بازدید 6591

کدام بیماران قلبی می‌توانند روزه بگیرند؟

کد خبر: ۱۰۴۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 24 April 2021

متخصص قلب وعروق و فوق تخصص اکو کاردیوگرافی با تاکید بر اینکه بیماران قلبی که وضعیت پایدار دارند می توانند روزه بگیرند گفت: این افراد می توانند ضمن رعایت رژیم غذایی مناسب، داروهای خود را در وعده های سحر و افطار مصرف کنند.

به گزارش فارس، محمد سپه دوست متخصص قلب وعروق و فوق تخصص اکو کاردیوگرافی با اشاره به اینکه بیماران قلبی در دو گروه قرار می گیرند که یک گروه می توانند روزه بگیرند اما روزه داری برای گروه دیگر مضر است.

وی افزود: گروه اول این بیماران دارو مصرف می کنند اما وضعیت پایدار دارند.این افراد می توانند با رعایت رژیم غذایی و مصرف دارو روزه بگیرند .ضمن اینکه پرخوری هم در ماه مبارک رمضان حذف می شود.اما گروه دوم بیماران قلبی حالت پایداری ندارند و مجبورند در طی شبانه روز چندین دفعه دارومصرف کنند. بیمارانی که به تازگی عمل قلب داشته اند، فشار خون خیلی بالا دارند و مجبورند روزی چندمرتبه دارو بگیرند و افرادی که نارسایی قلبی دارند و باید داروهای ادرار آور مصرف کنند در این گروه جای وی گیرند.

متخصص قلب وعروق کشورمان تاکید کرد: اصولا بیماران باید قبل از شروع ماه رمضا با پزشکشان مشورت کنند و اگر بیماری در شرایط حاد نباشد می تواند داروی خود را در وعده های افطار و سحر مصرف کرده و روزه بگیرد.

سپه دوست با تاکید بر کاهش وزن و رعایت رژیم غذایی درست و نکشیدن سیگار گفت: سه مولفه مذکور به صورت خود به خودی در ماه رمضان اتفاق می‌افتد. فردی که یک وعده غذایی را حذف می کند به شرطی که به مقدار لازم غذا بخورد؛ می تواند از وزن خود بکاهد اگرچه برخی هم هستند که با مصرف بی رویه غذا در ماه رمضان دچار افزایش وزن می شوند. اگر فردی رژیم غذایی خوبی داشته باشد می تواند به کاهش کلسترول و LDL خون خود کمک کند، وزن خود را کاهش دهد و سیگار را ترک کند. مصرف کم نمک در این ایام هم می‌تواند به کاهش فشار خون فرد کمک کند.

وی تاکید کرد: بیمارانی که نیاز به مصرف داروهای ادرارآور نداشته باشند می‌توانند روزه بگیرند. این بیماران می توانند از قرص های جدید ضد فشارخون در یک یا دو وعده استفاده کنند و در صورت پایدار بودن وضعیت قلبی، روزه گیری مشکلی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان