بازدید 9401
۷

سقف نرخ اجاره ۲۵ درصد ماند

رئیس اتحادیه مشاور املاک گفت: امسال هم مانند سال گذشته مالکان حق افزایش نرخ اجاره تا سقف ۲۵ درصد را دارند.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 22 April 2021

به گزارش «تابناک»، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امسال هم همانند سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی برای نرخ اجاره تعیین شده است، گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا سه ماه بعد از پایان کرونا مالکان باید قراردادهای اجاره مستاجران را تمدید کنند و حق تخلیه ملک را ندارند.

او ادامه داد: امسال بازار اجاره گیج است و هنوز وضعیت کنونی بازار اجاره، خرید و فروش برای مردم و اصناف هم مشخص نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بسیاری از خریداران معتقد هستند که بازار مسکن به سمت کاهش قیمت حرکت می‌کند، افزود: بسیاری از فروشندگان اعلام می‎کنند که در آستانه انتخابات بازار مسکن دچار افزایش قیمت خواهد شد؛ بنابراین تمایلی به خرید و فروش و یا معامله ندارند.

خسروی تصریح کرد: بررسی‌های صورت گرفته و پیش بینی‌ها نشان دهنده آن است که قیمت‌ها روندی کاهشی دارند و بازار اجاره و همچنین بازار خرید و فروش به سمت آرامش و کاهش قیمت حرکت می‌کند.

او با بیان اینکه تمامی معاملات مسکن که در مشاوران املاک انجام می‌شوند باید از طریق کد رهگیری صورت گیرند و هیچ مشاور املاکی حق ندارد بدون کد رهگیری اقدام به انجام معامله کند، افزود: به گفته مشاوران املاک بازار آرام است و به سمت ثبات قیمتی حرکت می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان تصریح کرد: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مشاوران املاک از هفته گذشته تعطیل هستند و هیچ مشاوری حق ندارد در این ایام فعالیت صنفی داشته باشد.

چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بودند که تمامی قراردادهای اجاره به دلیل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امسال تمدید شد می‌شود، اما هنوز سقف نرخ برای بازار اجاره تعیین نشده و همزمان با شروع فصل نقل و انتقال، ستاد ملی مقابله با کرونا سقف نرخ اجاره بها را اعلام خواهد کرد.

افزایش بیش از ۳۸ درصدی اجاره بها در زمستان ۹۹

گفتنی است، متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای خانوارهای واحدهای مسکونی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان ۱۳۹۹ برابر با ۳۸.۶ درصد بوده است. نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر با ۲۷.۵ درصد است.

همچنین مرکز آمار از افزایش ۴.۴ درصدی شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری در فصل زمستان سال ۹۹ خبر داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
مالک من 225 درصد مبلغ رهن و بیش از 42 درصد مبلغ اجازه را افزایش داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
تخلیه می کردی
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
به آقای مصطفی قلی خسروی اطلاع بده تا حال صاحبخانه را بگیرد .
در ضمن اگر از مبلغ اجاره ای که میپردازی رضایت نداری ، میتوانی به اتحادیه املاک تهران مراجعه کنی و از واحدهای اتحادیه املاک و به قیمت مناسب استفاده کنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
بهتر بود پيگيري قانوني کنيد و تسليم اين اقدام غيرقانوني مالک نشويد. از سکوت و ناآگاهي مستاجر از قانون سو استفاده مي کنند اينجور افراد
همه چیز چندین برابرگرون شده تازه قراره مالیات سنگین هم از مالکین بگیرین ملکی که تازه میخواد اجاره بده به سه برابر قیمت پارسال ذاره اجاره میده اونوقت اونی که پارسال تمدید کرده با۲۵ درصد نصف مبلغ اجارهههای پیشنهادی نیست اگه راست میگین شما قیمت مرغ وگوشت روهم ۲۵ درصد اعلام کنین فقط راهروهای دادگاههارو شلوغترکردین
مالک من مرد شریفی است پارسال25 درصد و امسال هم 25 درصد اضافه کرده در الی که قیمت عرضه شده اجاره همین ملک در املاکی ها دوبرابر احاره ای است که من پرداخت می کنم.
خداوند به مالکان خوب خیر دنیا و اخرت عطا نماید
وقتی قانونی ضمانت اجرایی نداشته باشد به چه دردی میخورد.... به هر صاحبخانه ای بگویی سقف اجاره این مقدار است میگوید آنها برای خودشان میگویند... اگر نمیخواهی پاشو...!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل