بازدید 5499

آغاز رایزنی حماس برای مقابله با تک‌روی محمود عباس

حماس اعلام کرد که با دیگر گروه‌های فلسطینی در حال رایزنی برای ایجاد یک راهبرد ملی به منظور مشارکت یافتن همه گروه‌ها در تصمیم‌گیری‌های فلسطین و مقابله با تک روی‌های جنبش فتح خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ 01 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این جنبش تماس با گروه‌ها و احزاب ملی و برخی لیست‌های انتخاباتی موثر را آغاز کرده تا به دنبال تصمیم محمود عباس در به تعویق انداختن انتخابات به یک نقشه راه و یک راهبرد ملی قابل اجرا دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری دنیا الوطن، بدران در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: همه حق دارند که شریک اصلی در تصمیم‌گیری‌های فلسطین شوند تا در مرحله آتی و از طریق یک گفت وگوی واقعی دیگر هیچ وضعیت تک روی وجود نداشته باشد.

او افزود: شرایط کنونی نشان داد که احزاب و نیرو‌هایی موثر و هوشیار وجود دارند که خواهان تغییر هستند و توانستند فهرست‌های انتخابات را تشکیل داده و آماده ورود در انتخابات شوند و حماس هم از وظیفه خود شانه خالی نکرده و بر ارتباط با همه این گروه‌ها اهتمام خواهد داشت.

عضو دفتر سیاسی حماس بر ضرورت حفظ دستاورد‌های حاصل شده از توافق‌های اخیر میان گروه‌های فلسطینی در استانبول و قاهره تاکید کرد و گفت که موضوع آزادی‌ها و شرایط معیشتی اهالی غزه نباید از شرایط به تعویق افتادن انتخابات متاثر شود.
محمود عباس روز جمعه (دیروز) طی فرمانی تعویق انتخابات فلسطین را بدون تعیین زمان بعدی برای آن، اعلام کرد.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار