بازدید 7553
۲

تندروهای جمهوری‌خواه آمریکا در پی لایحه فشار حداکثری

کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان در نظر دارد با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ از لایحه موسوم به فشار حداکثری بر ایران رونمایی کند.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 20 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این کمیته قرار است روز چهارشنبه نشست خبری را با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا و حامی اصلی سیاست موسوم به فشار حداکثری بر ایران برگزار کند.

بر اساس آنچه این کمیته اعلام کرده است، در این نشست لایحه فشار حداکثری هم رونمایی خواهد شد که سه هدف برای آن مطرح شده است که عبارتند از گسترش تحریم‌های ایران و تبدیل آن به سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون در کنگره تصویب شده است، تدوین استراتژی موفقیت‌آمیز فشار حداکثری، جلوگیری از ورود دوباره دولت بایدن به آنچه که توافق شکست خورده ایران نامیده‌اند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: در ارتباط با ایران، دو هدف را دنبال می‌کنیم که نخست، ایران باید از دستیابی به سلاح‌های اتمی و موشک‌های بالستیک منع شود و دوم ایران باید از تامین مالی تروریسم بین‌المللی منع شود.

جمهوری‌خواهان تندرو که در مدت نزدیک به چهارسال گذشته نتوانستند با ابزار سیاست فشار حداکثری که با خروج از برجام و اعمال شدیدترین تروریسم اقتصادی، به هیچ یک از شروط دوازده‌گانه پمپئو نائل آیند، تحت فشار لابی‌های صهیونیستی که این روزها به طور علنی در صدد خرابکاری در راه بازگشت دولت بایدن به برجام هستند، بار دیگر می‌خواهند از طریق کنگره شانس خود را امتحان کنند.

این در حالی است که با توجه به اکثریت دموکرات‌ها در کنگره، احتمال تصویب چنین لایحه‌ای بسیار ضعیف است به ویژه اینکه دولت بایدن و اکثریت دموکرات‌ها، به شکست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند.

متحدان اروپایی آمریکا هم این سیاست دولت ترامپ را شکستی بزرگ دانسته‌اند که باعث شده است تا ایران بتواند غنی‌سازی اورانیوم را به سطح 60 درصد برساند و نفوذ منطقه‌ای آن هم بیش از پیش گسترش یابد.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد پمپئو با طرح چنین ایده‌هایی برای قانون‌گذاری و همچنین تاکید بر شعار آمریکا اول، زمینه حضور در رقابت‌های انتخاباتی خود را فراهم می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
این ملعون باید هرچه سریعتر ترور وسقط بشه
بازی پلیس خوب و پلیس بد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار