بازدید 10281

جمهوری چک دیپلمات‌های روس بیشتری را اخراج می‌کند

منابع خبری اعلام کردند که جمهوری چک قصد دارد چهارشنبه دیپلمات‌های روس بیشتری را از این کشور اخراج کند.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹ 21 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های جمهوری چک اعلام کردند که پراگ قصد دارد روز چهارشنبه تعداد دیگری از دیپلمات‌های روس را از این کشور اخراج کند.

از سوی دیگر در واکنش به اقدام اخیر جمهوری چک در اخراج ۱۸ دیپلمات روس، وزارت خارجه روسیه نیز دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر کرد.

جمهوری چک روز شنبه به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

وزارت خارجه روسیه با رد اتهامات علیه دیپلمات‌ها گفت که مسکو اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد. مسکو این اقدام جمهوری چک را تحریک آمیز توصیف کرده و گفته که نفوذ آمریکا پشت اخراج دیپلمات‌ها مشهود است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده و از ۱۴ ژوئن امسال اجرایی می‌شوند، ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می‌گیرند.

در واکنش به این اقدام آمریکا نیز، مسکو از اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و ۸ مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر