بازدید 20246
۷
درگیری صمد نیکخواه با سرمربی و غیبت تیمی روی سکوی مدال

مهرام فینال لیگ بسکتبال و اخلاق را به گرگانی‌ها باخت

پری پتی بازیکن سیاهپوست ۳۳ساله آمریکایی تیم شهرداری گرگان در هزارم ثانیه مانده به شکست خوردن تیمش مقابل مهرام در فینال لیگ بسکتبال ایران، از زمین خودی پرتاب کرد که توپ ناباورانه وارد سبد شد تا شگفتی تاریخی رقم بخورد
کد خبر: ۱۰۴۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶ 25 April 2021

تیم شایسته شهرداری گرگان با شکست مهرام در آخرین مصاف فینال لیگ برتر بسکتبال ایران، به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی، بیست دو دومین دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال ایران در حالی امشب (شنبه) بین دو تیم مهرام و شهرداری گرگان برگزار شد که درمجموع گرگانی‌ها دو بر یک از حریف نامدارشان جلو بودند و در صورت پیروزی در دیدار امشب می‌توانستند برای اولین بار شهر بسکتبال خیز گرگان را به مقام قهرمانی برسانند.


بازی به حدی دیدنی بود و اختلاف امتیازات به حدی کم بود که هرلحظه یکی از دو این دو تیم را می‌دیدی که از حریفش پیش افتاده است و در کل می‌توان ادعا کرد که چهارمین مصاف این دو تیم به‌واقع نمایانگر کلاسی در حد فینال بسکتبال ایران بود.

 

از تمام صحنه‌های زیبای این بازی و گزارش مهیج آن اگر بگذریم که همه‌چیز داشت باید، به پرتاب فوق‌العاده پری پتی پوینت گارد اهل میلواکی امریکای گرگانی‌ها در واپسین لحظات اشاره کرد که برای همیشه این دیدار را در اذهان بسکتبالیست دوستان یا حتی ورزش دوستان ایرانی ماندگار کرد.


تصمیم او در هزارم ثانیه‌های پایانی برای پرتاب از نیمه خودی در حالی گرفته شد که آن‌ها علی‌رغم اینکه در اکثر اوقات بازی تیم برتر میدان بودند 3 امتیاز از مهرامی‌ها عقب افتاده بودند و تنها احتیاج به یک پرتاب سه امتیازی داشتند اما درعین‌حال فرصتی هم برای رفتن به زمین حریف نبود.

 


در این لحظه حساس بود که این بازیکن 33 ساله کاری کرد کارستان و در شرایطی که مهرامی‌ها خودشان را آماده جشن پیروزی کرده بودند از زمین خودشان اقدام به پرتاب توپ به سمت حلقه مهرام کرد تا همگان در سالن و پای گیرنده‌هایشان برای تعیین سرنوشت این بازی میخکوب شوند. توپ رفت و رفت و رفت و درنهایت به شکل عجیبی وارد سبد مهرامی شد تا فریاد  شادی همه گرگانی ها به آسمان رود و دو تیم در امتیاز 96 مساوی شوند.

 

 

 


چهره تمام کسانی که این صحنه را از نزدیک تماشا می‌کردند دیدنی بود، از صمد نیکخواه بهرامی بگیرید تا داوران و معاون وزیر ورزش و جوانان که از پرتاب دینی به وجد آمده بودند.


 در وقت اضافی هم با توجه بیرون رفتن مهدی کامرانی و صمد نیک‌خواه به علت 5 خطای فردی (در پایان کوارترسوم) و همچنین دوپینگ روحی بی‌نظیری که گرگانی‌ها از این شوت پری پتی کرده بودند، با برتری 110 بر 103 شهرداری چی های گرگانی همراه شد تا امشب گرگانی‌ها خواب در چشمانشان حرام شود.

 


درواقع ارتباط این شهر شمالی با بسکتبال به یک یا دو دهه اخیر ختم نمی‌شود، چراکه گرگانی‌ها با ورزش بسکتبال زندگی می‌کنند و ازاین‌رو قدر این قهرمانی را شاید بیش از هر شهری درک می‌کنند.

 


آن‌ها نام پری پتی را حالا حالاها فراموش نخواهند کرد و شاید بهترین جمله را در وصف او، یکی از همبازی‌هایش به کاربرد که گفت "من امشب دست خدا را دیدم"

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اخلاق را چرا ؟ چیزی از بد اخلاقیشون نگفتی . شاید خودتون میدونید نیازی ندونستید ذکر کنید دیگه
بازی بسیار زیبایی بود دم همشون گرم و ممنون که برادی شهر گرگان برای مدت کوتاهی شادی آوردین خدا قوت پهوانان
علی رغم همه کارشکنیها گرگان به حقش رسید

دیگه مثل پارسال نتونستن حقشو بخورن
آفرین
دو ملت در تلاش برای دوستی و دو دولت تلاش در دشمنی
از شهر تهران به مردم گرگان ایران به ترکمن صحرا و گلستان ایران تبریک میگم حق دادنی نیست گرفتنیه مهرام سس ش مالیده شد به صورت خودش دعا کنید پرسپولیس این سری قهرمان آسیا بشه ماهم بگیم تا سه نشه بازی نشه. در کل این شادی حلالتون نوش جونتون
ده بار شوت حیرت انگیز را دیدم عالی بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل