بازدید 7036

اعتراضات در اوهایو درپی کشته شدن دختر سیاهپوست

در واکنش به کشته شدن دختر سیاهپوست به دست پلیس، در ایالت اوهایو و در سرتاسر آمریکا خشم فزاینده وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 23 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی تودی، اقدام یک مامور پلیس شهر کلمبوس در ایالت اوهایو به تیراندازی و قتل یک دختر شانزده ساله، خشم مردم آمریکا را برانگیخته است. مگان فیتزجرالد خبرنگار شبکه تلویزیونی تودی از شهر کلمبوس واقع در ایالت اوهایو درباره اعتراضات به کشته شدن یک جوان سیاهپوست گزارش داد: اداره پلیس کلمبوس و شهردار کلمبوس می‌گویند که آن‌ها هرگز تصاویر دوربین‌های متصل به بدن ماموران پلیس را با سرعت منتشر نمی‌کنند، ولی می‌خواهند در این مورد شفاف باشند، بنابراین تصاویر به سرعت منتشر شد.

در این ایالت و در سراسر کشور آمریکا (در واکنش به کشته شدن جوان سیاهپوست) خشم فزاینده وجود دارد. شب گذشته معترضان به کشته شدن نوجوان شانزده ساله به نام ماکیا برایانت در شهر کلمبوس در ایالت اوهایو اعتراض کردند. روز چهارشنبه مسئولان شهر کلمبوس تصاویری را منتشر کردند که دوربین متصل به بدن ماموران پلیس گرفته بود و لحظات پایان زندگی ماکیا برایانت را نشان می‌دهد. مایکل وودز رئیس پلیس موقت شهر کلمبوس گفت: «کاری ندارم که در چه شرایطی این اتفاق رخ داد، اما دیروز یک دختر شانزده ساله جان خود را از دست داد!». خبرنگار گفت: پلیس می‌گوید این دختر نوجوان دو خانم دیگر را با چاقو تهدید می‌کرد. نیکلاس رییردین مامور پلیس که از دسامبر سال ۲۰۱۹ در نیروی پلیس کار می‌کند در واکنش به تماس تلفنی یکی از شهروندان با فوریت‌های پلیسی ۹۱۱ آمریکا و گزارش درباره وقوع یک درگیری، وارد عمل شد.

مامور پلیس چهار تیر شلیک می‌کند که باعث می‌شود برایانت نقش بر زمین شود

اعتراضات در اوهایو در پی کشته شدن یک دختر سیاه پوستفرد تماس گیرنده با فوریت‌های پلیسی آمریکا فریاد می زد: «دختر‌هایی آنجا هستند که با ما دعوا می‌کنند. می‌خواهند به ما چاقو بزنند. می‌خواهند به مادربزرگ ما حمله کنند. زودبیائید». وقتی که نیکلاس رییردین مامور پلیس وارد عمل می‌شود مشاهده می‌کند که گروهی از دختران درگیر هستند و خانم برایانت ظاهرا چاقو در دست دارد و به یک دختر دیگر حمله کرده است و او را روی زمین می‌اندازد. مامور پلیس سپس با فرد دومی که در کنار یک خودرو هست روبرو می‌شود. در همین لحظه نیکلاس رییردین چهار تیر شلیک می‌کند که باعث می‌شود برایانت نقش بر زمین شود. صدای مامور پلیس می گوید:«او یک چاقو در دست داشت و به سمت نفر دیگری حمله کرده بود». این گزارش می‌افزاید: ماموران پلیس پس از شلیکِ تیر تلاش می‌کنند دختر را احیاء کنند، اما وی در بیمارستان فوت می‌کند. ایالت اوهایو تحقیق مستقلی را در این زمینه آغاز کرده است.

ند پتوس جونیور مدیر امنیت عمومی در کلمبوس گفت: باید از خودمان بپرسیم که آن مامور پلیس چه اطلاعاتی داشت و اگر اقدام نمی‌کرد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ ما هنوز پاسخ این پرسش‌ها را نمی‌دانیم. خبرنگار گفت: اداره خدمات کودکان در فرانکلین کانتی می‌گوید ماکیا برایانت یک کودک پرورشگاهی بود و آن‌ها از وی مراقبت می‌کردند. این حادثه اندکی قبل از صدور حکم درک شووین (مامور سفید پوست قاتل جرج فلوید) رخ داده و اکنون این حادثه در سطح ملی آمریکا جلب توجه کرده است. لبرون جیمز بازیکنان بسکتبال ان بی‌ای در توئیتی با اشاره به مامور خاطی نوشت شما نفر بعدی هستید. وی در ادامه توئیت خود را حذف کرد و توضیح داد که جمع آوری کلیه حقایق بسیار اهمیت دارد. وی تاکید کرد که عصبانیتش همچنان باقی است. درحالی که مقامات شهر کلمبوس درخواست حفظ آرامش نموده اند، تحقیقات در جریان است. ماموران تحقیق درحال مصاحبه با شاهدان هستند. دو خانمی که با برایانت درگیری داشتند به صورت سطحی زخمی شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس