بازدید 6115

وزیر بهداشت عراق استعفاء کرد

وزیر بهداشت عراق در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» در بغداد، استعفای خود را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ 04 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» استعفاء داد. او پیش از این به دستور مصطفی الکاظمی از سمت خود تعلیق شده بود.

به نوشته وبسایت شبکه السومریه نیوز، وزیر بهداشت عراق استعفای خود را در خلال نشست امروز شورای وزیران تقدیم نخست‌وزیر کرد. این نشست با هدف شنیدن گزارش کمیته تحقیق برگزار شده بود. مصطفی الکاظمی نیز با استعفای وی موافقت کرده است. برخی رسانه‌های از استعفای استاندار بغداد نیز خبر دادند که با تکذیب وی روبه‌رو شد.

در نشست امروز شورای وزیران، اعضا پس از شنیدن گزارش کمیته تحقیقات، تصمیم به برکناری مدیر بیمارستان ابن الخطیب و معاون اداری وی و مسئول ایمنی بیمارستان کردند. آن‌ها همچنین به پایان تعلیق وزیر بهداشت و استاندار بغداد رأی دادند.

در تاریخ پنجم اردیبهشت بر اثر انفجار کپسول‌های اکسیژن در بیمارستان «ابن الخطیب» (مخصوص بیماران کرونایی) در منطقه «جسر دیالی» در بغداد، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. پس از این حادثه به دستور مصطفی الکاظمی، «حسن التمیمی» وزیر بهداشت و «محمد جبر» استاندار بغداد و تعداد دیگری از مقامات عراقی از کار تعلیق شدند و کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل شد.

کمیساریای حقوق بشر عراق (وابسته به پارلمان) در گزارشی اعلام کرده است که ۱۳۰ نفر در این آتش‌سوزی جان خود را از دست داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار