بازدید 28800
پیمانه اقتصادی

پیش بینی روند قیمت دلار و سکه در روز‌های آینده/ سقوط ۳۶ هزار واحدی شاخص کل بورس در یک هفته/ بیست و سومین تورم متوالی منفی امارات/ کرمان موتور گران کرد؛ ایران‌خودرو تکذیب!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون غیررسمی اعلام شد؛ سقف نرخ اجاره ۲۵ درصد ماند، بورس نیازمند صبر و حوصله است! اشتباهات دولت در بازار سرمایه مشهود است، تمدید مهلت تکمیل مدارک نامزد‌های شرکت‌های استانی سهام عدالت، خرما به وفور در انبار‌ها وجود دارد؟ و اختصاص ۳۰ میلیون دلار از اموال ایران در کره برای خرید واکسن کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 23 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون غیررسمی اعلام شد؛ سقف نرخ اجاره ۲۵ درصد ماند، بورس نیازمند صبر و حوصله است! اشتباهات دولت در بازار سرمایه مشهود است، تمدید مهلت تکمیل مدارک نامزد‌های شرکت‌های استانی سهام عدالت، خرما به وفور در انبار‌ها وجود دارد؟ و اختصاص ۳۰ میلیون دلار از اموال ایران در کره برای خرید واکسن کرونا را در بر دارد.

غیررسمی اعلام شد؛ سقف نرخ اجاره ۲۵ درصد ماند

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری، با بیان اینکه امسال هم همانند سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی برای نرخ اجاره تعیین شده است، گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا سه ماه بعد از پایان کرونا مالکان باید قراردادهای اجاره مستاجران را تمدید کنند و حق تخلیه ملک را ندارند. امسال بازار اجاره گیج است و هنوز وضعیت کنونی بازار اجاره، خرید و فروش برای مردم و اصناف هم مشخص نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بسیاری از خریداران معتقدند که بازار مسکن به سمت کاهش قیمت حرکت می‌کند، افزود: بسیاری از فروشندگان اعلام می‎کنند که در آستانه انتخابات بازار مسکن دچار افزایش قیمت خواهد شد؛ بنابراین تمایلی به خرید و فروش و یا معامله ندارند. بررسی‌های صورت گرفته و پیش بینی‌ها نشان دهنده آن است که قیمت‌ها روندی کاهشی دارند و بازار اجاره و همچنین بازار خرید و فروش به سمت آرامش و کاهش قیمت حرکت می‌کند. او با بیان اینکه تمامی معاملات مسکن که در مشاوران املاک انجام می‌شوند باید از طریق کد رهگیری صورت گیرند و هیچ مشاور املاکی حق ندارد بدون کد رهگیری معامله کند، افزود: به گفته مشاوران املاک بازار آرام است و به سمت ثبات قیمتی حرکت می‌کند. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان تصریح کرد: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مشاوران املاک از هفته گذشته تعطیل هستند و هیچ مشاوری حق ندارد در این ایام فعالیت صنفی داشته باشد.

سقوط ۳۶ هزار واحدی شاخص کل بورس در یک هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، یکم اردیبهشت ‌ماه) با ۳۶ هزار واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته قبل آن حدود سه درصد افت داشت. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (‌۲۵ فروردین ماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (‌یکم اردیبهشت ماه) به یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۴۳۴ هزار و ۴۳۹ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۴۳۰ هزار و ۷۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۸۲ هزار و ۹۵۵ واحد به عدد ۲۷۹ هزار و ۹۶۸ واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، گروه دارویی برکت (برکت)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بانک ملت (وبملت) در گروه نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، استخراج نفت و گاز جزو اکتشافات جزو صنایع مثبت بازار بودند.

بورس نیازمند صبر و حوصله است!

عضو شورای عالی بورس گفت: منابعی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود، هنوز صورت نگرفته است. ماشالله عظیمی افزود: صندوق توسعه ملی به اندازه منابع خود نقدینگی وارد بازار کرده است، اما منابع این صندوق کافی نیست و نیازمند منابع بیشتری است که از روش‌های مختلف به بازار تزریق شود. عظیمی با اشاره به اینکه هماهنگی نداشتن دستگاه‌های اجرایی، یکی از مشکلات این روز‌های بازار سرمایه است، افزود: تصمیماتی که برای سازماندهی شرایط بازار گرفته می‌شود به دلیل تاخیر در اجرای مصوبات، اثری ندارد. وی بیان کرد: دولت مدعی است که از طریق فروش اوراق، نقدینگی جمع می‌کند، اما باید بداند که بازار سرمایه یک طرفه نیست و به کنش‌های بیرونی و درونی بازار واکنش نشان می‌دهد، پس باید برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه بازنگری مجدد صورت گیرد. باید در زمان رشد بازار، آموزش‌های عمومی افزایش یابد، زیرا بورس نیازمند صبر و حوصله است و از نوسانات بازار ارز تاثیر می‌گیرد. تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶، منفی ۳ باعث افزایش سرعت نقدشوندگی در بازار می‌شود. عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید نگاه بلندمدت به بازار سرمایه داشته باشند تصریح کرد: وقتی افراد، بدون هیچ اطلاعاتی به این بازار ورود می‌کنند در زمان اصلاح بازار، بدون هیچ تحلیلی به سرعت اقدام به فروش سهام و ایجاد صف‌های فروش می‌کنند، همین موضوع زمینه ایجاد نوسان شدید در بازار را فراهم می‌کند. /صداوسیما

اشتباهات دولت در بازار سرمایه مشهود است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند شکی در اشتباهات دولت ندارم و اشتباهات فاحش دولت در حوزه بازار سرمایه مشهود است، ما روزهای سختی در این بازار دیده ایم و شخصا از نزدیک با فراز و نشیب های آن آشنا هستیم لذا باید با ایجاد فضای تخصصی این مسیر را پشت سر بگذاریم و برای ارتقای آن تصمیم بگیریم. پورابراهیمی افزود: ما قصد نداریم بازار را به حال خود رها یا مسائل را به دولت بعد موکول کنیم. در واقع تا روزی که دولت مستقر است تکالیف قانونی خود را دنبال خواهیم کرد و منتظر دولت آینده نخواهیم ماند؛ بنابراین با همین دولت و وزیر وقت و ظرفیت موجود کار را ادامه خواهیم داد البته در کنار آن برنامه راهبردی میان مدت و بلندمدت برای آینده نیز خواهیم داشت چرا که هرکسی بخواهد وزیر اقتصاد شود باید رأی اعتماد برنامه های خود را از کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس بگیرد لذا بحث های امشب را به عنوان یکی از محورهای اصلی و راهبردی در رأی اعتماد به وزیر آینده مدنظر قرار خواهیم داد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اگرچه جنس بازار سرمایه تخصصی است، براساس یکسری تصمیمات صحیح یا ناصحیح شاهد حضور افرادی در بازار سرمایه هستیم که باید ابتدا غیرمستقیم سرمایه گذاری خود را انجام می دادند اما به هر دلیل به سرمایه گذار مستقیم تبدیل شده و این مساله ریسک های بسیاری ایجاد و مردم را درگیر کرده و این گلایه ما از دولت است هرچند اکنون حرفه ای ها هم متضرر شده اند البته به فضل الهی این دوران را پشت سر خواهیم گذاشت چرا که برای بازار سرمایه، برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت داریم.

تمدید مهلت تکمیل مدارک نامزد‌های شرکت‌های استانی سهام عدالت

مهلت تکمیل مدارک اشخاص حقیقی نامزدی در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا پنجم اردیبهشت تمدید شد.

پیش بینی روند قیمت دلار و سکه در روز‌های آینده

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: در دو هفته گذشته به دلیل تعطیلات ناشی از کرونا کاهش قابل توجهی در تقاضای طلا رخ داده است. همین امر یکی از عوامل پایین آمدن قیمت‌ها بود. اما مهم‌ترین نبود. وی به قیمت ارز به عنوان عامل اصلی در شروع روند نزولی قیمت طلا و سکه در مدت یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت طلا و سکه به شدت به آینده قیمت ارز گره خورده است. در روزهای اخیر مذاکرات مثبت با کاهش قیمت ارز همراه شد و همین امر کاهش قابل توجه قیمت طلا را نیز به همراه داشت. سیر نزولی به صورتی بود که مردم از ترس اینکه قیمت دلار و طلا بیشتر پایین بیاید برای فروش هجوم آورده و به همین خاطر عرضه بسیار افزایش پیدا کرد. البته تقاضایی هم وجود نداشت. خریداران منتظر قیمت‌های پایین تر هستند.

محمدکشتی آرای افزود در مدت دو هفته‌ گذشته حباب سکه از حدود ۴۰۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت. اگر مذاکرات آن گونه که پیش‌بینی می‌شود، مثبت پیش برود، پایین آمدن قیمت ارز و طلا ادامه خواهد یافت و نه تنها حباب سکه از بین خواهد رفت، بلکه با تداوم روند از اصل قیمت سکه نیز کاسته می‌شود. وی درباره افزایش نسبی قیمت‌ها در روز گذشته عنوان داشت: بالا رفتن قیمت انس جهانی و توقف مذاکرات در این موضوع مؤثر بود. روز سه شنبه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۵۰ هزار ریال بود که در عصر روز چهارشنبه ۱۵ هزار تومان افزایش داشت. این ۱۵ هزار تومان ناشی از بالا رفتن قیمت انس جهانی بود.

اختصاص ۳۰ میلیون دلار از اموال ایران در کره برای خرید واکسن کرونا

رئیس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی گفت: ۳۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است. به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، حسین تنهایی افزود: هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده که ۳۰ میلیون دلار از آن برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است و امیدواریم با روند مثبتی که در پیش گرفته شده به زودی خبرهای امیدوارکننده‌ای در این باره به اطلاع مردم برسانیم. وی درباره اجرایی شدن تفاهمنامه میان دو کشور گفت: تاکنون درصد اندکی از آن‌ها انجام و مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی این کشور به صورت نقدی به ایران پرداخت شود، اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده‌ایم.

از سال ۲۰۱۸ هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی بلوکه شد و از آن زمان تاکنون مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به ایران انجام شده است. یکی از محورهای گفتگو میان چانگ سیه کیون، نخست‌وزیر سابق کره‌جنوبی و مسئولان ایرانی در سفر وی به تهران چگونگی برگرداندن پول ایران به کشور بوده است.

خرما به وفور در انبار‌ها وجود دارد؟

 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران درباره بازار خرما که این روز‌ها دستخوش افزایش قیمت شده است، گفت: خرما به فراوانی در انبار‌ها وجود دارد و صادر نشده است؛ حالا که تقاضا برای آن بالاست اگر به دست مصرف کننده نرسد روی دست صادر کننده می‌ماند. محمدحسن شمس‌فرد در گفتگو با میزان، درباره بازار خرما که این روز‌ها دستخوش افزایش قیمت شده است، گفت: خرده فروش‌ها باعث افزایش قیمت این محصول هستند و قیمت خرما افزایش پیدا نکرده است. وی افزود: اتحادیه خشکبار و آجیل فروش‌ها تعهد سپرده بودند که نگذارند قیمت داخلی بالا برود، ولی با وجود این، سودجو‌ها قیمت تعیین می‌کنند و نهادی هم بر آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. شمس‌فرد بیان کرد: با وجود افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان برخی از فروشندگان با قیمت بالا این محصول را به مصرف کنندگان می‌فروشند.

صادرات شتر آزاد شد

گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی کشور، رفع ممنوعیت شتر نر مولد با مجوز وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کرد. علی اکبر شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور با اشاره به بخشنامه ۸ خرداد ۹۷ مبنی بر ممنوعیت صادرات هر گونه دام زنده و گوشت گرم و همچنین بخشنامه ۷ اردیبهشت ۹۸ مبنی بر ممنوعیت صادرات شتر، اعلام کرد: بر اساس اعلام جدید وزارت صمت در ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ممنوعیت صادرات شتر نر و مولد با دریافت مجوز از وزارت جهاد کشاورزی رفع شده است.

بیست و سومین تورم متوالی منفی امارات

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت ها در همسایه جنوبی کماکان ادامه داشته باشد؛ چرا که نرخ تورم امارات در ماه فوریه باز هم در محدوده منفی ماند. این نرخ تورم که بیست و سومین تورم ماهانه منفی این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش فرهنگ و آموزش قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی ۱۸.۶۴ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش لوازم منزل منفی ۳.۳۷ درصد اندازه گیری شده است. بالاترین تورم ها نیز مربوط به تفریح و سرگرمی با ۱.۵۲ درصد و مواد غذایی معادل ۱.۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است. بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در ماه فوریه منفی ۰.۴۱ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۲۶ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.

از سوی دیگر متوسط نرخ تورم کویت در دوازده ماه منتهی به فوریه با ۰.۰۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۰۳ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در کویت از ماه فوریه سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می شود. در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۹.۴۶ درصد و فرهنگ و آموزش  با ۶.۱۵ درصد بیشترین نقش افزایشی را در نرخ تورم داشته اند. از سوی دیگر تورم در بخش حمل و نقل منفی ۰.۴۴ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم کویت در این ماه ۰.۱۷ درصد اندازه‌گیری شده است که ۰.۰۶ درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است. متوسط نرخ تورم این کشور در بازه زمانی ۱۹۷۴ تا ۲۰۲۰ معادل ۱.۹۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۷ با ۲۱.۵ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۲۰۰۹ با منفی ۴.۸۲ درصد بوده است.

کرمان موتور گران کرد؛ ایران‌خودرو تکذیب!

در حالی که چند هفته‌ از بحث‌های پیرامون افزایش قیمت مصوب خودروها برای سه ماه نخست سال جاری می‌گذرد، همچنان شورای رقابت منتظر اعلام نرخ تورمی فصلی از سوی بانک مرکزی و سپس تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهاست. هنوز مصوبه افزایش قیمت صادر نشده، کرمان موتور در بخشنامه جدید فروش جک S۳، قیمت آن را افزایش داده است، در حالی که شایعه افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو نیز طی چند روز اخیر به‌گوش می‌رسید؛ اما دیروز (پنجشنبه) این خودروسازی در اطلاعیه‌ای، این موضوع را تکذیب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
شاخص بورس بالای ۲ میلیون بود، ارزش بازار بورس ، حدود ۷۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، الان که شاخص حدود ۱۲۰۰ هستش، ارزش کل بازار هنوز حدود ۷۰۰۰ هزار میلیارد هستش. یک نفر جواب این معما رو بده. فرمول شاخص بورس که چیز پیچیده ای نیست، یعنی هر چی ارزش سرمایه مردم پایین میومده از اون ور دارن تولید نمادهای الکی میکنن تا سودهای نجومی شون بجای بانک بره تو این نمادها، سود بی دردسر ببرن.
کشوری که حتی توان نداره تورمش رو مثبت کنه حالا هی بلندترین برج منطقه بساز چه فایده داره وقتی با یه موشک خراب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
راست میگی، کافیه سه ماه مملکت شون رو بدن دست مدیران متخصص ایرانی، اگه با تورم کمتر از سیصد درصد تحویلت ندادن بیا اینجا انگشت بکن تو چشم من.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
امارات بی عرضه و لیاقت است !!!؟؟؟
هم مردمش سیر و در رفاه و واکسن زده اند
و هم آورمش منفی است
چقدر بی لیاقت هستند !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
تورم منفی یعنی خیلی خوب . واقعا خودت را به یک دکتر نشان بده .
...امارات را نگاه کنید تورم منفی و جزو کشورهای پیشرو در واکسیناسیون مردمش و کشوری که هم مردمش در رفاه هستند هم همسایگانش هم منطقه و هم کشورهای جهان از وجودش احساس مثبت دارند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
به جز مردم یمن و لیبی و عراق و قطر و ..!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
بناز به گاو شیرده
Bs
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
تورم منفی برای یه اقتصاد مثل تورم دورقمی مخربه.تورم عادی بین ۱ تا ۱۰ درصده.
ما باید تورممان را با ونزوئلا مقایسه کنیم تا توانمندی مسوولانمان را درک کنیم
با سلام واحترام
قیمت محصولات کرمان موتور در حال حاضر در بازار کمتر از قیمت کارخانه است. وبا توجه به پیش بینی کاهش دلار، قیمت خودرو ها بشدت ریزشی خواهد شد. انشالله با رفع تحریم بساط سودجویی خودرو سازها از ملت مظلوم برچیده خواهد شد.
ایران خودرو هم به زودی ۳۰ درصد گران خواهد کرد شک نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
شمایی که مثبت دادی، دلالی؟؟ماشینات رو دستت مونده؟؟
بی عرضه ترین کشور منطقه ۲۳ ماه تورم را منفی نگه داشته!!!
چقدر اینا بی عرضه اند!!!
تو بیابون جایی درست کردن که مردمش هروز احساس در بهشت... بودن میکنن
رای بی رای
برای اجاره مسکن با قیمتهای نجومی نمی توان 25% هم افزایش در نظر گرفت که رقم بسیار بالائی میشود و خارج از توان اکثر مستأجران است و مستأجران اگر برابر افزایش حقوق سالانه خود را برای تمدید اجاره بگذارند بازهم نمی توانند از عهده افزایش 25 درصدی اجاره بهاء برآیند. مؤجران نیز وقتی افزایش 25% را مصوب می بینند دیگر با درصدهای پائین تر هم حاضر به تمدید مورد اجاره نخواهند شد. در حالیکه که تصویب شده که می توانند تا 25% افزایش اجاره بهاء را لحاظ کنند.
باید ابتدا قیمت واقعی اجاره بهاء تعیین شود و سپس بر حسب امکانات آپارتمان تا 25% افزایش اعمال شود و نه کل 25%
فعلا اوضاع بورس داره به یکسال هرج و مرج نزدیک میشه، اقایونی که مردم را تشویق کردید به سرمایه گذاری، شما شرعا باید پاسخگو باشید
پاسخ ها
توهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
شرع ؟؟؟
خرما به فراوانی در انبار‌ها وجود دارد ??????
بزارند بگندد بریرزند پیش حیوونا.
خوب پس چرا ارزون نمیشه که یک کیلوشا بخرند بخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
برای اینکه از همون انبارها یکراست صادر میشه پاکستان
بورس نیازمند صبر و حوصله است

ن جناب بورس نیازمند یه عده افراد بیخیال است تا راحت تر جیبشون خالی بشه

آخه ۸ ماه صبر کافی نیست

پول ملت گرفتند حالا میگن صبر و حوصله
همه چی تو همین ۸ ماه حداقل ۳ برابر شده پول مردم ۹۰ درصد رفته به فنا
یعنی با تورم قیمت خودرو بالا باید بره ؟جمع کنید این مسخره بازیها رو خاک بر سر ما
آیا فکری به حال گران فروشی کرمان موتور نباید برداشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
عزیز دل،تو کشورهای بافرهنگ و شعور،وقتی کالایی با دلیل یا بی دلیل،گرون میشه،مردم دست به دست هم میدن و گرونفروشو ،با نخریدن جنسش،ادب میکند تا به شکر خوردن بیوفته،تو ایران ،گرون میکنن،مردم همیشه در صحنه دوان دوان میدوند تو صف و انبار ها را خالی میکنن،همیشه از روشنفکری دارند که چرا دولت ال است و بل،چرا با ما اینگونه رفتار میشه و صدها چرای دیگر
خرما در انبار.....توی خونه قاضی هم گردو فراوانه.ای مسئول بی درد در ماه رمضان با یک کله خرما می خواهیم افطار کنیم این همه خرما ودیگر مایطاج مردم را با این مدیریت ضعیفتان کران کردید وما را در رنج فراوان گذاشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
نود درصد خرمای ما داره صادر میشه پاکستان
از مسئولین خواهش میکنم به این امیرنشین ایجاد تورم ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی را بصورت فشرده اموزش دهد که برکت بزرگی برای مسئولین خواهد بود
درود
یک کشور میشود امارات که مردم در رفاه اجتماعی با تورم منفی هستند
یک کشور هم میشه ایران عزیز...تورم دولتی اعلام میکنم 50درصد اما تورم واقعا روی استخوان مردم بالای دویست درصد ...بعد دولت مردها می آید می گویند ما نداشتیم قهتی و بدبختی بیاد یعنی تو قرن بیست و یک می خواستن مردم ایران عزیز غیر صف قهطی هم بدهند...
کاش ایران به دنیا نیامده بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
به نظرتان رأی مثبت دادم،اما قرار شد از طرف جمع صحبت نکنیم،پسندیده تر اینست که می فرمودید کاش ایران به دنیا نیامده بودم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
امارات کشوری بیابانی وصحرای در بدترین موقعیت جغرافیایی درمقابل ایران کشوری چهار فصل و انواع نعمت ها و مخازن ارزشمند
اقتصاد ایران همیشه موج داشته فعلا به سمت سرازیری است اما دولاره بعد از انتخابات صعودی میشه . 42 ساله همین وضعیت وجود داشته با کمی اختلاف .

الآن بازار کاهشی است و وقت خریده سرمایه داران از همین موج ها سرمایه شان را بدست آوردند .
منابعی که قرار بود به بورس تزریق بشه هنوز تامین نشده؟
اون همه منابعی که از بورس برده شد رو فقط 10 درصدشو برگردونید تا این بازار به مقدار سر و سامون بگیره
ولی افسوس که طمع نمیزره
همزمان هم سرمایه ملت رو در بورس به فنا دادید و هم قیمت سایر اقلام رو 10 برابر کردید
ممنون که از اعتماد امثال من به خوبی سوء استفاده کردید
من به شخصه گفتم به جای سرمایه گذاری تو مسکن و خودرو بیام تو بورس تا هم سرمایه گذاری کرده باشم و هم کمکی به اقتصاد کشورم
ولی نشون دادید که خطرناک ترین رفتار از خود شما سر میزنه
از ماست که برماست ، تمام این مشکلات انتخاب خودمونه ، آماده بشین با هم بریم دوباره رای بدیم ، به امی اینکه شاید مملکت درست بشه ، بعد از رای دادن بریم توی صف مرغ کیلومتری ، بشیم مضحکه همه عالم ، کشوری به ثروتمندی ایران مردمش باید از صبح تا شب سگ دو بزنن و همیشه هشتشون گروی نهشون باشه ، عمرمون از بین رفت و ما هنوز نگرانیم اگه رای ندیم یارانمون رو قطع میکنن ، بشتابید به صندوقها و دوباره فصل جدید بدبختی رو رقم بزنید.
با توجه به مثبت بودن مذاکرات وین سقوط قیمت دلار وسکه در راه است مثل زمان صلح ایران وعراق به همین دلیل فروشنده سکه زیاد شده
با توافق ایران قیمت دلار سقوط خواهد کرد مثل صلح ایران عراق وقیمت سکه نیز سقوط خواهد کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل