بازدید 8619
کمیته انضباطی فدراسیون خودش را به خواب زد

توهین مهرام در فینال لیگ بسکتبال ماست مالی می‌شود

این اقدام بسیار واضح مقابل دوربین های تلویزیونی و خبرنگاران و عکاسان انجام شد و همه آن را دیدند اما گویا اعضای کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در آن لحظه خواب بودند و می گویند گزارشی هم نیامده است!
کد خبر: ۱۰۴۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 26 April 2021

مهرام بعداز شکست در فینال لیگ بسکتبال مقابل شهرداری گرگان روی سکوی دوم حاضر نشد تا به جامعه بسکتبال و تیم حریف توهین کرده باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، این اقدام بسیار واضح مقابل دوربین های تلویزیونی و خبرنگاران و عکاسان انجام شد و همه آن را دیدند اما گویا اعضای کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در آن لحظه خواب بودند و می گویند گزارشی هم نیامده است!

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال گفت: اگر گزارشی درمورد حرکت مهرامی‌ها دریافت کنیم، پس از بررسی و تطبیق عمل آن‌ها با آیین‌نامه‌ها، در صورت تخلف بودن تصمیم گیری می‌کنیم.

 پس از آنکه تیم بسکتبال مهرام‌ تهران با باخت مقابل شهرداری گرگان عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد، مسئولان، کادرفنی و بازیکنان این تیم برای دریافت مدال‌های نقره خود و ‌جوایز تیم دوم، در مراسم اختتامیه حاضر نشدند تا سکوی دوم خالی بماند. به این ترتیب صحبت‌هایی درباره برخورد کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با این حرکت مهرامی‌ها مطرح شد که منصور اردستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون در این مورد اظهار نظر کرد.

توهین مهرام در فینال لیگ بسکتبال ماست مالی می‌شود

اردستانی درباره این موضوع گفت: در ارتباط با موضوعات مختلف رسیدگی کمیته یا بر اساس گزارشات مقامات رسمی مسابقه است و یا بر اساس یافته‌ها و مشاهدات عینی اعضا کمیته صورت می‌گیرد. در مجموع باید بگویم که رسیدگی ما (کمیته انضباطی) مبتنی بر گزارش‌هایی است که در کمیته مطرح می‌شوند.

او ادامه داد: در ارتباط با این موضوع تا کنون نه ناظر بازی، نه مسئولان کمیته داوران و مسابقات، نه اعضای کمیته انضباطی و نه عوامل برگزاری مراسم اختتامیه گزارش رسمی را به کمیته ارائه نکرده‌اند. چون مراسم پخش زنده هم نبود و بنده هم توفیق حضور نداشتم، فعلا گزارشی به دست ما نرسیده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال افزود: با این وجود چنانچه گزارشی هم از کمیته داوران و مسابقات به کمیته انضباطی ارجاع شود، برابر با آیین نامه‌ها و مقررات برگزاری مسابقات در بسکتبال این نوع عملکرد باشگاه مهرام تطبیق داده می‌شود که اگر تخلف باشد، کمیته انضباطی حتما به آن رسیدگی می‌کند.

او گفت: البته به لحاظ حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ ای‌چنین موضوعی زیبنده تیم بزرگ مهرام نبود و بهتر بود نمایندگان این تیم در مراسم اهدای جوایز شرکت  می‌کردند، اما برای فهم بیشتر در مورد کم و کیف این ‌موضوع باید با مسئولان تیم مهرام صحبت کنید. بستر برگزاری مراسم کاملا از سوی فدراسیون فراهم شده و مشکلی از این ‌جهت نبود.

اردستانی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا پرونده‌های تمام نشده‌ای از لیگ در کمیته انضباطی باقی است؟ اظهارکرد: چند پرونده درباره رسیدگی به اختلافات مالی و قراردادی بازیکنان با باشگاه‌هایشان، یک پرونده مربوط به حواشی بازی شیمیدر و مهرام داریم که آقایان آرزومندی و عامری باهم تنشی داشتند مفتوح است و یک شکایت هم در رابطه با شکایت باشگاه ذوب‌آهن از آکادمی پاسارگاد تهران مطرح است که ما این‌ها را رسیدگی می‌کنیم. البته یک پرونده هم درباره عملکرد ناظر دیدار تیم‌های صومعه‌سرا و مدرسه آتشی تهران هست که آن هم مفتوح است.

او تصریح‌ کرد: چنانچه آرای قطعی کمیته اعلام شود و محکومین اعتراض داشته باشند، کمیته تجدید نظر و استیناف هم تشکیل می‌شود. به صورت خلاصه چهار یا پنج پرونده است که رسیدگی می‌کنیم. البته درمورد آن‌ مورد بخصوص راجع به عمل تیم مهرام فعلا گزارشی نیست‌ و اگر تصمیمی گرفته شود اطلاع رسانی می‌کنیم.

منصور اردستانی در پایان صحبت‌های خود گفت: خداراشکر با برگزاری و خاتمه لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور مهر تاییدی بر اعتبار و جایگاه بسکتبال ایران خورد، هم عملکرد فدراسیون کاملا در معرض افکار عمومی قرار گرفت. همه شاهد بودند که برای فدراسیون تیم و موقعیت تیم‌ها چه شهرستانی و تهرانی و نه اشخاص مهم نیست. مهم ارزش بسکتبال، ارزش‌های ورزش و اعتلای بسکتبال در نظام جمهوری اسلامی آن هم در همه زمینه‌ها است. هیچگونه تبعیض یا سوء جریان فنی، مدیریتی و ورزشی نبود. خدا را شکر می‌کنیم‌ که فدراسیون با اقتدار این لیگ را به پایان برد و در کارنامه طباطبایی و تیم حاضر در فدراسیون ثبت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان