بازدید 10892

واکسن کرونا فقط ۶ ماه ماندگار است

پیام طبرسی درباره اثربخشی واکسن کرونا گفت: تاثیرگذاری واکسن مداوم نیست. واکسن کرونا بعد از تزریق ۶ ماه بیشتر ماندگار نیست.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 19 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، امروزه تزریق واکسن کرونا به عنوان حیاتی‌ترین مسئله جوامع مورد بررسی قرار گرفته است. از سوی دیگر با کم و کاستی‌ها و کارشکنی‌های کشور‌های مبدا در توزیع واکسن مواجه هستیم. هرچند دانشمندان ایرانی هم بیکار ننشسته و به تولید واکسن کرونای داخلی پرداخته‌اند.

البته طی کردن مراحل واکسن زمان‌بر و نیاز به بررسی‌های متعدد دارد. هرچند تزریق واکسن پایان کار کرونا نیست بلکه تزریق واکسن مصونیت مقطعی به دنبال دارد.

افراد در صورت تمایل به مصونیت در برابر کرونا باید پروتکل‌های درمانی همچون شستن دست، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

در روز‌های اخیر علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از رعایت ۳۰ تا ۴۰ درصد میزان پروتکل‌های درمان خبر داد. در شرایط کنونی تمامی مراکز درمانی از بیماران کرونایی پر شده و همین امر نشان از عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک اصل در مصونیت در برابر کرونا و دیگر بیماری‌های ویروسی است.

تاثیرگذاری واکسن کرونا مداوم نیست

پیام طبرسی، عضو ستاد مقابله با کرونا درباره اثربخشی واکسن کرونا گفت: باید دانست که تاثیرگذاری واکسن مداوم نیست. واکسن کرونا بعد از تزریق ۶ ماه بیشتر ماندگار نیست. این مقوله کاملا بدیهی است.

او افزود: باید ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد در جامعه واکسن کرونا را تزریق کنند تا بتوان چرخه ویروس را مهار کرد. در غیر این صورت امکان مدیریت این ویروس وجود ندارد.

طبرسی درباره کیفیت واکسن‌های تولید داخل یا واکسن‌های کرونای خارجی تاکید کرد: هیچ یک از واکسن‌ها فرقی با یکدیگر نمی‌کنند. هر واکسنی که مصونیت بالای ۶۰ درصد ایجاد کند مناسب و قابل استفاده است؛ بنابراین اگر اقدامات برای واکسن ایرانی انجام شود با همین فرمول قابل قبول است، چون اغلب واکسن‌ها مصونیت بالای ۶۰ درصد را ایجاد می‌کنند.

واکسیناسیون جمعیت قابل توجهی در آذر سال جاری

او درباره واکسن‌های مورد تایید از لحاظ کیفیت گفت: هر واکسنی با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو قابل تایید است. هم‌اکنون ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتیک خریداری و تا آذر سال جاری جمعیت قابل توجهی تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. با این تفاسیر در ۶ ماهه دوم سال جمعیت قابل توجهی از مردم واکسن تزریق می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
مهر شد آذر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
اینا واکسن بزن نیستند مردم، فقط رعایت کنید
ما 3 ماه هم راضی هستیم شما واکسن بیار بهانه نیار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
هنوز شرکت های سازنده در مورد ماندگاری اثر واکسن نظری ندادن، این اقا قطعی میگه شش ماه. حتی نمیدونه که ساختار واکسن های موجود مختلف هست. بعضی ها ویروس ضعیف شده هستند و بعضی ها بر اساس آر ان ای ویروس.
هرچی اون 2 میلیون را داد این 60 میلیون را هم میده. بزک وبهار و مردن
حیا که ندارند پایان سال ۹۹ را بردند پایان بهار ۱۴۰۰ و حالا هم دارند دنده عقب میرند به سمت زمستان ۱۴۰۰
هر روز يك مياد يه چيز ميگه هنوز از تزريق واكسن 6 ماه نگذشته ايشون كشف كردن شش ماه بيشتر ايمني ايجاد نميكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
مقالات مختلف ایمنی حداقل دو تا سه سال را در نظر می‌گیرند. در مورد بعضی از واکسن‌ها مثل اسپوتنیک و تا حدی فایزر صحبت ایمنی مادام العمر است. بعد یک مشت بیسواد اینجا حرف مفت می‌زنند. جامعه پزشکی ما هم بیسواد است و هم پررو. امیدوارم سانسور نکنید.
وعده دادی صبر میکنی واکسنی که خودت مسولشی بیاد بزنی.دیروز تو طبیب گفتی : روسی زدی
شمایی که واکسن اصلا نساختید چطور در مورد اثر بخشی و ماندگاری اون نظر می دید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر کنم اشتباه گفته شده.
در اخبار گفتند تا آذر واکسن روسی بدست ما میرسد. حالا فرض کنید از اول آذر روزی پانصد هزار دز واکسن تزریق شود، حدود دو ماه طول میکشد تا نیمی از جمعیت دز اول را دریافت کنند.

یعنی میخواهم بگم که اگر مردم چهارتا دستور بهداشتی (ماسک زدن کامل، شستشوی دست و فاصله اجتماعی و برگزار نکردن دورهمی ) را سفت و سخت رعایت میکردند اولا این همه تلفات نداشتیم دو اینکه نیاز به بسته شدن مغازه و ... نبود.
به ما و كشور ما چه مربوطه ؟ مگر ما واكسن داريم كه بزنيم .....؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار