بازدید 4446

گفت‌وگوی تلفنی «پوتین» و «ماکرون»

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در تماسی تلفنی پیرامون اوکراین و منتقد سیاسی روس زندانی گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 27 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود پیرامون وضعیت اوکراین و همچنین «الکسی ناوالنی» منتقد زندانی روس گفتگو کردند.

در بیانیه کاخ کرملین که متعاقب این گفتگو منتشر شد، آمده است که پوتین توجه ماکرون را به «اقدام‌های تحریک آمیزی» جلب کرد که دولت کی‌یف در شرق اوکراین در حال انجام آن است.

رؤسای جمهور دو کشور همچنین بر قصد و تمایل خود برای تداوم همکاریها در چارچوب نرماندی برای پرداختن به وضعیت کنونی در اوکراین تأکید کردند.

لازم به ذکر است که حدود ده روز پیش، سرویس مطبوعاتی کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور قصد دارد در آینده‌ای نزدیک با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگو کند.

این در حالی است که از پایان ماه گذشته میلادی، تنش در روابط روسیه و اوکراین در سایه جانبداری کشورهای غربی که به بهانه وخامت اوضاع در جنوب شرقی اوکراین صورت می‌گیرد، افزایش یافت.

با تشدید این تنش‌ها در دریای سیاه و منطقه «دونباس» واقع در شرق اوکراین، دبیر شورای امنیت روسیه نیز با اشاره به تحرکات ناتو در منطقه گفت که کشورش مجبور به اتخاذ اقداماتی در راستای حصول اطمینان از حفظ امنیت مرزهایش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار