بازدید 4090

با شاهدان قرآنی (۱۴)

قرآن، غذای روح است
کد خبر: ۱۰۴۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 28 April 2021

سردار شهید علیرضا عاصمی صبح‌ها قبل از اینکه برود سرکار قرآن می‌خواند. یک روز پس از تلاوت قرآن، لباس هایش را پوشید تا به اداره برود. گفتم: نمی‌خواهید صبحانه بخورید؟ جواب داد: وقت ندارم. دیر شده. گفتم:خب شما می‌توانید قرانتان را در محل کارتان بخوانید و در آن وقتی که برای خواندن قرآن در منزل می‌گذارید صبحانه تان را بخورید. ایشان در پاسخ گفت: صبحانه؛ غذای جسم است، ولی قرآن؛ غذای روح است.

بعد خداحافظی کرد و رفت.

علیرضا عاصمی که بیش از ۷۲ ماه در اکثر عملیات‌ها با مسئولیت‌های مختلف از خط شکن تا فرمانده ایفای نقش کرده است، دارای تخصص در گروه تخریب بوده و با چاپ کتاب‌هایی در زمینه جنگ و خنثی کردن مین و انفجار و ... در زمینه آموزش همرزمانش گام‌هایی به یادماندنی برداشته است. او فرماندهی تخریب قرارگاه‌های خاتم کربلا و نجف را بر عهده داشت.

شهید عاصمی سرانجام در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۶۵ در سن ۲۴ سالگی و در حالی‌که عضو شورای فرماندهی و مسئول گردان تخریب تیپ ویژه پاسداران بود به همراه هم‌رزمانش در حال خنثی‌سازی بمب‌های فرو ریخته شده توسط هواپیما‌های متجاوز عراقی در باختران به شهادت رسید و به برادر شهیدش عباس پیوست و در کنار آرامگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس در جوار مزار برادر شهیدش در کاشمر آرمیده است.

کتاب‌هایی از جمله: «نگین تخریب»، «سردار آفتاب»، «سردار گمنام» و «نردبان آسمان» در خصوص زندگینامه شهید به چاپ رسیده است.

 

راوی: همسر شهید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار