشته رشد قدرت خرید متقاضیان به اندازه افزایش قیمت مسکن نبوده است. این یک مانع بزرگ بر سر افزایش نرخها خواهد بود؛ زیرا تجارب گذشته نشان می‌دهد عوامل بخش تقاضا اثر بیشتری بر تعیین قیمتها در بازار مسکن دارند. در عین حال یک ویژگی مانع کاهش قیمتها می‌شود که خاصیت چسبندگی بازار مسکن است. در سایر بازارها وقتی طرف تقاضا روی خوشی به بازار نشان نمی‌دهد با کاهش قیمت سریع مواجه می‌شویم. اما در بازار مسکن به دلیل سوابق تاریخی یا مسائل روانشناسی که معمولا گفته می‌شود ملک هیچ وقت ضرر نمی‌کند، یا می‌گویند مسکن سرمایه‌گذاری امنی است معمولا دچار چسبندگی قیمت می‌شود. بر این اساس انتظار کاهش چشمگیر قیمت در سال جاری را نداریم.

وی گفت: با این حال برآیند نیروهایی که وارد بازار مسکن می شود به نفع متقاضیان است. طبق ادوار گذشته معمولا اتفاقی که در بازار مسکن می‌افتد این است که ابتدا معاملات کاهش می‌یابد، پول کمتری گردش می‌کند و قیمتها تثبیت می‌شود. با توجه به تورم عمومی که در کشور داریم و احتمالا نرخ تورم در سال ۱۴۰۰ کمتراز سال ۱۳۹۹ باشد قیمت ذاتی مسکن با عقب ماندن از تورم، به نوعی قیمت کاهش می‌یابد اما نمی‌توان انتظار کاهش چشمگیر قیمت اسمی را داشت. انتظار داریم مسکن در دامنه کوچکی نوسان کند. البته این تحلیل منوط به این است که ثبات ماههای اخیر بازارهای موازی حفظ شود. در حال عمده فرضیه‌ها بر قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی دلار است. در آن صورت مسکن مقداری گرانتر از قیمت میانگین سالهای گذشته خواهد بود که خود به خود با تثبیت عدد قیمت اسمی، نمودار آن طی یک سال با میانگین بلندمدت منطبق می‌شود. در نتیجه نوسان بزرگ قابل پیش بینی نیست.

املاک کلنگی مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شوند

ساماندهی بازار مسکن و جلوگیری از فرار مالیاتی در ماه‌های اخیر تشدید شده و بر این اساس، همه املاک باید ثبت شوند، طبق قانون، فرسودگی، بهانه‌ای برای عدم پرداخت مالیات نیست و املاک کلنگی نیز مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شوند. /جزئیات بیشتر

ابلاغ نرخ جدید گندم

کاظم خاوازی رئیس شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت جدید گندم را به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرا ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی در جلسه مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ به شماره ۱۸۰/۶۷۸۲۶ مورخ ۱۲ آذر ۹۹ مجلس شورای اسلامی تصویب کرد. مبلغ ۱۰,۰۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به دولت به عنوان جایزه تحویل گندم پرداخت گردد. بنابراین قیمت خرید تضمینی گندم برای زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
هروقت دلار داره میاد پایین رییس بانک مرکزی میاد یه چیزی میگه که دیگه دلار پایین نیاد و بره بالا دوباره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
نزدیک انتخابات معلومه منطقیه!
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود
دولت، مالک خانه فرسوده را مجبور می کند تا اجاره دهد اگر خانه ای فرسوده بر سر مستاجران آوار و موجب مرگ ساکنان شد مسولیت مرگ با کیست؟ در این قانون مشخص شده است؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
مالکان نه این خانه ها را اجاره میدهند و نه برای ساخت و ساز مجدد می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
در کشورهای پیشرفته افراد باید بابت هر مالی که دارندمتناسب با ارزش آن مالیت بدهند. مثلا اگر فرد صاحب تابلو فرش گران قیمتی است باید مالیت آن را بپردازد. ثروت به هر شکلی قدرت می آورد و اگر کنترل نشود توازن جامعه را به هم می ریزد.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
این قانون کلا اشکال دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
این قانون باعث گرانی شدید مسکن در دوسال آینده خواهد شد چون با وضع این قوانین هیچ کس رقبتی برای ساخت و ساز جدید نخواهد داشت
آقای همتی وقتی قیمت اقلام مصرفی و معیشتی مردم هر روز گرانتر از دلار 32 هزار تومانی میشه این کاهش دلار میشه بفرمایید به چه درد ملت میخوره؟ مگه مردم سر سفره اشون دلار میخورن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
این دلار پایین اومدن بدرد ما معلومه نمیخوره
بدرد اونایی میخوره که املاک و آپارتمانهاشونو به این قیمتهای بازار بفروشن و به دلار تبدیل کنن و از کشور خارج کنن
منظورم آقا زاده هاست
انتخابات که تموم بشه کارشناسا میان میگن افزایش قیمت ارز منطقی است چون تورم 40 درصدی داشتیم، فعلا کارشناسا نظرشون اینه که کاهش قیمت ارز منطقی است. شما هم باور کنین. تورم 40 درصدی امسال و سال قبل، بعد دلار هنوز به قیمت سال قبل؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
دقیقا
وقتی قیمت سیمان و آهن میره بالا چطور مسکن بیاد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اون دیگه به کسی مربوط نیست ...برید با خشت وگل بسازید تا ارزون تر بشه
آقای همتی عزیز با کسری بودجه سال 1400 چطور قیمت دلار میاد پایین ؟ من نه اقتصاد دان هستم نه تحلیلگر بازار ولی اونقدر تجربه تجارت دارم که متوجه بشم دولتی که درآمدش به دلار هست و خرجش به ریال و کسری بودجه هم داره
هیچوقت نمیاد دلار رو ارزون بکنه ؟؟؟؟ آقای همتی این چیز ها رو نمیدونه یا مردم رو اسکول فرض کرده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
دولت داره تمام میشه
برای همین ارز رو پایین میاره تو این دوماهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
یاد حرف وزیر امور اقتصادی و دارایی دوران احمدی نژاد در زمان صدارت خودش زمانی که قیمت دلار کمی تعدیل شد سریع خودش رو به رسانه ها رسوند و گفت کار ما بوده و ما کنترل ارز رو انجام دادیم و وقتی قیمت مجدد بالاتر رفت و صدا و سیما ازش دعوت کردند که بیا علت افزایش نرخ ارز رو توضیح بده گفت به وزارت ما ربطی نداره!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
موافقم با این تورم و اقتصاد وابسته به واردات و ارز خارجی این ریزش دلار منطقی به نظر نمیاد و برای اقتصاد ما سم است
مصنوعي قيمت دلار را پايين مياورند يا ميايد بعد اقايان از مردم جمع مي کنند چند ماه ديگر به همانها گرانتر ميفروشتند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
میخوان کارنامه دولت مثبت باشه بگن مملکت را گل و بلبل تحویل دادیم
قیمتهای کاذب توهمی مربوط به 300 الی 400 سال آینده است و با وضعیت فعلی بازار ایران اصلاً سازگاری ندارد! و فقط بصورت توهمی جهش یافته نه واقعی! اینکه مسکن ضرر ندارد هم یک توهم بزرگ است. زیرا فرسودگی، قدمت، هزینه های مرمت و هزینه های نگهداری آپارتمان بسیار بالاست و باعث ضررهای سنگین دارندگان آنست و وقتی بلا استفاده است این زیانها کاملاً مشهود است!
قطعاً خریداران بی پول تا 200 الی 300 سال آینده با این قیمتهای توهمی قادر به خرید مسکن نخواهند بود! و خریداران پولدار هم بدتر از خریداران بی پول اصلاً به اندازه ارزش واقعی ملک پول پرداخت می کنند نه به اندازه توهمات! هزینه ساخت مسکن هم کاملاً مشخص است بین متری 100 هزار تومان تا نهایتاً 2 میلیون تومان!
تجربه قبل آذر ماه 96 کاملاً این موضوع را اثبات می کند که با قیمتهای آن زمان کسی حاضر به خرید نبود! حالا هم اگر قیمتها به آنزمان هم برگردد بازهم اتفاق خاصی نمی افتد و خریداری با آن قیمتها هم نخواهند بود. بهترین راه برای فروش مسکن خروج از توهم است که قیمتها یا باید براساس هزینه ساخت تعیین شود و یا بازار معامله که در بازار معامله خریداران بسیار کمتر از 1 هزارم قیمتهای توهمی کاذب حاضر به خرید مسکن خواهند بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
هزینه ساخت متری ۱۰۰هزار تومن ؟؟؟؟؟کجا زندگی میکنی؟؟؟فک کنم جزو اصحاب کهفی، تازه از غار اومدی بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
ناشناس 14:08!
نه تو فکر کردی همه تازه از غار اومدن
حاضریم هزینه ساخت واقعی ملکتو برات محاسبه کنیم بشرطی که قیمتی که بهت می گیم بفروشی.
ایرانیان خارج از کشور چگونه کد بورسی بگیرند؟ خخخخخ
جوک سال
چرا سازمان های نظارتی برای مجبور کردن صاحبان شرکت ها برای ترخیص کالاهای اساسی ورود نمی کنند .صاحبان اصلی این این اقلام مردم هستند که با ارز چهار هزار تومانی وارد شده اند.
باز دلار ۲ تومن اومد‌پایین ، همتی پیداش شد.
ایرانیان داخل نشین رو با این بورس به خاک سیاه نشوندین حالا دنبال ایرانیان خارج نشین هستین؟کد بورسی میخوان چیکار؟واقعا به جوک شبیه
تورم آلمان دو درصده و به مرحله حساس رسیده تورم ایران دو هزار درصده و هنوز به مرحله حساس نرسیده
ایا اجناس هر روز گرانتر و واردات نیازهای مردمم بسته تر نکرده اید .ایا صنعت و تولید را قفل نکرده اید . انوقت از دلار ارزان سخن می گوی که کسی نمی تواند ازش استفاده کند .
تورم عامل افزایش قیمت دلار است (مانند افزایش قیمت سایر کالاها)، هر کاهش قیمت دلاری که بر اثر کاهش تورم نباشد مقطعی است و دلار دوباره رشد خواهد کرد. رییس بانک مرکزی مسئول مهار تورم است. اما آیا این کار را کرده است خیر. میانگین تورم 5 سال آینده ایران سالانه حداقل 20 درصد است. یعنی قیمت کالاها پنج سال آینده حداقل دوبرابر و نیم امسال خواهند بود. قیمت دلار هم به همین ترتیب
جنسها گرتان . گرانتر و واردات نیازها قفل و ایشان از پایین اوردن دلار که کسی هم نمی توانداستفاده کند سخن می گوید
چه کسی قبول دارد که دلار ارزان شده است . وقتی حتی نمی تواند روغن منزل برای خانمش تهیه کند .تمام واردات نیازهای مردم را ممنوع کرده اند و انوقت از دلار ارزان و باد به قب قبه می اندازد . مشکلات نبود هم به امریکا نسبت می دهد
امسال مسکن ثابت رو به پایین کاهش به خصوص شهر های بزرگ
ما یک اشتباهی کردیم. جوونی کردیم غلط کردیم پولمونو آوردیم تو بورس. بخدا به پیر به پیغمبر الان پولمو لازم دارم. با همون 60 درصد ضرر هم حاظرم بفروشم مشکلاتم ی بخشیش حل شه. همونم نمیتونم. به کی بگم آخه این درد رو
خودمو بُکُشم راضی میشین؟
بعضی از کشورها نمیدونن حتی تورم ۳ درصدی رو چه جوری مینویسن و وقتی در یک مقطع زمانی ، استثنائا نرخ تورمشون حتی ، تا ۲/۲درصد هم رشد میکنه ،، دنیا رومتعجب میکنن
واقعا نمیخواهید از این نوع کشورهائی که مسلمان هم نیستند کار یاد بگیرین ؟؟؟ و یا فقط همون قرائت خودتون از متون درسته و بس !!!؟؟؟؟؟
پس چرا وسایل و خودرو را هر روز گرانتر میکنن مردم را چه چیزی فرض میکنن..
نون مالیات خانه های خالی را اصلاح کنید در نهایت بضرر مستاجران تمام می شود اجاره بها تابع قیمت مسکن است و عرضه تاثیر چندانی در کاهش اجاره ندارد
پایین آمدن قیمت دلار منطقی است. اما افزایش قیمت ها با دستور مستقیم نهادهای قیمت گذاری همزمان با کاهش منطقی نرخ ارز چطور آقای رییس؟
قیمت دلار و این حرفها را بذارید کنار، تورم را کنترل کنید، احترام به قانون و اعمال به قانون در تمام سطوح مملکتی و جامعه را برقرار کنید. اینها درست بشه بقیه چیزها درست میشه. مجازات های سخت هم اعمال کنید بدون در نظر گرفتن پست و مقام و غیره. اینجا تو منطقه شهرک اکباتان صاحبخونه ها غوغا می کنند. میخوان یک کرایه خونه هچل هفت از مستاجر بگیرن و میدونن که مستاجر مخالفت می کنه، میگن بلند شو دخترم میخواد بشینه. مستاجر هم دستش جایی بند نیست، اگر بره دادگستری و بگه مصوبه دولت میگه فلان، دادگستری هم میگه خوب خونه اش را میخواد دیگه، شما برو جای دیگه بگرد. بدبختی زیاده. فشار زیاد هم خلاصه.....!
میشه شما صحبت نکنید آقای رئیس؟
با این تورم لجام گسیخته کره ای ها بدبخت میشن ...
عزیز جون ، فکر میکنین که اونقدر دلار توی بازار هست که املاک و آپارتمانهای متری 100 میلیونی رو جوابگو باشه ؟!!! و یا ماشینهای میلیاردی !!
الان هر چقدر هم که دلار بیاد پایین ، به همون نسبت که قیمت خودرو و ملک پایین نمیاد !!
نتیجه این میشه که اونایی که کلی ملک و آپارتمان و ماشین لوکس دارند املاکشونو و ماشیناشونو میفروشن و دلار مفت میکنن و خارج میکنن .
آخه اگه دلار بشه 20 هزار تومن ، این یعنی یه آپارتمان توی شمال شهر تهران متری 5 هزار دلاره ؟!!!
یعنی مگه اینکه کسی مغزشو دایناسور گاز بگیره و بیاد با این قیمت توی ایران و توی تهران روی شونصد تا گسل روی هوا پول بده ...
عزیز دل برادر ..
منطقی باشین ...
قیمت دلار دست هر ... قمری نیست که توی سبزه میدون یا بانک مرکزی بیاد تعیین کنه..
قیمت واقعی برابری دلار رو مراجع مالی بین المللی میذارن و بانکهای خارجی ..
هر وقت توی کارت بانکیتون توی یه فرودگاه خارجی کارت کشیدی و هر مقدار ریال رو به دلار تبدیل کردین ، اون موقع نرخ دلار درسته ..
شما خودت اگه رئیس یه بانک توی سوئیس باشی ، بابت یه تریلی تراول 100 هزار تومنی که جلو بانکت بیارن چند یورو میدی ؟ ( مثال عرض کردم )
باور کن به اندازه کاغذ باطله هم نمیخری !!
پایین اومدن پیشکش لطف کنید نرخ را ثابت نگاه دارید.
افزایش قدرت پول ملی یعنی افزایش قدرت خرید مردم تا حالا که فقط خوش به حال کسانی شده که بخواند سفر خارج بروند یا در خارج از کشور ملک بخرند
پایین آمدن دلار به درد مردم نمیخورد وقتی که قیمت اجناس بیش از ۲۰ برابر کردید و الان هم قیمت ها به سمت پایین چسبنده هستند. تازه الان پایین آمدن دلار به ضرر اقتصاد هم است.
من که خونه و ماشین صفر و یه مقدار سکه داشتم همه رو در فرصت مناسب رد کردم زمین خریدم نه مالیات داره نه استهلاک یه چند سال دیگه راحت قیمتش چند برابر میشه شبم سرم راحت روی بالش میزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
زمین سند دار خالی هم مالیات داره. برو بخون
اگر موضع خودش را معلوم می کرد خیلی خوب بود وقتی دلار گران می شود می گوید طبیعی است وقتی ارزان می شود می گویدمنطقی است
همتی گفته پایین اومدن دلار سیاسی نیست
باشه ماهم گوشامون دراز
البته شما فکر کن....
آخرین بازی هاتون رو با قیمت ها داشته باشین.
این افت و خیز هارو شما بوجود اوردین قبلا اصلا سابقه نداشت.
آقای همتی کاهش قیمت ارز از واضحات می‌باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار