بازدید 7960

دعوت از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات سوریه

منابع رسمی سوری از دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر امر انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ 28 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پارلمان سوریه با رأی اکثریت با دعوت برخی از پارلمان‌های کشور‌های دوست و برادر برای همگامی با روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه و آگاهی از روند برگزاری آن موافقت کرده است.

در این میان علاوه بر ایران نام کشور‌های الجزائر، سلطنت عمان، موریتانی، روسیه، ارمنستان، چین، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، آفریقای جنوبی، اکوادور، نیکاراگوئه و بولیوی دیده می‌شود که برای نظارت و آگاهی از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور دعوت شده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه ۲۶ می (۵ خرداد) برگزار می‌شود.

تا پایان وقت روز سه شنبه شمار افرادی که برای پست ریاست جمهوری در سوریه ثبت نام کرده‌اند به ۴۱ نفر رسید که هفت نفر از آن‌ها زن هستند.

براساس قانون اساسی سوریه، نامزد‌ها باید ۳۵ رأی مثبت نمایندگان پارلمان این کشور را بدست آورند تا مجاز به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باشند.

پارلمان سوریه از بیستم ماه آوریل جاری تأیید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کردند.

این در حالی است که روز گذشته یک منبع در پارلمان سوریه در اظهارنظری غیررسمی به روسیا الیوم گفت که نامزدی «عبدالله سلوم عبدالله» تائیدیه ۳۵ عضو این مجلس را به دست آورده و در کنار «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

این منبع پارلمانی توضیح داد: «با رأی مثبت اعضای فراکسیون حاکم حزب عربی سوسیالیستی بعث (۱۶۷ عضو) و جبهه ملی ترقی خواه (۱۳ عضو) و ۷۰ عضو مستقل، صلاحیت بشار اسد و عبدالله برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأیید شد».

بر اساس این گزارش، ۷۰ نماینده مستقل پارلمان سوریه درحالی به بشار اسد رأی دادند که به آن‌ها آزادی انتخاب نامزد مورد نظرشان داده شده بود.

به گفته این منبع سوری، در حالی صلاحیت اسد و عبدالله برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه تأیید شده که هنوز تأیید صلاحیت نامزد سوم در پرده ابهام است.

رقابت برای تأیید صلاحیت نامزد سوم بین «فاتن نهار» و «محمود مرعی» است و در صورت تأیید صلاحیت فاتن نهار، وی اولین زن سوری است که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در کنار بشار اسد و عبدالله سلوم عبدالله رقابت خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر